Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 50 år og hadde mange " dritt" jobber i ungdommen. Lærte mye av det og setter pris på det 

Anonymkode: e92b4...86b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde ikke passet for meg, nei.

Anonymkode: 90951...342

Her har vi en real Naver, alright. Det lyser entitelment og latskap. 

Da burde du ikke få noe form for støtte av staten inntil du tar utdannelse eller tar en jobb. Kan ikke forvente at andre betaler for deg.

Anonymkode: bf83e...0b3

AnonymBruker
Skrevet

Hva tjener man som en 17 åring på mc Donalds?

AnonymBruker
Skrevet
Fossegrimen skrev (5 timer siden):

McDonalds er ein fin stad å jobbe, så lenge ein ikkje er så dum at ein prøver å lage fagforeiningskkubb for å krevje tariffavtale. Da skal dei ta deg.

Det finnes allerede fagforening, det trenger de ikke å lage. Får man ikke tariff på McDonald’s lenger? 

Anonymkode: db26a...ffe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva tjener man som en 17 åring på mc Donalds?

152 kr timen 

AnonymBruker
Skrevet

Barnet ditt må nesten finne ut av hva slags jobb hen selv vil ha.

Selv hadde jeg aldri valgt å jobbe på MC, ikke barna mine heller, de ansatte jobber seg ihjel, men må legge til at de jeg kjenner som har barn som har jobbet der har vært veldig fornøyde og barna trives.

Anonymkode: ff5a2...65d

AnonymBruker
Skrevet

Både McD og Burger King har ganske gode programmer for ungdommen. De rullerer på ulike typer ansvar, og lærer masse om å drive bedrift. Det er absolutt ikke dumt å søke der, og ungdommen må huske at det er midlertidig jobb. Trives man ikke i det hele tatt om 6 mnd når man har begynt å bli varm i trøya, så leverer man oppsigelse. 

Anonymkode: 01261...5e8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det finnes allerede fagforening, det trenger de ikke å lage. Får man ikke tariff på McDonald’s lenger? 

Det er ikkje ein klubb på kvar McDonalds nei. Les historia til Morten Sandager (eller høyr podcasten på Manifest Media). Det der er eit skikkeleg røvarselskap.

https://frifagbevegelse.no/magasinet-for-fagorganiserte/morten-ble-forsokt-sparket-av-mcdonalds--sa-klarte-han-det-umulige-6.158.993157.7a3b5ffd4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her har vi en real Naver, alright. Det lyser entitelment og latskap. 

Da burde du ikke få noe form for støtte av staten inntil du tar utdannelse eller tar en jobb. Kan ikke forvente at andre betaler for deg.

Anonymkode: bf83e...0b3

Haha, naver. Det kunne ikke falle meg inn å sose rundt på Nav. Man har annet å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er deg, 1 av millioner. Som 13 begynte jeg som avisbud, som 18 jobbet jeg på gatekjøkken, etter ferdig utdanning hadde jeg max flax og fikk en jobb der arbeidsmiljø er perfekt. Men vært innom flere steder der arbeidsmiljøet var dårlig, selv om jobben var lik.

En av de viktigeste tingene man bør lære er at man jobber for å tjene penger for å leve.

Anonymkode: 86931...dcf

Oi, 1 av millioner var ikke rare greiene. Jeg tror bestent at vi er mange flere.

Ja. Man jobber så lite man kan og maksimerer inntekten den tiden man jobber. Da har man mer tid til det man vil.

Skrevet (endret)

Var kort innom "mækkern" i en alder av 17 år. Her skal vi tilbake til starten av 90-tallet. Får håpe det har blitt bedre. Var den gang bare useriøst.

Ene "på gulvet" som startet samtidig gjorde mer ut av det, og eier en rekke restauranter i dag, og er nok god for noen mill.

Lol

Endret av Sicktrip
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Oi, 1 av millioner var ikke rare greiene. Jeg tror bestent at vi er mange flere.

Ja. Man jobber så lite man kan og maksimerer inntekten den tiden man jobber. Da har man mer tid til det man vil.

Du har i såfall null forståelse for en første jobb.

Skrevet

Jeg har ansatt mange i 20 årene, både med og uten utdannelse. Erfaring fra mcd er alltid positivt! Har inntrykk av at de får en bra introduksjon til arbeidslivet, og har bedre forståelse og høyere arbeidsmoral. Lite forsentkomminger ect.

Skrevet

jeg jobbet på burger king som tenåring. anbefales sterkt. lærer enormt om mennesker og seg på en slik plass.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har i såfall null forståelse for en første jobb.

Joda, jeg har vært der selv. Etter eget ønske 

AnonymBruker
Skrevet
Fossegrimen skrev (3 timer siden):

Det er ikkje ein klubb på kvar McDonalds nei. Les historia til Morten Sandager (eller høyr podcasten på Manifest Media). Det der er eit skikkeleg røvarselskap.

https://frifagbevegelse.no/magasinet-for-fagorganiserte/morten-ble-forsokt-sparket-av-mcdonalds--sa-klarte-han-det-umulige-6.158.993157.7a3b5ffd4c

Ok, alle ungdommene her har vært fornøyde, gidder ikke lese om klubben til Morten sandaler 😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...