Gå til innhold

Liondas roterom

Lionda

Anbefalte innlegg

Jeg har sånn "aner ikke hva jeg skal gjøre"-kveld jeg. Ikke trenger jeg lese til eksamen, siden jeg fortsetter å være sykemeldt til over eksamen og ikke skal ta den, og ikke kan jeg pakke heller, for det var ingen av de fire butikkene jeg spurte idag som hadde esker og jeg fikk ikke tak i noen andre steder heller.

Jeg kunne jo vaske opp.. og vaske klær.. men hva er det for slags ting å gjøe på en lørdagskveld da?! Nei, jeg tror jeg venter på at den huslige mannen skal dukke opp jeg :briller:

Og poden er syk. Igjen. Hvordan er det mulig å være så mye syk? :roll: Stakkars lille pus.. han er ganske søt da, når han ligger og tar seg til pannen og sier "jeg tror jeg har ordentlig feber jeg mamma". :ler: Og det hadde han jo rett i, 39.9 er definitivt feber..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*sukk* Finnes det noe bedre i hele verden enn en treåring som legger en glovarm arm rundt halsen min og sier "min lille venn.. jeg er glad i deg jeg" ? Da er det deilig å være mamma!

hjerter_rundt.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal jeg rydde!

Må skrive liste. Alt blir lettere med en liste.

Dette har jeg gjort:

- satt på to vasker og hengt opp den ene.

- flyttet støvsugeren ut på gulvet.

- sortert oppvasken.

- dusjet

- spist frokost.. ok, da, prøver bare å få listen til å bli lengre! :roll:

Dette skal jeg gjøre:

- brette klær og legge i skapet.

- vaske mer klær.

- rydde og vaske rommet til tassen

- skifte sengetøy på sengene

- vaske opp

- støvsuge gangen

- vaske badet

- sortere klær og kaste med hård hånd

- pakke ned klær jeg ikke bruker ofte

- ringe Trond og spørre om han har esker til meg

- pakke ned alt som kan pakkes i svarte søplesekker

Jeg blir helt utslitt bare ved tanken jeg. Kanksje jeg bare skal legge meg på sofaen sammen med tassen og se på film? Nei.. han liker så kjedelige filmer! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, det var jo en fin plan.. og hva har så Lionda gjort idag?

- Vasket og brettet klær

- Skiftet sengetøy

- hentet julekalender fra loftet og hengt pakkene til tassen på den

- lekt Thomastoget

- chattet med verdens søteste mann som (selvfølgelig) befinner seg på feil side av jordkloden

- vasket enda mer klær

- tenkt at den oppvasken ser helt for j**lig ut

- planlagt julegaver

- laget krydderoljer

- skrevet limerick på Kgs julekalender

- flyttet støvsugeren tilbake på plassen sin fordi den sto i veien

Jaja, det er jo en begynnelse! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært og sett på den nye leiligheten min idag.

Hva skal man si? Jeg gråt da jeg så den. Den er omtrent på størrelse med en middels stor koffert.. :cry:

Positivt:

- to minutter til barnehagen

- ett minutt til butikken

- to minutter til t-banen, og derfra sju-åtte minutter til skolen

- stort soverom til tassen

- kjellerbod

- greit med skap-plass

- vennene til tassen rett i nærheten

- gå-avstand om sommeren og taxi-avstand om vinteren til byen

- fem minutter til skogen

- billig

Negativt:

- jeg har ikke sjangs i havet til å få plass til møblene mine. Min elskede sofa kjøpt på loppis til 400 kr inkludert to stoler får ikke plass. Det er enten den eller sovesofaen jeg sover på, og da er valget i grunnen ikke-eksisterende. Orgelet mitt får heller ikke plass, og jeg må pakke bort nesten alle bøkene mine. Og skaffe meg en mindre pult.

- jeg vet ikke om det går an å få ADSL der

- Badet er på størrelse med tre og et halvt frimerke

- det er ikke lov å skru i veggene så jeg kan ikke henge opp hyller oppunder taket for å få mer plass

- det er ikke mulig å ha vaskemaskin der, og vaskerommet er i en annen blokk

- min leilighet er den eneste familieleiligheten i oppgangen, og resten av oppgangen er hybler. Studenthybler.. sikkert stille og rolig i eksamenstiden, men..

- fryseren på kjøleskapet har plass til to brød eller fire grandiosaer, og er dessuten ødelagt

- det er nesten ingen stikkontakter der

- nevnte jeg at jeg ikke får plass til tingene mine der?

Så nå driver jeg og pakker ned tingene mine for å flytte fra min koselige leilighet i huset som pappaen min bygget til et sted jeg ikke vil bo. Eller, et sted jeg vil bo men en leilighet jeg ikke vil bo i. *Sukk*

Tassen proklamerte høyt og tydelig idag at han skulle i hvert fall ikke flytte! Jeg kunne gjøre som jeg ville, men han skulle bo her. Men da han hørte at vi skulle flytte rett i nærheten av bestekameraten hans var det greit likevel.

Jeg gleder meg til å få det overstått i hvert fall. Og jeg gleder meg til å føle meg sååå genial når jeg har klart å finne på smarte løsninger for å få det hyggelig der likevel. :ler:

Jeg har snille venner som kanskje kan ha sofaen min stående på ubestemt tid. Så slipper jeg i hvert fall å kvitte meg med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Roter litt på Liondas rom*

Grattis med nytt reir!

Det blir nok bra skal du se.

Jo mindre plass, jo mindre rot.. eh.. det er ikke bevist.

:wink:

*Rydder opp litt av rotet*

Sender tre huslige menn i posten til deg.

Må bare finne noen først.

Og uansett beholder jeg en selv, men bare i skapet da.

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan rote hvor som helst!! Uansett hvor stor eller liten plass det er! :ler:

Men idag har jeg vært flink altså. Jeg har gitt bort 7 bæreposer med klær jeg ikke bruker men bare har der i tilfelle jeg skulle få lyst til å bruke det igjen en gang. :roll: Jeg fant ut at når man har så mye klær at man kan fylle et badekar med skittentøy (fordi man ikke har giddet å vaske klær på et par uker bortsett fra det mest nødvendige) og likevel ha klær å ha på seg, har man for mye klær...

Jeg håper de huslige mennene er flinke til å vaske klær, Lea? :ler:

Jeg har også pakket 12 esker idag, og skravlet masse med en venninne som kom og hjalp meg å pakke. Eller rettere sagt, pratet med meg mens jeg pakket så jeg ikke kjedet meg ihjel eller fant på alle mulige andre ting å gjøre i stedet for å pakke. Tassen er hos pappaen sin til mandag, så jeg har pakket ned nesten hele rommet hans. Håper jeg får flyttet oss over til den nye leiligheten før han kommer hjem, ellers blir det vel ramaskrik!! :ler:

Dagens sex-og-singel-liv-innslag: Hvordan har det seg at når man nesten har klart å glemme at enkelte mennesker eksisterer, og tror at det er gjensidig, så bare mååå de dukke opp igjen og forstyrre sjelefreden? :roll:

Og en ting til, ikke relatert til den første - hva er vitsen med å ha en søt og snill og interessant og intelligent mann som er glad i en når han befinner seg på andre siden av jordkloden og ingen har mulighet for å forflytte seg nærmere?

Og hvordan i all verden klarer jeg alltid å rote meg opp i de mest umulige situasjonene man kan tenke seg?

Jeg tror jeg må gå og legge meg og filosofere litt over det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå stappet nedpå halve medisinskapet for å late som om jeg er frisk så jeg får pakket og flyttet. Funker midlertidig ganske greit. Bortsett fra at jeg er litt svimmel og tett i hodet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens medisinering:

4 x Tylenol

1 x Wal-flu

2 x astmamedisinen jeg ikke husker hva heter

1 x den andre astmamedisinen jeg ikke husker hva heter

Dobbel dose Cosylan

1 x sovemedisin

Og likevel hostet jeg så jeg ikke fikk sove.. :roll:

Nå skal jeg gå og sortere mer klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brr... jeg fryser. Feber er ikke noe kult. I hvert fall ikke kombinert med flytting. Urgh..

Men nå er jeg i hvert fall over halvveis i pakkingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen flytter jeg. Nesten ferdig med å pakke ned, takket være god hjelp fra snill venninne som har vært på besøk i helgen. Gleder meg til å bli ferdig. Og håper håper HÅPER det ikke snør og er varmt i morgen, for bilen min (bilen til pappaen min) kommer ikke opp bakken utenfor her med henger hvis det er nysnø og slapsete!

Må huske å ringe Tullenor og ordne telefonabbonement i morgen. Og si opp det jeg har. Og overføre penger fra sparekontoen så jeg kan gå på IKEA og kjøpe ting og tang jeg trenger.

Og sove. Må definitivt huske å sove. Har hørt at det hjelper når man er syk nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treåringer er rare. I hvert fall min. Skal ike så mye til å gjøre noe feil her, nei! Scene fra i kveld:

Tassen våkner og hoster fryktelig. Mamma går inn for å se om det går bra.

Mamma: Skal du ha hostesaft?

Tassen: Ja!

Mamma finner hostesaft og heller opp i skjeen. Prøver å gi tassen hostesaft. Tassen putter smokken i munnen.

Mamma: Du må ta ut smokken hvis du skal ha hostesaft.

Ikke noe svar fra tassen.

Mamma: Skal du ikke ha hostesaft?

Tassen: Vræææææææææææææææææææææææææææææææl! Jeg vil ikke ha hostesaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaft!!!

Mamma: Det er helt i orden, du trenger ikke ta hostesaft, men du sa at du ville ha, derfor hentet jeg til deg. Men du trenger ikke ta den.

Tassen: Vræææææææææææææææææææææææææææææææl!

Mamma sier ingenting, bare tar vrælende sinna tass på fanget.

Tassen nærmeste fem minutter: Vrææææææææææææææææææææææææææææææææææææl!

Og ikke nok med det, når tassen endelig har roet seg ned etter at jeg har sittet der og bare holdt rundt hylende vrælende sinna treåring i noe som virker som årevis, og går ut i stuen og sukker lettet ut, så går det to minutter og så:

Tassen: Jeg er tørst.

Mamma: Vannkoppen din står her, se her *gir tassen vannkoppen*

Tassen: Jeg vil ha juice.

Mamma: Du får ikke juice om natten, da kan du drikke vann hvis du er tørst.

Tassen: Vræææææææææææææææææææææææææææææææl!

osv..

Here we go again! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre gangen var mamma forresten ikke like forståelsesfull og tålmodig, for da syntes mamma tassen bare var vrang og irriterende, for tassen vet godt at man ikke får annet enn vann å drikke om natten, så da gikk mamma ut i stuen og satte seg mens tassen vrælte fra seg. Får være grenser for hva man skal skaffe seg oppmerksomhet på også, da, selv om man er tre år og i en vrang og sårbar periode.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger er rare!!

Men jeg må innrømme at jeg husker litt fra den alderen selv også. Jeg fikk jo aldri betemt meg.

Vel, vel... det ble folk av meg også (nesten)!

Lykke til med flyttelasset da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt sånn ennå jeg tror jeg. :ler:

At jeg ikke vet hva jeg vil mener jeg. Ikke alltid i hvert fall. Men alle andre skal jo skjønne hva jeg vil likevel, det er en selvfølge! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, soving ER for feiginger...

... pg for meg som skal tidlig opp i morgen!

Er lys våken og har utsatt leggetiden i hele kveld.

Men nå MÅ jeg!

Gå og legg deg tullejente!!! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...