AnonymBruker Skrevet i går, 14:47 #21 Skrevet i går, 14:47 Jeg synes nok det er for kort og gammelmodig. Men jeg liker ikke ett-stavelsesnavn, det blir fort for hardt. (Liv, Mats, Jon, Tom osv) Anonymkode: 5b45f...7f0 1
Munchlax Skrevet i går, 14:58 #22 Skrevet i går, 14:58 Hva med Tor eller Truls isteden? litt mindre "gubbete", kanskje🤷🏼♀️
AnonymBruker Skrevet i går, 16:37 #23 Skrevet i går, 16:37 Min far heter Dag. Synes det er fint Anonymkode: ef86f...8de
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #24 Skrevet 8 timer siden God dag, Dag! 🤣 Dag, Liv, Bjørn…Nei, det skjønner jeg ikke. Anonymkode: 2f58e...7b4
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #25 Skrevet 8 timer siden Munchlax skrev (17 timer siden): Hva med Tor eller Truls isteden? litt mindre "gubbete", kanskje🤷🏼♀️ Truls høres jo ut som truser Anonymkode: 2f58e...7b4 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #26 Skrevet 8 timer siden Navnet Dag er absolutt ikke noe fint. Det finnes ett hav av andre fine navn du kan velge. Jeg tenker Dag Frøland når jeg hører det navnet😂 Anonymkode: a31bd...362
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #27 Skrevet 3 timer siden Liker ikke navnet. Er lissom ikke noe. Pregløst. Anonymkode: ef31d...879
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #28 Skrevet 3 timer siden Ser for meg en liten babygutt som ligger og sover, og så får jeg vite at han heter Dag. Det er megasøtt!! Heller 20 Dag enn 1 Maximillian Theofiliokus Bombastian Leander Kasparus Storm Noah. Anonymkode: eba30...3e8
aksase Skrevet 3 timer siden #29 Skrevet 3 timer siden Suffragette skrev (På 11.7.2026 den 20.32): Jeg klarer ikke bestemme meg helt om dette navnet. På den ene siden er det kort, tradisjonelt og enkelt å stave. Det går litt i takt med andre navn som er populære i dag som Birk (to i min krets), Aksel, Magnus, Harald og så videre. I tillegg er betydningen i Dag, som i «en ny sjanse» eller fra natt til dag, veldig betydningsfullt. Men er det slitsomt å ha et navn som ligner på et ord? Er det for gammelmodig? For spesielt? På SSB sine sider står det at cirka 8000 har navnet. Redigerer for å få fram poenget: Syns dere navnet er fint, eller bør man unngå dette navnet? Er det rett og slett stygt, eller hva syns dere? Dag er et fint navn, synes jeg, men mange velger å kombinere det med andre navn som Dag Tore, Dag Erik, Dag Fredrik osv..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå