Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mamma løste det slik at jeg betalte husleie hver måned men hun satte av pengene og gav de til meg da jeg flyttet ut igjen. Da hadde vi en tydelig løsning mellom oss uten rom for diskusjon og jeg hadde mer egenkapital da jeg flyttet.

Anonymkode: a19c0...205

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

4000 i måneden er veldig mye mer enn mange voksne har til eget forbruk. Er det bare moropenger eller hva slags utgifter dekker det? Betaler han telefon, strømming, trening, transport osv selv?

Anonymkode: 03582...4ea

Det er omtrent samme sum som venner av han som går studiespesialiserende har av jobb ved siden av skolen, hvor de da har egne avtaler med sine foreldre om hva det dekker.  

Det dekker trening, mat om han vil ha noe ute, aktiviteter som kino eller annet, klær og noe dagligvarehandel til oss alle, dvs at han kan like gjerne bli spurt om å handle brød, melk og middag en dag som oss andre voksne i huset, vil tro han bruker ca 1000,- på dagligvarer av de pengene, han bor med to voksne og to småsøsken. Tlf og transport betaler arbeidsgiver. 

Anonymkode: 88a81...93c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor gammel er han?

En mellomløsning er at han betaler leie, men at dere setter disse pengene til side og han evt får dem tilbake senere (uten å se det til ham).

Poenget er at det koster å bo, og det er greit å vende seg til.

Anonymkode: c1e98...bbb

Da har man ikke høye tanker om barna sine. Mine har egen motivasjon i å spare til bolig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kometen skrev (2 minutter siden):

Da har man ikke høye tanker om barna sine. Mine har egen motivasjon i å spare til bolig.

Det går da helt fint å løse det på denne måten uten å ha dårlige tanker om barna sine. De kan spare på siden i tillegg og være motivert for dette.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det går da helt fint å løse det på denne måten uten å ha dårlige tanker om barna sine. De kan spare på siden i tillegg og være motivert for dette.

Hvorfor holde til side penger uten å si noe om det om man tror at barna fikser dette? 

AnonymBruker
Skrevet

Vi gjør dette med våre barn. Så lenge de sparer det meste de tjener til EK får de bo hjemme gratis så lenge de trenger det. De er lærlinger, så tjener ikke haugevis, men nok til at det øker ganske bra.

Anonymkode: ce7c9...bb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...