AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:32 #1 Skrevet fredag kl. 13:32 Hva gjør dere som opplever økt sult i lutealfasen? Holder på å bli gæærn. Spiser volum, masse grønt. Hjelper en stund, så blir jeg sulten igjen. Virker å være helt umettelig og jeg hater det. Har dere tips? Drikker vann, får i meg protein, grove knekkebrød, masse grønnsaker. Men jeg er så sulten. Anonymkode: b7e91...46c
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:46 #2 Skrevet fredag kl. 14:46 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva gjør dere som opplever økt sult i lutealfasen? Holder på å bli gæærn. Spiser volum, masse grønt. Hjelper en stund, så blir jeg sulten igjen. Virker å være helt umettelig og jeg hater det. Har dere tips? Drikker vann, får i meg protein, grove knekkebrød, masse grønnsaker. Men jeg er så sulten. Anonymkode: b7e91...46c Har gode alternativer tilgjengelig, og spiser mest av det først, men litt (mørk) sjokolade er alt kroppen vil ha, så da gir jeg den det også. Etter alle de gode alternativene. Anonymkode: ce996...fba
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:55 #3 Skrevet fredag kl. 14:55 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har gode alternativer tilgjengelig, og spiser mest av det først, men litt (mørk) sjokolade er alt kroppen vil ha, så da gir jeg den det også. Etter alle de gode alternativene. Anonymkode: ce996...fba Klarer du å holde vekten? Føler jeg overspiser, selv om det er gode alternativer💀 er normalvektig, så er ikke noe "farlig" sånn sett, men... Ts Anonymkode: b7e91...46c
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:03 #4 Skrevet fredag kl. 15:03 Overser sulten rett og slett. Vet det bare er et tullete påfunn av kroppen. Anonymkode: de2f8...e53
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:05 #5 Skrevet fredag kl. 15:05 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Overser sulten rett og slett. Vet det bare er et tullete påfunn av kroppen. Anonymkode: de2f8...e53 Hvordan klarer du det? Jeg klarer ikke konsentrere meg. Har du teknikker? Ts Anonymkode: b7e91...46c
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:19 #6 Skrevet lørdag kl. 06:19 Da kan du forstp at mennesker blir tykke npr de har det slik hver dag. Det finnes mennesker som alltid har den følelsen. Så lenge du ikke får opp så har du jo ikke ett problem. Spiste mye 2 dager før mensen, spiste lite under mensen. Vekta holdt seg jevn. Gikk opp i opp. Anonymkode: a7ef0...fb0 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:23 #7 Skrevet lørdag kl. 06:23 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Klarer du å holde vekten? Føler jeg overspiser, selv om det er gode alternativer💀 er normalvektig, så er ikke noe "farlig" sånn sett, men... Ts Anonymkode: b7e91...46c Tre ruter mørk sjokolade noen dager i lutealfasen er ikke det som gjør at vekten tipper. Det du går opp er nok bare vannvekt eller svingninger pga hormoner, ingenting å bry seg om. Hvis du er normalvektig er de rutene med sjokolade ubetydelig uansett. Gi kroppen det den vil ha - i normale mengder selvfølgelig. Har du spist alt du trenger og litt av det du vil ha, så kan du la være å spise mer etterpå. "Nei, nå har jeg fått det jeg trenger. Dette er hormoner som lurer meg", eller noe liknende. Lytt til kroppen, men ikke la den bestemme over deg. Se for deg din indre femåring når du er i lutealfasen. Vær en voksenperson(du!) når hormonene(indre femåring) styrer vilt. Anonymkode: ce996...fba
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:32 #8 Skrevet lørdag kl. 08:32 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da kan du forstp at mennesker blir tykke npr de har det slik hver dag. Det finnes mennesker som alltid har den følelsen. Så lenge du ikke får opp så har du jo ikke ett problem. Spiste mye 2 dager før mensen, spiste lite under mensen. Vekta holdt seg jevn. Gikk opp i opp. Anonymkode: a7ef0...fb0 Jeg har i utgangspunktet ikke noe problem med å forstå hvorfor folk er tykke😅 Ellers er det litt samme greia her. Noen dager mye mat før mensen, og veldig lite noen dager etter. Ts Anonymkode: b7e91...46c
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:33 #9 Skrevet lørdag kl. 08:33 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tre ruter mørk sjokolade noen dager i lutealfasen er ikke det som gjør at vekten tipper. Det du går opp er nok bare vannvekt eller svingninger pga hormoner, ingenting å bry seg om. Hvis du er normalvektig er de rutene med sjokolade ubetydelig uansett. Gi kroppen det den vil ha - i normale mengder selvfølgelig. Har du spist alt du trenger og litt av det du vil ha, så kan du la være å spise mer etterpå. "Nei, nå har jeg fått det jeg trenger. Dette er hormoner som lurer meg", eller noe liknende. Lytt til kroppen, men ikke la den bestemme over deg. Se for deg din indre femåring når du er i lutealfasen. Vær en voksenperson(du!) når hormonene(indre femåring) styrer vilt. Anonymkode: ce996...fba Skal være streng voksen til min indre 5-åring. Hvis jeg ikke er det, er det null grenser😅 Ts Anonymkode: b7e91...46c
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:15 #10 Skrevet lørdag kl. 11:15 Nå vet jeg ikke hvordan kostholdet ditt er ellers, men fokuser på balanserte måltider med nok proteiner, fett og fiber. Jeg får mindre ulvehunger senere på dagen/kvelden om jeg spiser en god frokost og lunsj. Anonymkode: 339b3...71f
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:19 #11 Skrevet lørdag kl. 11:19 Jeg spiser som en gris, alt som ikke er spikret fast, jeg kompenserer med mer trening. Enn så lenge går det bra 😅 Anonymkode: 3b17f...560
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:19 #12 Skrevet lørdag kl. 11:19 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå vet jeg ikke hvordan kostholdet ditt er ellers, men fokuser på balanserte måltider med nok proteiner, fett og fiber. Jeg får mindre ulvehunger senere på dagen/kvelden om jeg spiser en god frokost og lunsj. Anonymkode: 339b3...71f Mitt kosthold består av dette, og som regel holder det sulten min i sjakk. Bare ikke ca en uke i lutealfasen. Ufattelig slitsomt. Men sjekket bivirkinger på medisiner jeg tar, idag faktisk. Økt sult var ett av dem. Har tatt en annen type medisin idag, og jeg tror jaggu det hjelper. Idag er ulvehungeren betraktelig mindre. Kanskje jeg har funnet ut av det. Ts Anonymkode: b7e91...46c 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:21 #13 Skrevet lørdag kl. 11:21 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg spiser som en gris, alt som ikke er spikret fast, jeg kompenserer med mer trening. Enn så lenge går det bra 😅 Anonymkode: 3b17f...560 Ai, jeg har ikke mulighet til å trene mer enn jeg allerede gjør😅 Kjenner meg ellers igjen i å spise som en gris. Stopper aldri, og blir aldri mett. Ts Anonymkode: b7e91...46c
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:23 #14 Skrevet lørdag kl. 11:23 Lutelfasen faktisk. Har man jobb,hjem og familie så rekker man knapt å drikke nok vann. Er nok et luksusproblem.... Anonymkode: 02ce5...a3b
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:24 #15 Skrevet lørdag kl. 11:24 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ai, jeg har ikke mulighet til å trene mer enn jeg allerede gjør😅 Kjenner meg ellers igjen i å spise som en gris. Stopper aldri, og blir aldri mett. Ts Anonymkode: b7e91...46c Grusom den sulten, som om en har en endeløs brønn utfor svelget 🤪 ser du skrev overfor her at du byttet medisin, håper det fortsetter å hjelpe, er noe dritt dette. Anonymkode: 3b17f...560 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:25 #16 Skrevet lørdag kl. 11:25 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lutelfasen faktisk. Har man jobb,hjem og familie så rekker man knapt å drikke nok vann. Er nok et luksusproblem.... Anonymkode: 02ce5...a3b Noen har det verre enn andre, men det er du vel for opptatt med jobb, hjem, familie, alt innfor din egen nesetipp til å skjønne. Anonymkode: 3b17f...560 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:25 #17 Skrevet lørdag kl. 11:25 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mitt kosthold består av dette, og som regel holder det sulten min i sjakk. Bare ikke ca en uke i lutealfasen. Ufattelig slitsomt. Men sjekket bivirkinger på medisiner jeg tar, idag faktisk. Økt sult var ett av dem. Har tatt en annen type medisin idag, og jeg tror jaggu det hjelper. Idag er ulvehungeren betraktelig mindre. Kanskje jeg har funnet ut av det. Ts Anonymkode: b7e91...46c Så bra! Ellers mener jeg å huske at jeg har lest at man faktisk trenger litt mer mat i lutealfasen fordi forbrenningen går opp. Men det er antagelig ikke snakk om så mye mer enn 100-300 kalorier ifølge google 😅 Anonymkode: 339b3...71f
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:25 #18 Skrevet lørdag kl. 11:25 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ai, jeg har ikke mulighet til å trene mer enn jeg allerede gjør😅 Kjenner meg ellers igjen i å spise som en gris. Stopper aldri, og blir aldri mett. Ts Anonymkode: b7e91...46c Hva trener/øver du på? Noen trener på å uttale bokstaven R,andre trener på formskrift. Anonymkode: 02ce5...a3b
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:26 #19 Skrevet lørdag kl. 11:26 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lutelfasen faktisk. Har man jobb,hjem og familie så rekker man knapt å drikke nok vann. Er nok et luksusproblem.... Anonymkode: 02ce5...a3b Hva babler du om? Har både hus, hjem, jobb og familie. Tror du eksempelvis alle tjukke mennesker er single, arbeidsledige, familieløse folk? Og ja, hva med lutealfasen? Anonymkode: b7e91...46c 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:27 #20 Skrevet lørdag kl. 11:27 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva trener/øver du på? Noen trener på å uttale bokstaven R,andre trener på formskrift. Anonymkode: 02ce5...a3b Har du mensen, eller? Du virker så sur. Anonymkode: b7e91...46c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå