Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man velger heller å jobbe enn å ikke jobbe. Alle får ikke en jobb de trives i. Da er det greit å vite jobben ikke er livet.

Anonymkode: 86931...dcf

Det ville aldri falt meg inn å ta en jobb jeg ikke ville trives i. Fy faen, for et miserabelt liv det ville vært.

Anonymkode: 90951...342

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å jobbe på McDonald's Aker Brygge da jeg var 16, og hadde det kjempegøy på jobb. Fikk masse nye venner. Tror jeg jobbet der deltid i fire år. 

Anonymkode: ba966...d55

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får mann det uten utdanning? 

Min venninne jobber innen helse og hun irriterer seg over de som jobber om sommeren som ikke kan noen ting 

Anonymkode: e92b4...86b

De må ansette vikarer uten utdanning, det er ikke nok folk. 

Skrevet

En gutt på 17 år er umoden om han trenger hjelp fra mor eller far til å skaffe seg en jobb.  Lag en CV med opplysninger om interesser OSV.   Så oppsøker han potensielle arbeidsgivere selv.  Rema eller Kiwi , bensinstasjoner , lager , små bedrifter eller store bedrifter, rengjøring etc.   Det er mye enklere om han viser initiativ til å ordne dette selv + han lærer hvordan det fungerer i det virkelige liv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

McDonalds er faktisk blant de best betale jobbene han kan få seg. Og det er ikke vanskelig å etterhvert bli skiftleder og tjene relativt godt. Det kan være en god deltidsjobb når/hvis han skal studere også. Kanskje det kan være en motivasjon?

Anonymkode: ad398...c24

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selvsagt er ikke alle jobber like greie.

Er vel kun slike løkruller som aldri har jobbet i hele sitt liv, og hvor eneste ambisjon er å snylte på staten som mener slikt.

Ts: Alle jobber er greie til noe bedre dukker opp. At 17åringen din vil ta ansvar, tjene penger og bygge erfaring er fantastisk. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
endo skrev (42 minutter siden):

Er vel kun slike løkruller som aldri har jobbet i hele sitt liv, og hvor eneste ambisjon er å snylte på staten som mener slikt.

Ts: Alle jobber er greie til noe bedre dukker opp. At 17åringen din vil ta ansvar, tjene penger og bygge erfaring er fantastisk. 

Overhodet ikke. Det handler om å finne sin greie og ikke kaste bort tiden med å sose rundt på steder en vet en ikke vil være. Målet er å jobbe minst mulig, med mest mulig avkastning.

Dette har man fått til.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo. En jobb er for å tjene penger. Så den ene er like god som de andre til det.

Her snakker vi om en på 17 som da ikke har utdanning enda.

Man bør unngå det hele arbeidslivet selvsagt, men er enig i at når man er under 18 og ikke har spesiell annen erfaring, så tar man det man får. Gudene skal vite at jeg hadde mange "dritjobber" som var helt ok i sin tid. Skjønner ikke greia at man forventer at man gjør noe man liker når man er under 18 og ikke har særlig erfaring og/eller utdanning ennå. 

Anonymkode: 861c3...949

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det ville aldri falt meg inn å ta en jobb jeg ikke ville trives i. Fy faen, for et miserabelt liv det ville vært.

Du hadde valgt sosialen altså.

Jaja, deg om det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Man bør unngå det hele arbeidslivet selvsagt, men er enig i at når man er under 18 og ikke har spesiell annen erfaring, så tar man det man får. Gudene skal vite at jeg hadde mange "dritjobber" som var helt ok i sin tid. Skjønner ikke greia at man forventer at man gjør noe man liker når man er under 18 og ikke har særlig erfaring og/eller utdanning ennå. 

Anonymkode: 861c3...949

Forventer at vil de ha egne penger så må de jobbe, de må jobbe i de jobbene som finnes. 

Det må vi alle. 

Om man trives eller ei har mest med arbeidsmiljø å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min startet på McDonalds. Ganske godt betalt til å være så ung og uten utdanning/erfaring. Når hun rykket opp til skfitleder tjente hun ganske godt! 

Anonymkode: 54a6a...595

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du hadde valgt sosialen altså.

Jaja, deg om det.

Nei, du tar helt feil. Les det jeg skriver.

Skrevet

McDonalds er ein fin stad å jobbe, så lenge ein ikkje er så dum at ein prøver å lage fagforeiningskkubb for å krevje tariffavtale. Da skal dei ta deg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, du tar helt feil. Les det jeg skriver.

Leste hav du skrev. Og siden det er slik at alle ikke kan få en jobb de ønsker, så er sosialen det man da må ta. Hvis man nektet å jobbe hvis man ikke får en jobb man ønsker.

AnonymBruker
Skrevet
Merlin skrev (10 timer siden):

En gutt på 17 år er umoden om han trenger hjelp fra mor eller far til å skaffe seg en jobb.  Lag en CV med opplysninger om interesser OSV.   Så oppsøker han potensielle arbeidsgivere selv.  Rema eller Kiwi , bensinstasjoner , lager , små bedrifter eller store bedrifter, rengjøring etc.   Det er mye enklere om han viser initiativ til å ordne dette selv + han lærer hvordan det fungerer i det virkelige liv.

Gi deg da. Det er helt innafor å spørre foreldre om hjelp til å søke første jobb, hvordan man lager CV, hvilke jobber som finnes etc. Mamma hjalp meg når jeg var 16 og fant jobb på sykehus som ansette ungdommer for å få flere ungdommer til å søke seg til helse. Andre jobben min som 18 fikk jeg med hjelp av en venninne. 

McD er en kjempefin førstejobb. Bensinstasjon også. Ellers butikkjobber og jobb på Kino. 

Anonymkode: 25b11...b9e

AnonymBruker
Skrevet

Må legge til at hvis han ikke er motivert så vil han heller ikke komme videre etter intervju. Når man ikke har erfaring så er det motivasjon og interesse som man ser etter som arbeidsgiver. 

Anonymkode: 25b11...b9e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Leste hav du skrev. Og siden det er slik at alle ikke kan få en jobb de ønsker, så er sosialen det man da må ta. Hvis man nektet å jobbe hvis man ikke får en jobb man ønsker.

Jeg fikk det til.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Langt fra trist, en velger heller en jobb en liker fremfor det motsatte.

Alt annet enn trist.

Når du er 17 år og ikke har utdannelse så kan du ikke være kresen, du tar det du får. 

Anonymkode: bf83e...0b3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når du er 17 år og ikke har utdannelse så kan du ikke være kresen, du tar det du får. 

Anonymkode: bf83e...0b3

Hadde ikke passet for meg, nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg fikk det til.

Det er deg, 1 av millioner. Som 13 begynte jeg som avisbud, som 18 jobbet jeg på gatekjøkken, etter ferdig utdanning hadde jeg max flax og fikk en jobb der arbeidsmiljø er perfekt. Men vært innom flere steder der arbeidsmiljøet var dårlig, selv om jobben var lik.

En av de viktigeste tingene man bør lære er at man jobber for å tjene penger for å leve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...