AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #21 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man velger heller å jobbe enn å ikke jobbe. Alle får ikke en jobb de trives i. Da er det greit å vite jobben ikke er livet. Anonymkode: 86931...dcf Det ville aldri falt meg inn å ta en jobb jeg ikke ville trives i. Fy faen, for et miserabelt liv det ville vært. Anonymkode: 90951...342
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #22 Skrevet 4 timer siden Jeg begynte å jobbe på McDonald's Aker Brygge da jeg var 16, og hadde det kjempegøy på jobb. Fikk masse nye venner. Tror jeg jobbet der deltid i fire år. Anonymkode: ba966...d55
Kålrota Skrevet 4 timer siden #23 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Får mann det uten utdanning? Min venninne jobber innen helse og hun irriterer seg over de som jobber om sommeren som ikke kan noen ting Anonymkode: e92b4...86b De må ansette vikarer uten utdanning, det er ikke nok folk.
Merlin Skrevet 4 timer siden #24 Skrevet 4 timer siden En gutt på 17 år er umoden om han trenger hjelp fra mor eller far til å skaffe seg en jobb. Lag en CV med opplysninger om interesser OSV. Så oppsøker han potensielle arbeidsgivere selv. Rema eller Kiwi , bensinstasjoner , lager , små bedrifter eller store bedrifter, rengjøring etc. Det er mye enklere om han viser initiativ til å ordne dette selv + han lærer hvordan det fungerer i det virkelige liv.
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #25 Skrevet 4 timer siden McDonalds er faktisk blant de best betale jobbene han kan få seg. Og det er ikke vanskelig å etterhvert bli skiftleder og tjene relativt godt. Det kan være en god deltidsjobb når/hvis han skal studere også. Kanskje det kan være en motivasjon? Anonymkode: ad398...c24
endo Skrevet 4 timer siden #26 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Selvsagt er ikke alle jobber like greie. Anonymkode: 90951...342 Er vel kun slike løkruller som aldri har jobbet i hele sitt liv, og hvor eneste ambisjon er å snylte på staten som mener slikt. Ts: Alle jobber er greie til noe bedre dukker opp. At 17åringen din vil ta ansvar, tjene penger og bygge erfaring er fantastisk. 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #27 Skrevet 3 timer siden endo skrev (42 minutter siden): Er vel kun slike løkruller som aldri har jobbet i hele sitt liv, og hvor eneste ambisjon er å snylte på staten som mener slikt. Ts: Alle jobber er greie til noe bedre dukker opp. At 17åringen din vil ta ansvar, tjene penger og bygge erfaring er fantastisk. Overhodet ikke. Det handler om å finne sin greie og ikke kaste bort tiden med å sose rundt på steder en vet en ikke vil være. Målet er å jobbe minst mulig, med mest mulig avkastning. Dette har man fått til. Anonymkode: 90951...342
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #28 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jo. En jobb er for å tjene penger. Så den ene er like god som de andre til det. Her snakker vi om en på 17 som da ikke har utdanning enda. Anonymkode: 86931...dcf Man bør unngå det hele arbeidslivet selvsagt, men er enig i at når man er under 18 og ikke har spesiell annen erfaring, så tar man det man får. Gudene skal vite at jeg hadde mange "dritjobber" som var helt ok i sin tid. Skjønner ikke greia at man forventer at man gjør noe man liker når man er under 18 og ikke har særlig erfaring og/eller utdanning ennå. Anonymkode: 861c3...949
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå