Gå til innhold

Hvorfor kan dere ikke ha deres egen jul?

waco

Anbefalte innlegg

Det er få ting som gruer en mann så mye som jul. Maken til stress og mas. Jeg var en tur på Oslo City i dag for å titte litt. Lys og glitter overalt, og masse kjerringer. Uff så slitsomt det var å se på dem, der dem hastet av gårde og sammenlignet priser og overgå hverandre i ”gavmildhet”, som er et substitutt for dårlig samvittighet og ”godhet” som er en erstatning for deres fælhet.

Det var gruende å betrakte dette fenomenet, å se kvinner la seg jage så mye av instinktene sine, problemet er at vi her i vesten har blitt altfor grådige, og mye av dette skyldes kvinner vi kan ikke nekte når vi ser handelen så tydelig. Hvorfor bruker dere heller ikke midler og ressurser på den fattige del av verden, hvorfor handler alt om å overgå hverandre i falskhet?

Kan julehandelen være dagens avlat, og massemediene dagens presteskap? Det skulle virke sånn når det kommer til fornuft og tankegang. De fleste kvinner jeg har snakket med har unnskyldt dette vannviddet med at det er så mye kjøpepress. Hva er det for noe tull da?

Det er reinspikka ansvarsfraskrivelse, jeg er egentlig veldig oppgitt over at vi i ”likestillings”året 2002 enda ikke har stilt større krav til kvinnene våre.

Men en annen ting jeg har lagt merke til, er hvordan norske kvinner blir forbigått på hvert eneste område. For tre uker siden skulle jeg med spray-date danskebåttur fordi xdama til broderen hadde vunnet fire billetter, men nok om det, på vei bort til havna ble jeg stoppet av ei nydelig albansk jente, med smal midje, faste pupper og to blunkende øyne som blafret søtt og spurte; would you like sex tonight”… jeg ble overveldet av sjarmen hennes og den gleden hun hadde over å møte ei potensiell idiot som ville betalt ei kjerring for sex. For å rekke båten hastet jeg videre og tenkte samtidig på de norske gatehorene, de med innsunkne øyne og hult blikk, rødsprengte armer og fælt utseede, det finnes kvinner på 20 som ser ut som de er 40, - disse da?.. De vil bli utkonkurrert på hjemmebane av en ny generasjon piker, med glimt i øyne, friske og rene, søte og høflige, hva kommer det av at dere alltid kommer til kort?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå forstår jeg ikke helt poenget ditt.. (Som vanlig)

Kommer kanskje av at jeg er kvinne.. ;)

Waco: Hvordan er den perfekte kvinne for deg? Fins det en slik?

Hva med legningen din? Er du hetrofil?

Jeg klarer liksom ikke helt å skjønne synet ditt på kvinner. Det er ganske.. morsomt faktisk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre er det ikke lov til å prate om privatperson, så du må nok svare på spørsmålene istedet.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det lov å gå direkte på en person. Så lenge det ikke er angrep.

Jeg syns innlegget ditt var litt usakelig. Derfor ber jeg deg om å utdype det på en litt bedre måte. Evt. stille et direkte spm. i stedet for å rote med masse ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kaller tråden ditt "Hvorfor kan dere ikke ha deres egen jul?"

Du skriver om jul og kjøpegalskapen, og ender opp med å skrive om albanske contra norske gatehorer.

Hva er fellesnevneren til jul og hore da?

Jomfrufødsel??? :ler::ler:

Logikkens kunst er ikke helt med deg i dag Waco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Desverre er det ikke lov til å prate om privatperson, så du må nok svare på spørsmålene istedet.

Waco

Å gid...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet deres er at dere nekter å se innlysende sannheter. Dumhet mot bedre vitende!

Dette kjøpejaget og forbrukersamfunnet er fortidens adel på bekostning av arbeiderklassen som kan sammenlignes med dagens tredje verden.

Dere unnskylder deres eget kjøpegalskap med kjøpepress, to egenskaper dere har gjort om til skavanker, bare ved å nekte dens erkjennelse!

Går det an?

Er det mulig?

Hvordan kan man forholde seg til slike folk? Kvinner som nekter å se ubehageligheter omkring sin egen væremåte?

Waco

Forundret over mangelen over selvinnsikt enkelte debattersker og moderatorer ser ut til å ha.... heldigvis må dere enda kvoteres inn sier jeg til meg selv hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusenfryd går marsipantyggende og kalendergavepakkende og førjulssangsyngende inn i adventshelgen og får ikke helt tak i hva det er Waco egentlig lurer på. Tusenfryd vil gjerne svare.

Om han lurer på noe da.

Eller om han bare vil si noe - komme med et lite hjertesukk - som absolutt også er menn forunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det mannen som bare MÅTTE ha den nyeste bilmodellen.... og den siste nye rifla..... og alt det siste i verktøy..... og det siste i mobiltelefoni...... og det siste i data...... (og kanskje den søte lille hora på kaien som du snakket om)

Hvem blir det så som bruker mest penger på shopping???

:kul::kul::kul::kul::kul::kul::kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco da, nå roter du deg bort i tankene dine igjen... folk forstår ikke hva du vil frem til, kanskje du egentlig ikke vil frem til noe som helst. Jeg tror du bare er på tur i hodet ditt, jeg. Kanskje jeg tar feil, men du vil vel ikke svare i noe fall--- beklager at jeg begynte å snakke om privatperson her, jeg har ikke no annet fornuftig å komme med. Derfor.

Kos deg med eksamenslesing istedenfor, du... det får du mer ut av. Ha en fortreffelig formiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco da, nå roter du deg bort i tankene dine igjen... folk forstår ikke hva du vil frem til, kanskje du egentlig ikke vil frem til noe som helst. Jeg tror du bare er på tur i hodet ditt, jeg.

:lol::lol::lol:

Sorry, den måtte jeg bare le av. Absolutt ikke vondt ment Waco :wink:

Men waco jeg vil gjerne svare deg på dine innlegg jeg - det er bare det at jeg ikke alltid forstår deg. Ta dette innlegget f.eks, du skriver om gavmildhet - kjøpepress - horer :-?

Hva har det siste avsnittet ditt om horer med julens gavmildhet og kjøpepress å gjøre :roll:

Mye mulig du vil kalle meg dum nå - men allikevel forstår jeg like lite :roll::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *anonyma*
Det er få ting som gruer en mann så mye som jul. Maken til stress og mas. Jeg var en tur på Oslo City i dag for å titte litt. Lys og glitter overalt, og masse kjerringer. Uff så slitsomt det var å se på dem, der dem hastet av gårde og sammenlignet priser og overgå hverandre i ”gavmildhet”, som er et substitutt for dårlig samvittighet og ”godhet” som er en erstatning for deres fælhet.

Det var gruende å betrakte dette fenomenet, å se kvinner la seg jage så mye av instinktene sine, problemet er at vi her i vesten har blitt altfor grådige, og mye av dette skyldes kvinner vi kan ikke nekte når vi ser handelen så tydelig. Hvorfor bruker dere heller ikke midler og ressurser på den fattige del av verden, hvorfor handler alt om å overgå hverandre i falskhet?  

Kan julehandelen være dagens avlat, og massemediene dagens presteskap? Det skulle virke sånn når det kommer til fornuft og tankegang. De fleste kvinner jeg har snakket med har unnskyldt dette vannviddet med at det er så mye kjøpepress. Hva er det for noe tull da?

Her må jeg si meg enig med deg Waco. Jeg synes julestria har blitt et kommersielt mareritt, og værre blir det. Jeg tror nok ikke det bare er kvinner som bidrar til dette. Men for å svare på spørsmålet ditt, joda, klart vi kan ha vår egen jul. Men skal den også inkludere menn og evt annen familie? Eller skal mannfolka ha sin egen de også? :wink: Tror nemlig at mye av kjøpepresset kommer via egen familie, inkludert menn.

Jeg for min del hever meg over kjøpestria før jul. Jeg feirer ikke jul med annet enn at jeg koser meg med god mat og samvær med familien min de dagene det er fri. Julegaver har vi etterhvert (nesten) kuttet ut annet enn til de minste.

................ De vil bli utkonkurrert  på hjemmebane av en ny generasjon piker, med glimt i øyne, friske og rene, søte og høflige, hva kommer det av at dere alltid kommer til kort?

Føler ikke at jeg kommer til kort overfor en albansk hore på kaia, men jeg skjønte ærlig talt ikke hva hun hadde med spørsmålet ovenfor å gjøre så derfor hopper jeg over den biten.

God jul da waco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan waco

Ansvarsfraskrivelse er i stor grad en mannlig "idrettsgren", sammen med overføring av skyld.

Så også i denne søte juletid.

Hvorfor du ikke ser menn ile mellom butikkene med armer nesten ned til gulvet og bæreposer i alle størrelser? Svaret er enkelt - mennene sørger for at venninner, kjærester, samboere, koner, søstre eller mødre henger i den stroppen.

Det gjør de delvis gjennom mildt smigger - kan ikke du gjøre det, for du er så flinkt til dette - typen

eller

gjennom å påføre litt dårlig samvittighet - dette må du ta deg av, vet du, for i fjor fikk du så flotte gaver av min mor/far/tante osv.

eller

en smule utpressing av typen - JEG gjør det ikke, så hvis du ikke vil at min mor skal bli sur på oss (les deg), må du finne på noe til familien.

Og vi damer svelger alle stoltheter og iler fra butikk til butikk, men menn sitter på r*va og sukker over hvor dyr jula er og alt kjøpepresset.

Er vi dumsnille eller??????

Men så er det den greia med fred i heimen, da...... og det at vi ennå har laaaaangt å gå før vi har likestilling også i julestria.

Så jeg har et opprop til menn - skaff julegavene deres selv, og bak halvparten av julekakene......

Så til del 2 av første innlegg:

Klart dama fra utlandet ser frisk og rask ut. Disse importerte damene er innom vårt land kun kort tid - og de skiftes hyppig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man sier jo at skilsmissestatistikken topper seg rett etter høytider og da spesielt jula. Så om man tar utgangspunkt i innlegget til Bettie så kan man faktisk si at menn er skylden til disse høye statistikkene da??

He he, interessant :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje menn blir mer observante når de er fri fra plikter, slik at de kan se kvinnens rette vesen?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok heller det er kvinnfolka som blir mer og mer obs på menns late rompesittende side og bestemmer seg for at slike ting får dere gjøre sjæl :wink:

Også ender dere opp på et lite kott i underetasjen til ho mor der dere må betale dyre dommer i barnebidrag og er sure og vrange fordi kvinnfoka er så jævlig teite at de har et eget hue å tenke med.

For slike ting tolereres jo ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Bra svar Thea! :D

Waco, du spør hvorfor vi ikke kan ha vår egen jul, men det er jo akkurat det vi har! Så hvorfor kan ikke du ha DIN egen jul, uten å legge deg opp i vår?? (selv om jeg er litt enig i det om kjøpehysteri, men alle er faktisk ikke sånn, og heldigvis er det mange menn som elsker julen minst like mye som oss kvinner!!)

Så til den hora jeg ikke helt skjønte hva hadde med jula å gjøre: Du ser ingen "unge og vakre" norske gatehorer av den enkle grunnen at norske kvinner ikke nedverdiger seg til å bli gatehorer uten å være desperate, dvs at de gjerne har vært narkomane e.l. en stund, og man vet jo hva det gjør med utseende. Unge, vakre, oppegående norske kvinner har ikke noe behov for å bli gatehorer. De har en bra jobb. Og om de absolutt vil tjene penger på sex så gjør de det andre steder enn på gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...