AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Snakka med ei dame som hadde vært i et behandlingsopplegg pga kronisk sykdom. Hun fortalte at hun (og flere andre på behandlinga) hadde blitt frisk etter å ha brutt med partneren. Dette var snakk om fysisk sykdom, ikke psykisk. Kan dette være sant? Noen som har erfaringer? Anonymkode: ab434...cd4 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Du tenker at det er partneren som gjør vedkommende syk da eller? Anonymkode: b2723...81f 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Vær forsiktig med å lytte til anekdoter. Om det er 1 eller "flere" som sier det samme, så betyr ikke at det er noe i det. Typisk nok er anekdoter basert på feile premisser. Anonymkode: 12883...057 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Det skillet mellom fysisk og psykisk sykdom er kunstig. De påvirker hverandre. Nervesystemet og hormonsystemet er mekanismer som påvirker det fysiske og psykiske og gjerne er involvert i sykdomsprosesser. Anonymkode: d80b0...c4c 4 1 5
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden Eg har ivertfall blitt mykje lykkeligere og det trur eg er bra for helsen. Anonymkode: 83481...66f 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Feil partner kan definitivt gjøre en syk. Rett partner gjør ikke det. Anonymkode: 5bd03...dad 4 1 5
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Msn får fysiske symptomer av psykiske sykdommer. Så da har de fåtr feil diagnose. Anonymkode: 99461...b35 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden Er mqn i et psykisk voldelig forhold så kan man få fysisk sykdom. Anonymkode: abdf7...012 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden Jeg ble fysisk veldig syk av min eks.. Har blitt mye bedre etter bruddet. Anonymkode: 1e65d...a1b 3 2
Dlure Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er mqn i et psykisk voldelig forhold så kan man få fysisk sykdom. Anonymkode: abdf7...012 Det kan man med en snill mann også. Man kan misslike situasjonen man er i såpass at det gir fysiske symptomer. Endret 2 timer siden av Dlure 1 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden Vil nok hjelpe å bryte om partner er en sosialist og bare ligger og krever mens du sliter på deg slitasje, ryggvondt/krykker og rullestol ved å gjøre alt fra å overhale girkassen på bilen og bære opp og skifte takstein på 500M2 tak samtidig som du må amme,jobbe fysisk 10-15 timer dagen og kjøre/hente i bhg,ha med barna på jobb,har 50.000 skritt med tilhørende knebøy om dagen med 1-2 timer søvn selv om du er full i opiater og kortison bare for å klare å ta seg ut av senga 04 på morgenen osv osv. Men driver du å "trener" og sliter ut kroppen fysisk for å få trygd og erstatninger for flere millioner før du er 50, er det nok lurt å gå i seg selv..... Anonymkode: 1ad08...c94
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden Det kan handle om hvis partner er krevende eller man mistrives i forholdet kan dette utløse stress og tappe deg for energi. Anonymkode: bbebd...3ff 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden Dlure skrev (12 minutter siden): Det kan man med en snill mann også. Man kan misslike situasjonen man er i såpass at det gir fysiske symptomer. Ja. Jeg gikk fra å være et psykisk vrak til å ha det ganske greit etter et brudd. Eks-samboeren min var en fin type, og jeg klandrer ham ikke for noe, vi hadde bare en ganske tullete dynamikk som brakte ut det verste i meg. Jeg var skurken, kan man vel si, uten at jeg heller gjorde ham noe direkte. En annen viktig faktor er at samlivsbrudd bringer store livsendringer, noen tvungne og noen på grunn av den gode følelsen av at livet igjen er en åpen bok. Folk kjører seg ofte fast i ganske kjipe mønstre uten at de helt ser det selv, i nære og fjerne relasjoner så vel som i vaner, aktivitetsnivå etc. Et brudd åpner livet, og jeg tror vel så mange menn som kvinner får det bedre uten en partner de har kjørt seg fast i livsgrøfta med. Anonymkode: 46170...15c 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Du tenker at det er partneren som gjør vedkommende syk da eller? Anonymkode: b2723...81f Kan også være at en partner med manglende forståelse og empati gjør en sykere, i form at manglende hjelp og støtte. Anonymkode: 6dd87...a70
NiceOrNothing Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg ble fysisk veldig syk av min eks.. Har blitt mye bedre etter bruddet. Anonymkode: 1e65d...a1b Samme her . Pluss man og kan bli det av andre vanskelige relasjoner (jobb /familie ) . Man kjenner jo hvem som gjør en godt i livet / evnt ikke ♥️ 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du tenker at det er partneren som gjør vedkommende syk da eller? Anonymkode: b2723...81f Eg tenkjer ingenting, det er derfor eg spør her etter erfaringar. Anonymkode: ab434...cd4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå