AnonymBruker Skrevet 7. juli #1 Skrevet 7. juli Jeg vurderer å si opp jobben min. Kjenner at jeg er helt ferdig der jeg er og vet at hvis jeg ikke gjør noe med litt risiko, kommer jeg meg aldri videre. Har flust av penger på sparekonto, så klarer meg fint i 2 år uten jobb. Ønsker å han en lang periode hvor jeg kan fokusere på meg, gjøre det jeg har lyst til å ikke måtte ta hensyn til en arbeidsgiver som bestemmer over min halve våkne tid. Bare hoppe ut i det? Anonymkode: ec31d...8d8 1 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli #2 Skrevet 7. juli Egentlig hadde jeg ikke sagt opp uten ny jobb å gå til. Penger eller ei. Anonymkode: be863...1f8 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #3 Skrevet 7. juli Tenker det innafor men litt sent ute? Tror jeg hadde satset på neste år. Si opp slik at du får hele våren og sommeren fri. Men om årstid ikke betyr noe er det bare å kjøre på😁 Anonymkode: f8c17...281
AnonymBruker Skrevet 7. juli #5 Skrevet 7. juli Hva jobber du med? Hva om å be om en permisjon uten lønn i ett år i fredelig tone i stede for å brenne alle broer? Anonymkode: f83f1...6ae 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli #6 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenker det innafor men litt sent ute? Tror jeg hadde satset på neste år. Si opp slik at du får hele våren og sommeren fri. Men om årstid ikke betyr noe er det bare å kjøre på😁 Anonymkode: f8c17...281 Hvis jeg sier opp nå kan jeg reise i vinterhalvåret. 😅 Anonymkode: ec31d...8d8
AnonymBruker Skrevet 7. juli #7 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har vel oppsigelsestid. Anonymkode: b4a66...2e9 Kan jeg ikke be om kortere oppsigelsestid? Anonymkode: ec31d...8d8
AnonymBruker Skrevet 7. juli #8 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva jobber du med? Hva om å be om en permisjon uten lønn i ett år i fredelig tone i stede for å brenne alle broer? Anonymkode: f83f1...6ae Godt poeng. Jeg er litt usikker på om det lar seg gjøre da jeg jobber i privat sektor og det krever at de får inn vikar.. men skader ikke å prøve Anonymkode: ec31d...8d8
AnonymBruker Skrevet 7. juli #9 Skrevet 7. juli Hvis du vet du er ferdig er det bare å si opp ja. Det trenger jo heller ikke bety at man brenner alle broer dit. Skulle ønske jeg hadde penger til å si opp, føler meg også ferdig... Men tør ikke før jeg har ny jobb linet opp. Skulle gjerne gått uten litt for å fokusere på helsen (utmattet). Anonymkode: 0d5db...952 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #10 Skrevet 7. juli For en drøm. Her må jeg bare holde ut, til jeg får en ny jobb. Hadde aldri holdt ut om jeg hadde penger nok til å klare meg i to år. Du som ikke trenger å holde ut, må jo bare si opp. Men, ville gjort det på en ryddig måte. Du vil jo kanskje trenge referanse derfra en gang? Anonymkode: 5051c...caa 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #11 Skrevet 7. juli Bare hopp ut i det sier jeg. Det eneste jeg ville gjort annerledes er å søke om dagpenger. Da er du ikke i jobb, men du kan få hjelp av NAV, men du slipper også å bruke egne midler i den perioden. Eventuelt så bidrar dagpenger at du kan forlenge denne perioden, om du ikke vil tilbake i jobb når dagpengene går ut. Kos deg, vi lever bare en gang (så vidt vi vet) Anonymkode: 25c7d...d62 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #12 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): For en drøm. Her må jeg bare holde ut, til jeg får en ny jobb. Hadde aldri holdt ut om jeg hadde penger nok til å klare meg i to år. Du som ikke trenger å holde ut, må jo bare si opp. Men, ville gjort det på en ryddig måte. Du vil jo kanskje trenge referanse derfra en gang? Anonymkode: 5051c...caa Synd å høre. Håper det løser seg for deg og at du får ny jobb så fort som mulig 🙏🏼 Anonymkode: ec31d...8d8
AnonymBruker Skrevet 7. juli #13 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Bare hopp ut i det sier jeg. Det eneste jeg ville gjort annerledes er å søke om dagpenger. Da er du ikke i jobb, men du kan få hjelp av NAV, men du slipper også å bruke egne midler i den perioden. Eventuelt så bidrar dagpenger at du kan forlenge denne perioden, om du ikke vil tilbake i jobb når dagpengene går ut. Kos deg, vi lever bare en gang (så vidt vi vet) Anonymkode: 25c7d...d62 Har jeg rett på dagpenger hvis jeg sier opp selv? Anonymkode: ec31d...8d8
AnonymBruker Skrevet 7. juli #14 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har jeg rett på dagpenger hvis jeg sier opp selv? Anonymkode: ec31d...8d8 Nei, og selv om jeg unner deg å gjøre det du vil er jeg glad for at man ikke har rett på dagpenger om man sier opp selv. Det blir urimelig å forvente at samfunnet skal gi en penger for at man ikke jobber, med mindre det er ufrivillig pga arbeidsledighet, sykdom eller alderspensjon... Derimot, dersom du har sagt opp pga mobbing eller helse årsaker har du rett på dagpenger. Anonymkode: d44cf...337 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #15 Skrevet 7. juli å gud jeg skulle ønske jeg hadde halvparten av motet ditt. Jeg har forsåvidt også nok med penger, men tør ikke en gang å arbeide mindre enn 100% Anonymkode: 7b0c8...598
AnonymBruker Skrevet 7. juli #16 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare hopp ut i det sier jeg. Det eneste jeg ville gjort annerledes er å søke om dagpenger. Da er du ikke i jobb, men du kan få hjelp av NAV, men du slipper også å bruke egne midler i den perioden. Eventuelt så bidrar dagpenger at du kan forlenge denne perioden, om du ikke vil tilbake i jobb når dagpengene går ut. Kos deg, vi lever bare en gang (så vidt vi Om hun har sagt opp selv og ikke god grunn til oppsigelse, har hun 18 ukers karantene før hun får noe fra Nav og staten. Det skulle vel egentlig bare mangle. Det blir ikke mye velferd igjen om staten skal sponse at noen tar seg fri og går ledig helt frivillig. Jeg synes egentlig det er rart at staten betaler etter 18 uker i slike situasjoner, men det er kanskje for å sikre at folk har økonomi til livsopphold? Anonymkode: d44cf...337
AnonymBruker Skrevet 7. juli #17 Skrevet 7. juli Om du vet du klarer deg og du vet at du også kan snu og finne jobb igjen. Let’s go!! ✨✨✨🤩🤩🤩 Anonymkode: 443b4...7bb 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #18 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan jeg ikke be om kortere oppsigelsestid? Anonymkode: ec31d...8d8 Det betyr ikke at du får. Anonymkode: b4a66...2e9 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #19 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, og selv om jeg unner deg å gjøre det du vil er jeg glad for at man ikke har rett på dagpenger om man sier opp selv. Det blir urimelig å forvente at samfunnet skal gi en penger for at man ikke jobber, med mindre det er ufrivillig pga arbeidsledighet, sykdom eller alderspensjon... Derimot, dersom du har sagt opp pga mobbing eller helse årsaker har du rett på dagpenger. Anonymkode: d44cf...337 Hvorfor kommer du med misnformasjon? Om du mener det, så gjerne henvis til NAV og regelverk. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om hun har sagt opp selv og ikke god grunn til oppsigelse, har hun 18 ukers karantene før hun får noe fra Nav og staten. Det skulle vel egentlig bare mangle. Det blir ikke mye velferd igjen om staten skal sponse at noen tar seg fri og går ledig helt frivillig. Jeg synes egentlig det er rart at staten betaler etter 18 uker i slike situasjoner, men det er kanskje for å sikre at folk har økonomi til livsopphold? Anonymkode: d44cf...337 Se svar fra HI, når hun klarer seg på sparte midler i 2 år, tror jeg ikke 18 uker blir noe problem AnonymBruker skrev (1 time siden): Har flust av penger på sparekonto, så klarer meg fint i 2 år uten jobb. Å ja, ts, du får dagpenger selv om du sier opp selv. Les på NAV sine sider om reglene å hvor mye du vil få. All informasjon står der. Anonymkode: 25c7d...d62 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #20 Skrevet 7. juli Jeg har mer enn to års forbruk på sparekonto, men ville bare sagt opp med ny jobb å gå til eller nok å leve av frem til pensjon. Anonymkode: 91721...a06
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå