Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg vil med denne tråden, kanskje søke råd, kanskje bare få utløp for all sorgen. Jeg ønsker å fortelle min historie om hvordan jeg ødela livet mitt på fortest mulig måte. Jeg skriver ikke for å få medlidenhet, jeg vet hva alle folk vil tenke, men tingene lå annerledes den gangen.

Jeg var jomfru til langt opp i 20 årene, det var fryktelig, men fikk også en kjæreste etter hvert. Jeg visste at hun hadde store problemer med sin økonomi, men brydde meg ikke. Forholdet var noe preget av dette, men ikke veldig mye, jeg spanderte det meste på henne, og hun bodde gratis hos meg for å spare opp litt penger til å få nedbetalt noe av sin gjeld, så hun kunne kjøpe seg en andel av min leilighet og hjelpe meg med lånet.

En dag oppdaget jeg at hun hadde stiftet ny gjeld og foreslo at vi kunne bake det inn på mitt boliglån slik at hun kunne komme seg ut av det, og jeg sa nei, det endte i en krangel og det ødela forholdet innen kort tid, og vi slo opp, og hun flyttet ut og jeg har aldri sett henne siden. I stedet for å hjelpe min partner med å ordne opp i en vanskelig situasjon, reagerte jeg som jeg gjorde, jeg forstår det fremdeles ikke og det går ikke en dag der jeg ikke angrer. Jeg har jo penger nok, jeg har en god inntekt, aldri manglet penger, selv om man ikke ville forvekslet meg med en milliardær.... Hun elsket meg virkelig, så noe fint i meg, som jeg ikke trodde var mulig. Hun støttet meg i alt, jeg greide å glemte alle årene jeg hadde gått gjennom med lidelse og ensomhet.

I dag er jeg snart 31, de aller fleste av mine venner er i forhold, etablerte, og det på tross av at jeg bor i Oslo. Hver gang jeg prøver å komme i kontakt med damer (IRL) på felles interesser som treningsgrupper (vil ikke gå i detaljer her), funker det ikke, akkurat som da jeg var student, sjenert og totalt uten erfaring. 

Det alt sammen er nå et år siden og jeg valgte å ødelegge det eneste gode i livet mitt, etter så mange år i hel****, og er nå forberedt på å forbli evig enslig, akkurat som så mange unge menn i Oslo.... De fleste terapeuter jeg går til sier at jeg har gode kort på hånden til å finne en dame, og at jeg fremdeles ikke er for gammel, men når alle damer er opptatt og i gang med familielivet, så er man per definisjon for sent ute.

Understreker at jeg ikke leter etter medfølelse, det hadde vært noe annet dersom jeg aldri hadde fått sjansen til å få et forhold. Jeg kan kun skylde på meg selv. Jeg måtte bare få det ut..... Er det noe håp for at jeg kan gjøre noe for å kontakte min eks, si unnskyld tusen ganger og hjelpe henne og få en siste sjanse? 

Anonymkode: 3a256...9f6

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun klarer jo ikke å ta ansvaret for seg selv, og det syns du er greit? Jeg kunne akseptert gammel gjeld om vedkommende selv tok ansvar og prøvde å rydde opp, men å pådra seg mer gjeld mens hun i tillegg lever gratis på deg??!

Det er bare å glemme henne. Hun har nok funnet seg en ny å snylte på for lenge siden!

Anonymkode: 5256d...f74

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet

du skal ikke kontakte henne. hun prøvde å utnytte din kjærlighet for egen økonomiske vinning. vær glad du er kvitt henne. 

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet

Det er bedre å skaffe seg katt, enn dame med gjeld.

Anonymkode: fe8fb...423

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Eh. Nei. Dropp hun X-en. Ingen vits å kjøre deg selv økonomisk i grøfta for et annet menneske. Du har dessuten bare vært singel i ett år. Du finner noen nye som du har det bra med tidsnok.

Sorgen din over X-en kommer til å vare i ca ett år til om det tar normalt lang tid. Du har ikke ødelagt livet ditt, du har hatt normale sunne grenser.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjøp deg heller en papegøye og en gummimus. Ikke setter de deg i gjeld, og du får like stort utbytte, psykososialt og seksuelt. 

