Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk ballong mandag kveld, merket ingenting, tablett tirsdag, onsdag og torsdag. Ingen effekt. Fikk beskjed om at hvis ikke noe skjer de neste 12 timene må det bli ks. Plutselig gikk vannet helt ab seg selv. 2 timer og 37 minutter etterpå var han født. Var tredje fødsel. Helt klart den mest smertefulle for det vat så intenst. Men fikk noe godt i veneflonen i armen som tok de verste toppene, og ser tilbake på følelsen som en flott opplevelse. Masse lykke til. Er stort å få oppleve det mirakelet!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Huldraisør skrev (3 minutter siden):

Har hatt ballong. Kjente den ikke i det hele tatt. 

Jeg syns det var sykt vondt, men hun bommet også flere ganger så jeg var litt uheldig 

Anonymkode: 75d61...e4d

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bli skremt av de som deler dårlige erfaringer her. Det er nok like individuelt hvordan en igangsettelse oppleves, som når fødselen starter av seg selv. Tok 48 timer for meg fra ballongen ble satt inn til barnet var ute. 6 timer aktiv fødsel. Var innstilt på at det kunne ta tid, så ble ikke lei eller stressa av å vente på at det skulle starte. En kjempefin opplevelse! Lykke til ♥️

Anonymkode: bbea9...195

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble satt i gang med nr 1. naturlig med nr 2. og prøvd satt i gang med nr 3. 

syns den naturlige helt klart var best. Det var også styrtfødsel så rakk ikke noe form for smertelindring. Men det jeg likte best var at JEG hadde kontroll hele veien. Kroppen spilte mer på lag på en måte. 

Nr 3 enda i keisersnitt, og nr 1 med vakuum. Men det var grunner til det også. Syns keisersnittet absolutt var verst.

Anonymkode: 78091...57e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Syns du overdriver en del. Det er jo ikke samme oppleves for alle, jeg var selv uheldig med at dem ikke traff med en gang men det betyr ikke alle får en like dårlig oppleves 

Jeg skulle bare hun brukte den siste metoden med en gang for det var mye bedre 

Overdriver? Du ble jo selv pinet igjennom det jeg kaller idiotiske påfunn før de fant noe som var ok? Du ble utsatt for nøyaktig det jeg hadde nektet å bli med på😊 om folk får gode eller dårlige opplevelser er ren flaks eller uflaks. Helt unødvendig at fødselsomsorgen skal ligge flere tiår bak andre helsefelt.

Anonymkode: d9e33...601

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Overdriver? Du ble jo selv pinet igjennom det jeg kaller idiotiske påfunn før de fant noe som var ok? Du ble utsatt for nøyaktig det jeg hadde nektet å bli med på😊 om folk får gode eller dårlige opplevelser er ren flaks eller uflaks. Helt unødvendig at fødselsomsorgen skal ligge flere tiår bak andre helsefelt.

Anonymkode: d9e33...601

Ja jeg syns det var vondt men når hun først traff med en annen metode var det helt greit, rier er jo mye værre syns nå jeg og sikkert mange andre også men likevel velger man selv å få flere barn 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble igangsatt som andregangs i uke 37. Var veldig moden, da, så ballongen bare sklei ut (kjente ikke engang at de satt den). Så de tok vannet og 3 timer etterpå var fødselen ferdig uten komplikasjoner.

tusen ganger bedre enn min første fødsel som tok 18 timer, med epidural, sugekopp og klipp. 

Anonymkode: 6fd69...0e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble satt igang med nr1 pga forgiftning i uke 38. Jeg venter min fjerde nå, ikke blitt satt igang siden, og jeg syns fødsel nr2 var verre enn fødsel nr1. Men det var nok pga omstendighetene rundt, smertemesdig var det ganske likt.. 

Anonymkode: b369b...1d1

AnonymBruker
Skrevet

Siden du spør så skal jeg svare ærlig. Men husk at det er individuelt. Min fødsel nr. 3 ble satt i gang, og det var helt grusomt. Antar at det er fordi kroppen egentlig ikke er klar, det blir kunstig liksom. Det varte i 3 døgn, og de satte meg på riestimulerende, og det var så intenst og jævlig at jeg trodde jeg skulle dø. Var jo i tillegg bundet til sengen med epidural og andre greier. Nei fy faen, fikk traumer. 

De to første fødslene mine startet av seg selv, og var noe helt annet. 

Anonymkode: b77ab...87f

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer nok helt an på hvor klar kroppen er for fødsel. Hvis den er nesten klar, så sier det seg selv at det går lettere enn hvis den absolutt ikke er klar. Sannsynligvis er det også en fordel at du allerede har vært gjennom en fødsel, da er det lettere for kroppen å bli klar og skjønne hva som skjer. 

Selv har jeg bare én fødsel bak meg, hvor jeg gikk max på overtid og var sjeleglad for at jeg slapp å bli igangsatt den dagen fødselen startet av seg selv, fordi jeg hadde hørt at det var så vondt. Så viste det seg at min fødsel skulle bli langt vondere enn fødselene til de jeg kjenner som har blitt igangsatt. Jeg hadde stormrier fra start og nesten i et døgn før det endte i hastekeisersnitt. 

Anonymkode: 23722...cd6

Skrevet

Jeg ble igangssatt med baby nummer tre, 11 dager på overtid. Da hadde kroppen egentlig satt igang litt selv (var moden og hadde 2 cm åpning, men ingen rier). Fikk satt inn ballong og det gjorde ikke vondt i det hele tatt, men det var nok fordi kroppen allerede var litt i gang selv. Har hørt av andre at ballong var så innmari vondt så gruet meg litt da jeg fikk beskjed om det men det varierer nok veldig😅 fikk rier få timer etter innsett av ballong så fikk litt hjelp på veien og det ble en relativt rask og fin fødsel:) ikke noe verre enn de to som startet av seg selv

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble satt i gang med tredjemann grunnet svangerskapsforgiftning. De to forrige barna mine ble født ei uke over termin, men siden det var tredjemann var jeg så pass moden at de bare tok vannet -selv om jeg bare var i uke 37. 

Sett bort fra at jeg var skikkelig syk så var det en ufattelig enkel fødsel. Da riene startet tok det bare et par timer før babyen var ute. 

Anonymkode: ccac5...830

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...