Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sønn på 12 og mannen en datter på 14 fra før. vi har ett barn i lag på 1 år. 

Jeg, mannen, sønnen min og baby, bor sammen, datteren til mannen bor på andre siden av landet men er med oss i alle ferier itillegg til tlf og FaceTime mange ganger i uken. 

når datteren ikke er her gjør vi aldri noe familieorientert eller drar å gjør gøye ting sammen. Sønnen min får ikke bruke hovedbadet i huset, han får heller ikke sove i stuen(har spurt noen ganger bare fordi han synes det virker digg), alt som skal bli kjøpt av innkjøp f.eks. til hjemmet må ikke koste for mye/være nøye vurdert osv.  INNTIL; 

med en gang datteren er her så skal det spilles spill, handles inn, dra på bowling/svømming/restaurant osv osv. hun får bruke hovedbadet som om det er hennes eget, hun får sove i stuen(fordi hun ikke klarer dele rom med barnet mitt(har egne senger osv). 
itillegg betaler mannen ukritisk ALT mor til datter ber om, det er aldri spørsmål eller noe som helst fra mannen, der øser han ut penger. Driver å lager innlegg og tagger hverandre i ting som omhandler datteren på fb og liker innlegget og styrer på. Moren til mannen snakker om eksen hans Hver gang vi er sammen, og hun reiser på ferie dit, og prioriterer eksen fremfor meg. 
Hadfe det vært omvendt og hadde min mor så mye som nevnt navnet på min x og bare antydet å møte han hadde han klikket!  Så her er ting så skjev fordelt som det går å få det. 

jeg og mannen har til opplysning vært sammen i 8 år, noe som er dobbelt så lenge som han og eksen. 

er dette normalt eller har jeg grunn til å reagere?  

Anonymkode: 7328f...9fe

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er datteren hans, du visste om det. Deal with it

Anonymkode: c0566...6af

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han føler helt klart på en dårlig samvittighet for at datteren hans ikke bor der. Det er helt naturlig , og jeg skjønner han godt.

Anonymkode: 1084c...381

• Liker 13
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Om din partner: Ja, han er vel glad i datteren sin. Men med mindre sønnen din er en ufyselig gris som ikke klarer å rydde opp etter seg, stinker fis og svette eller er en slabbedask, ser jeg ikke helt kontrollen han driver med! Hvem sitt hjem er det og hvorfor får han ikke lov?

Om din svigermor: Fysj 

Anonymkode: d895f...2d2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du må dra på med litt bowling og spill du, da, når stedatter ikke er der. 
Det høres unektelig ut som barna trenger andre interesser når det er det å bruke hovedbadet som gir dem de helt store gledene .

Anonymkode: 9f2f9...d52

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du foreslått at dere skal gjøre noe som familie når hans datter ikke er der? Hva sier han da?

Hvis han nekter å gjøre slikt, bortsett fra de få gangene hans datter er der, da hadde jeg reagert, for det er forskjellsbehandling som din sønn kommer til å føle på.

At hans 14-åring ikke ønsker å dele rom med en gutt på 12 år, det kan jeg faktisk forstå, for disse to er ikke som søster og bror, de ses altfor sjeldent til det. 

Det virker som om du og mannen ikke kommuniserer særlig godt, også fordi det virker som om han bestemmer det meste, uten at du har stort du skal ha sagt. 

At han og hans datters mor har en god kommunikasjon, det ser jeg på som et pluss. Men... når han synes å ikke kommunisere like godt med deg, og også at hans mor prioriterer sin ekssvigerdatter (fra over 8 år tilbake), det hadde gitt meg en ordentlig dårlig smak av hele greia. Altså, jeg tenker det er helt greit at hans mor opprettholder et godt forhold til sitt barnebarns mor, det er i utgangspunktet en styrke for familien. Men igjen... det forutsetter at hun også opprettholder et greit forhold til deg, som også er mor til hennes barnebarn.

Jeg tenker dere bør i parterapi!!

Anonymkode: 513fc...a05

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg har en sønn på 12 og mannen en datter på 14 fra før. vi har ett barn i lag på 1 år. 

Jeg, mannen, sønnen min og baby, bor sammen, datteren til mannen bor på andre siden av landet men er med oss i alle ferier itillegg til tlf og FaceTime mange ganger i uken. 

når datteren ikke er her gjør vi aldri noe familieorientert eller drar å gjør gøye ting sammen. Sønnen min får ikke bruke hovedbadet i huset, han får heller ikke sove i stuen(har spurt noen ganger bare fordi han synes det virker digg), alt som skal bli kjøpt av innkjøp f.eks. til hjemmet må ikke koste for mye/være nøye vurdert osv.  INNTIL; 

med en gang datteren er her så skal det spilles spill, handles inn, dra på bowling/svømming/restaurant osv osv. hun får bruke hovedbadet som om det er hennes eget, hun får sove i stuen(fordi hun ikke klarer dele rom med barnet mitt(har egne senger osv). 
itillegg betaler mannen ukritisk ALT mor til datter ber om, det er aldri spørsmål eller noe som helst fra mannen, der øser han ut penger. Driver å lager innlegg og tagger hverandre i ting som omhandler datteren på fb og liker innlegget og styrer på. Moren til mannen snakker om eksen hans Hver gang vi er sammen, og hun reiser på ferie dit, og prioriterer eksen fremfor meg. 
Hadfe det vært omvendt og hadde min mor så mye som nevnt navnet på min x og bare antydet å møte han hadde han klikket!  Så her er ting så skjev fordelt som det går å få det. 

jeg og mannen har til opplysning vært sammen i 8 år, noe som er dobbelt så lenge som han og eksen. 

Hadde sagt at sønnen kan få sove i stua noen ganger om han ønsker det. Det bestemmer du. 

Angående badet så skal det være like regler for alle. Dvs at enten er det bare voksne eller alle. 
Eventuelt kan sønnen din og mannen din bytte plass her. 

Hadde tatt med begge barna på gøye ting når datteren ikke er det også. Sørg i det minste for at dere som familie får oppleve morsomme ting sammen. 

Anonymkode: 15dff...1cd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At datteren som er tenåring får sove i stua forstår jeg godt. Også det at han bruker penger på sin egen datter som er fjortis. 
Sønnen din har vel en pappa selv? 

Men dette med svigermor: hun mangler sosiale antenner. Det er ufint å såre deg, å det merkes kanskje ekstra godt at hun er mye hos barnebarnet sitt på andre siden av landet pga. dette. Men deres barn er bare ett enda, så kanskje det endrer seg med tiden? 

At han hadde klikket om din mor nevner din ex viser også, som hos hans mamma, mangel på selvinnsikt. Høres ut som om mannen din kommer fra en familie som ikke er helt jordnær, det er dessverre ganske vanlig. 

Ville tatt en prat med ham om dette. Svigermor er det kanskje ikke så mye å gjøre noe med, med mindre du tør ta det opp med henne å hun ikke lager mer drama ut av det? 

Forstår mannen din sine prioriteringer ang. datteren sin, og forstår din frustrasjon. 

Anonymkode: 18d90...f16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Har du foreslått at dere skal gjøre noe som familie når hans datter ikke er der? Hva sier han da?

Hvis han nekter å gjøre slikt, bortsett fra de få gangene hans datter er der, da hadde jeg reagert, for det er forskjellsbehandling som din sønn kommer til å føle på.

At hans 14-åring ikke ønsker å dele rom med en gutt på 12 år, det kan jeg faktisk forstå, for disse to er ikke som søster og bror, de ses altfor sjeldent til det. 

Det virker som om du og mannen ikke kommuniserer særlig godt, også fordi det virker som om han bestemmer det meste, uten at du har stort du skal ha sagt. 

At han og hans datters mor har en god kommunikasjon, det ser jeg på som et pluss. Men... når han synes å ikke kommunisere like godt med deg, og også at hans mor prioriterer sin ekssvigerdatter (fra over 8 år tilbake), det hadde gitt meg en ordentlig dårlig smak av hele greia. Altså, jeg tenker det er helt greit at hans mor opprettholder et godt forhold til sitt barnebarns mor, det er i utgangspunktet en styrke for familien. Men igjen... det forutsetter at hun også opprettholder et greit forhold til deg, som også er mor til hennes barnebarn.

Jeg tenker dere bør i parterapi!!

Svarer meg selv her, men ang. det at han ville klikket hvis din mor, Ts, bare hadde nevnt navnet til din eks - din sønns FAR - eller din mor hadde antydet å møte din eks... Samtidig som din nåværende mann synes det er helt greit både at han selv har veldig mye med sin eks å gjøre, samt at hans egen mor bruker mye tid på å snakke om hans eks når du er der, og hans mor i tillegg stadig vekk reiser for å besøke hans eks...

Dette ser jeg på som et rødt flagg!

Han er sjalu, han er kontrollerende. Og kanskje verst er det at han stadig kjører visse regler for seg selv og hans mor, mens han mener helt andre regler, om samme tema, skal gjelde for deg og din mor. Og, det er omtrent akkurat det samme han gjør med å bestemme ett sett regler for din sønn, og et helt annet sett regler for hans datter.

For meg er dette røde flagg!

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor bestemmer han alt? Kan ikke du ta styringen på det som gjelder din sønn? 

• Liker 7
Skrevet

Er du helt forbanna seriøs? Du som mor sitter der tafatt og aksepterer at din sønn ikke får bruke hovudbadet i sitt eget hjem? 1-åring eller ei, dette hadde jeg flyttet fra. Hadde ALDRI akseptert at et mannebein kom inn i mitt og min sønns liv og gjorde min sønn til en annenrangs beboer i huset.

Håper for guds skyld jeg har misforstått noe for jeg ble jævlig forbanna på din sønns vegner nå. Stakkars unge.

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Dra og bowle med sønnen din da vel? Bør ikke spørre om lov? 😊

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er det mannen din som bestemmer alt i huset, fra hvem som får bruke hvilken dass til når dere skal på bowling?

Utover at det er helt utrolig sært at sønnen din ikke får bruke et bad i huset og at dere (også DU) ikke finner på noe som familie utenom når datteren hans er der, så kan jeg jo absolutt forstå at han degger for henne når hun først er på besøk. Å skille seg og i tillegg flytte langt fra barnet sitt er en enorm sorg  for en far, og du må på absolutt ingen måte legge det opp i relasjonen han har til sin datter. Når du driver og klager på at de tagger hverandre i innlegg på facebook... altså, hold kjeft. Sett deg ned. Her er du fullstendig urimelig og fremstår sjalu.

Anonymkode: ec655...1ee

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt å være tivolipappa når barnet kommer, spesielt når det bor langt vekk. Det er ikke bra, men en vanlig felle å gå i. 

Det som ikke er bra, er hvordan han (og du) behandler sønnen din! Ikke få lov til å bruke hovedbadet (hvorfor ikke?), aldri finne på noe, og tydelig forskjelligsbehandling. Hvorfor lar du dette skje og være greit? Og hva gjør du den dagen minste krever mer? Skal barnet aldri dra på lekeplass eller noe? Skal minste få bruke badet? 

Det virker som mannen din sier nei, bare for å si nei. Det er ikke bra! Jeg syns synd på sønnen din, og etterhvert vil dere miste han... Hvorfor skal han gidde å bo hos dere? Hvorfor stiller du ikke mer opp for han? 

Tror dere har gått av en time eller fem på FVK. Ellers burde du seriøst tenke over om du vil at sønnen din skal leve med dette, spesielt i ungdomstiden som er tøff fra før... Hvordan blir han behandlet når han og stefar er alene hjemme? Uten deg? Tipper at det er kaldt..... 

Anonymkode: 25c79...a58

• Liker 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Dette gadd du å få barn med? 

Anonymkode: 9b7ba...c94

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.7.2026 den 0.40):

Han behandler sønnen din som søppel.

Håper du flytter fra rasstappen. Dette hadde jeg ALDRI godtatt!

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bestemmer han alt? Jeg hadde aldri godtatt det. Stå opp for sønnen din! 

Anonymkode: 88ef0...3c2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Om du bryr deg om sønnen din forlater du denne mannen.

Sånn hadde noen jeg kjenner det også, å vi tenker han faren er en meget sær type den dag i dag og er sjeleglad for at han er ute av livene deres. 

Anonymkode: e2d77...7f1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.7.2026 den 0.40):

Du virker dum. Dette visste du garantert lenge. Og valgte ukritisk å flytte sammen med (dra med ungene din inn i) og få barn med. God jul.

Anonymkode: 1eb2e...cb6

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en form for vold at sønnen din ikke behandles som en av familien i egen hjem. Det er mishandling. 

Anonymkode: e2d77...7f1

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...