Anonymkode: 4d218...bb4

• Nyttig 1
Skrevet

Du må ikke finne på å kontakte henne. Vær glad du ble kvitt henne og du gjorde rett i å si nei til henne den gangen.

hun elsket deg nok ikke slik hun bør elske deg. Hun elsket nok mer tilgangen på dine penger enn deg som person. Brutalt og ærlig.

ikke la deg utnytte.

Anonymkode: 042a9...9dc

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Du gjorde det rette. Unnskyld, men du fortjener bedre. 

DU ER IKKE SENT UTE. Det er objektivt usikkerheten din og usikkerheten av fortiden som snakker. Ikke din reelle sjanse.

Anonymkode: 84002...1a6

• Liker 2
Skrevet

Beklager å si det, men hun var mer ute etter pengene dine og det materielle du kunne gi henne enn hun var glad i deg.

Hun utnyttet deg, og forsøkte å få deg til å ta på deg den gjelden hun hadde tatt seg opp mens du var snill og lot henne få bo gratis hos deg for at hun skulle betale gjelden hun hadde fra før.

Dermed vet vi at hun ikke har styr på eget liv, og hun har heller ikke evne til å ta de sjansene hun får i livet. Tvert om så velger hun å kjøre seg selv verre og verre i grøfta - mens hun forventer at andre skal fortsette å betale hennes gjeld.

Om du hadde fortsatt sammen med henne så ville du nok sittet i langt større gjeld nå enn hva som ville vært bra for deg. Og mest trolig ville hun da uansett ha dumpet deg så snart hun fant en mann med mer penger eller høyere status.

Kvinner flest er IKKE slik!!! Du var uheldig i å møte en av de få som er slik. 

Du må ta et valg nå, og det er at du se henne for det hun var - en kvinne som dessverre forsøkte å utnytte deg, en som løy til deg. 

At du avsluttet forholdet var veldig sterkt av deg, for slike som henne bruker ofte teknikker for å hekte partner og for å manipulere og psyke ned partner. Når du så ikke ville overta ansvaret for hennes nye gjeld også, så viste hun deg hvem hun egentlig er - en kvinne som utnytter menn generelt, som lyver, som forsøker å utnytte menn økonomisk. Du var garantert ikke den første, og du er garantert ikke den siste hun vil gjøre dette mot!

Så at du avsluttet forholdet og stod på ditt, det viser at du har styrke i deg, at du vet forskjellen på rett og galt, at du ikke lar deg utnytte! Og det skal du ta med deg videre, for en god kvinne vil en dag sette enormt pris på disse egenskapene hos deg, og bli glad i deg for den du ER (ikke for hva du har).

Du er definitivt ikke for sent ute. Kvinner i Oslo er over 33 år når de får sitt første barn (snitt), i landet ellers er det 31 år. Det vil si at flere også er flere år eldre enn dette når de får sitt første barn. Det vil si, du er nå en mann i din beste alder - du har alle muligheter!

Kom deg ut av dine vante miljøer, skaff deg nye hobbyer, begynn med frivillig arbeid, vær frivillig på større arrangementer osv.

Fortsett å snakke med psykolog om hvorfor du tviholder på illusjonen om din eks, når sannheten er at hun utnyttet og løy til deg og forsvant så fort hun innså at hun ikke kunne melke deg for penger. Snakk med psykolog om hva du kan gjøre for å bedre selvtillit m.m.

Jeg har troen på deg - lykke til videre! ❤️ 

Anonymkode: e92fb...d84

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du ødela ikke livet ditt! Du satt en grense for deg selv, og det er faktisk veldig viktig! I hverstefall kunne du endt opp med tvangsalg av bolig og begge med dårlig økonomi.... 

Din tid kommer, men jeg ville brukt tid og penger på terapi, coach eller noe. Du trenger selvtillitt! 

Anonymkode: e86e3...bb9

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Du gjorde det rette, ts. Hun må få kontroll på sitt liv selv. 

Du er alt for ung til å si at du blir evig singel. Jeg og min mann ble sammen når vi begge var 33. En venninne fant endelig sin drømmemann når hun var 36 og han var 39.

Kjærligheten finner du, bare du husker å elske deg selv først og tenke positive tanker :) en sånn utstråling legges merke til! 

Anonymkode: 7c6e7...1ae

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan garantere deg at det hadde skjedd igjen, så det er ikke noe tap å miste henne.

Anonymkode: 6d56d...d71

• Liker 2
Skrevet

Du skal ikke be henne om unnskyldning for at du satte grenser og holdt på dem.

