Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ingen av parfymene jeg har brukt de siste årene er å få kjøpt i Norge lenger, og jeg føler uansett behovet for noe nytt. Men jeg synes det er så vanskelig å finne noe jeg liker, særlig nå som parfymetrenden er så absurd sukkersøt. Jeg liker ikke parfymer som "lukter rosa". Supersøte blomsterdufter, masse vanilje, karamell osv er ikke min greie i det hele tatt (jeg får mark av å gå forbi parfymeavdelinga til Normal 😅). Samtidig liker jeg heller ikke veldig tunge parfymer (Dior poison er helt grusom i min nese f.eks.), og ikke veldig mye musk eller sterk duft av cedartre og lignende (noter i bunn kan gå). Liker IKKE patchouli eller lignende røkelses-lukter.

Dufter jeg liker veldig godt: sitrus, lavender/rosmarin og andre mer urtete blomster, krydderlukter, tonka, "grønne" lukter som aloe vera, blomsterlukter jeg liker er syrin, camellia og skjærsjasmin.

Jeg har tidligere brukt Kenzo flower for noen år siden, og parfymene Love, Sun og Turmeric Latte (sjeldent, da noe for overpowering) fra Lush de siste årene. Jeg er veldig glad i Love, men de har den ikke på Lushbutikken i oslo lenger og jeg har lyst på noe nytt. 

Jeg ønsker å kunne lukte på parfymen in person før jeg kjøper, og ønsker noe som koster under 1000kr. 

Anonymkode: 37cbc...6db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

CK har mye sitruslukter.Liker det meste av CK egentlig,friskt og ikke så tungt.

Anonymkode: be966...4a0

Skrevet

Anbefalar Elizabeth Arden Green Tea Strawberry Basil

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2026 den 13.30):

Ingen av parfymene jeg har brukt de siste årene er å få kjøpt i Norge lenger, og jeg føler uansett behovet for noe nytt. Men jeg synes det er så vanskelig å finne noe jeg liker, særlig nå som parfymetrenden er så absurd sukkersøt. Jeg liker ikke parfymer som "lukter rosa". Supersøte blomsterdufter, masse vanilje, karamell osv er ikke min greie i det hele tatt (jeg får mark av å gå forbi parfymeavdelinga til Normal 😅). Samtidig liker jeg heller ikke veldig tunge parfymer (Dior poison er helt grusom i min nese f.eks.), og ikke veldig mye musk eller sterk duft av cedartre og lignende (noter i bunn kan gå). Liker IKKE patchouli eller lignende røkelses-lukter.

Dufter jeg liker veldig godt: sitrus, lavender/rosmarin og andre mer urtete blomster, krydderlukter, tonka, "grønne" lukter som aloe vera, blomsterlukter jeg liker er syrin, camellia og skjærsjasmin.

Jeg har tidligere brukt Kenzo flower for noen år siden, og parfymene Love, Sun og Turmeric Latte (sjeldent, da noe for overpowering) fra Lush de siste årene. Jeg er veldig glad i Love, men de har den ikke på Lushbutikken i oslo lenger og jeg har lyst på noe nytt. 

Jeg ønsker å kunne lukte på parfymen in person før jeg kjøper, og ønsker noe som koster under 1000kr. 

Anonymkode: 37cbc...6db

Nuxe parfyme fra apotektnden rosa eller grønne ikke den i gull lukter grønt og rent 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker mye av de samme parfymene som deg, og er enig i at det er vanskelig å finne noe jeg liker for tida! Alt for mye vanilje og sukker-dufter. 

Nå for tida bruker jeg Clean Reserve Skin. Den er litt vanskelig å beskrive, lukter litt salt og musk. Veldig mild. Ellers liker jeg Armani Sí, selv om den egentlig er i en litt annen kategori. Armani Sí Red skal visst være litt friskere, den har jeg også tenkt å teste ut.

Chance eau Fraiche er også god da, men dyr. Dolce Gabbana Light Blue har jeg fått anbefalt mange ganger fordi den er frisk og lukter sitrus. Men for meg blir det litt for mye sitrus, men kanskje du liker den.

Anonymkode: 91623...33d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...