Du spanderte på henne og lot henne bo gratis hos deg slik at hun kunne komme seg ovenpå økonomisk, og hun valgte å ta opp ny gjeld.

Du ga henne muligheten til å kunne kjøpe seg inn i din leilighet for å hjelpe deg med lånet, og hennes svar var å forvente at du satte deg i mer gjeld for hennes del.

Hadde du gitt etter så hadde hun mest sannsynlig fortsatt å ta opp gjeld, og forventet at du skulle rydde opp igjen og igjen. Hun hadde ikke lært noe av det, fordi det hadde jo aldri hatt noen konsekvenser for henne.

Hvis hun hadde elsket deg så hadde hun ikke forventet at du skulle rydde opp i hennes økonomi. Da hadde hun lagt seg flat og innrømmet at hun hadde driti seg ut igjen, og fortalt deg at hun visste at hun måtte ordne opp i det selv. Hun hadde takket deg for hjelpen og gått inn for å skjerpe seg.

Det er bare et år siden dere avsluttet forholdet, og det er ikke så lenge siden. Kanskje du rett og slett ikke har vært klar for ei ny dame enda, men trenger mer tid på å komme deg over eksen.

Du er fortsatt ung og har tid til å finne ei som vil ha hele deg, og ikke bare en som skal ta vare på henne økonomisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Cam03 skrev (8 timer siden):

Du skal ikke be henne om unnskyldning for at du satte grenser og holdt på dem.

Du spanderte på henne og lot henne bo gratis hos deg slik at hun kunne komme seg ovenpå økonomisk, og hun valgte å ta opp ny gjeld.

Du ga henne muligheten til å kunne kjøpe seg inn i din leilighet for å hjelpe deg med lånet, og hennes svar var å forvente at du satte deg i mer gjeld for hennes del.

Hadde du gitt etter så hadde hun mest sannsynlig fortsatt å ta opp gjeld, og forventet at du skulle rydde opp igjen og igjen. Hun hadde ikke lært noe av det, fordi det hadde jo aldri hatt noen konsekvenser for henne.

Hvis hun hadde elsket deg så hadde hun ikke forventet at du skulle rydde opp i hennes økonomi. Da hadde hun lagt seg flat og innrømmet at hun hadde driti seg ut igjen, og fortalt deg at hun visste at hun måtte ordne opp i det selv. Hun hadde takket deg for hjelpen og gått inn for å skjerpe seg.

Det er bare et år siden dere avsluttet forholdet, og det er ikke så lenge siden. Kanskje du rett og slett ikke har vært klar for ei ny dame enda, men trenger mer tid på å komme deg over eksen.

Du er fortsatt ung og har tid til å finne ei som vil ha hele deg, og ikke bare en som skal ta vare på henne økonomisk.

Jeg tenker hele tiden på at jeg kunne vært blant vinnerne i livet, altså ha dame. Det er helt ubegripelig at jeg er født i Norge, verdens beste land, og i dag, og likevel har ødelagt alt.

Det har aldri vært lettere å klare seg selv, det har aldri vært flere muligheter, likevel har jeg ikke fått til noe som helst.

Skrevet

For all del ikke ta opp kontakten igjen. Hun gikk fordi du ikke ville ta opp gjeld for henne, det er ikke kjærlighet. Jeg kunne aldri bedt min samboer ta opp gjeld for meg, og hadde jeg gjort det hadde jeg respektert han mer om han sa nei. 

Er du sikker på at hun virkelig elsket deg? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har god jobb, god økonomi, du eier egen leilighet i Oslo. Du er allerede en av vinnerne i livet. Som noen andre nevnte, det du trenger er selvtillit. Finn deg en coach eller lignende som kan hjelpe deg med å bygge deg opp. 

Du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å kreve å ha en partner for å la deg selv være lykkelig. Da ender du opp med kjipe, utnyttende personer som denne dama du var borti. Livet er mye mer enn jevnlig fittedypping, for å si det særdeles grovt. Du må finne glede og mening i livet uansett om du har en kjæreste eller ikke. For det finnes ingen garantier her i livet. 

Anonymkode: 0ba22...061

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har god jobb, god økonomi, du eier egen leilighet i Oslo. Du er allerede en av vinnerne i livet. Som noen andre nevnte, det du trenger er selvtillit. Finn deg en coach eller lignende som kan hjelpe deg med å bygge deg opp. 

Du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å kreve å ha en partner for å la deg selv være lykkelig. Da ender du opp med kjipe, utnyttende personer som denne dama du var borti. Livet er mye mer enn jevnlig fittedypping, for å si det særdeles grovt. Du må finne glede og mening i livet uansett om du har en kjæreste eller ikke. For det finnes ingen garantier her i livet. 

Vinner i livet av å ha en jobb og en bolig som 30 åring... Begge deler burde være oppnåelig for hvem som helst og bare et minimumskrav for min generasjon. en mann lever 10 år mindre som singel enn som gift/samboer, i forventning.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tenker hele tiden på at jeg kunne vært blant vinnerne i livet, altså ha dame. Det er helt ubegripelig at jeg er født i Norge, verdens beste land, og i dag, og likevel har ødelagt alt.

Det har aldri vært lettere å klare seg selv, det har aldri vært flere muligheter, likevel har jeg ikke fått til noe som helst.

Den dagen du slutter å synes så fryktelig synd på deg selv så skal du se at ting løser seg, ingen synes det er attraktivt med mennesker som synes synd på seg selv.

Anonymkode: 6d56d...d71

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vinner i livet av å ha en jobb og en bolig som 30 åring... Begge deler burde være oppnåelig for hvem som helst og bare et minimumskrav for min generasjon. en mann lever 10 år mindre som singel enn som gift/samboer, i forventning.

Burde, oppnåelig og minimumskrav er noe annet enn realitet. Det er faktisk særdeles få single i Oslo som eier sin egen bolig ved 30. 

Og grunnen til at de fleste menn lever kortere er fordi de spiser dårligere, er mindre sosiale, går mindre til legen osv når de ikke har en kone som fikser dette for dem. Denne statistikken kommer nok til å endre seg med våre generasjoner fordi menn er mer selvhjulpne og individuelle enn de generasjonene som er eldst nå. Single kvinner har ikke det samme kortere livsspannet, fordi de er flinkere til å ta vare på seg selv, skape mening i livet og ha et mer fullverdig liv uavhengig av partner. 

Og du kommer til å være mye mer attraktiv som potensiell partner om du har et liv du er fornøyd med og om du er selvsikker i deg selv. Å gå rundt og fokusere på det faktum at du ikke hadde sex før du var over tjue og at du kanskje ikke lever til 99 hvis du ikke har noen andre til å lage middag til deg, er virkelig ikke veien å gå. Ha hobbyer for din egen del, skaff deg venner, gjør noe frivillig arbeid, få et kjæledyr, fyll ut livet ditt slik at det er fullverdig nå. Så er en partner en bonus. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Burde, oppnåelig og minimumskrav er noe annet enn realitet. Det er faktisk særdeles få single i Oslo som eier sin egen bolig ved 30. 

Og grunnen til at de fleste menn lever kortere er fordi de spiser dårligere, er mindre sosiale, går mindre til legen osv når de ikke har en kone som fikser dette for dem. Denne statistikken kommer nok til å endre seg med våre generasjoner fordi menn er mer selvhjulpne og individuelle enn de generasjonene som er eldst nå. Single kvinner har ikke det samme kortere livsspannet, fordi de er flinkere til å ta vare på seg selv, skape mening i livet og ha et mer fullverdig liv uavhengig av partner. 

Og du kommer til å være mye mer attraktiv som potensiell partner om du har et liv du er fornøyd med og om du er selvsikker i deg selv. Å gå rundt og fokusere på det faktum at du ikke hadde sex før du var over tjue og at du kanskje ikke lever til 99 hvis du ikke har noen andre til å lage middag til deg, er virkelig ikke veien å gå. Ha hobbyer for din egen del, skaff deg venner, gjør noe frivillig arbeid, få et kjæledyr, fyll ut livet ditt slik at det er fullverdig nå. Så er en partner en bonus. 

Hvis du definerer eier bolig som "fullt nedbetalt", så ja, da er det ganske få, men av dem jeg møter på min egen alder +/- noen år, er det de aller-fleste som eier egen leilighet, også i Oslo. Man imponerer ingen med å eie noe eget. Jeg kunne personlig heller ikke brydd meg mindre om en dame eier en leilighet på Frogner eller bor på kollektiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...