AnonymBruker Skrevet 7. juli #21 Skrevet 7. juli Hvorfor gamle er dere? Hvordan går det i samlivet og livet deres forøvrig? Er alt et stress? Hvis du snakker med ham om dette i «fredstid», dvs når barna er lagt og dere har senkende skuldre og snakker sammen over et glass rødvin, hva sier han da? Anonymkode: 7f48f...c06
AnonymBruker Skrevet 7. juli #22 Skrevet 7. juli Hva mener du med "kjefter hele tiden" ? Kan du gi noen eksempler på hva situasjonene er ? Hva er det far sier til barnet når han kjefter ? Jeg syns folk i kommentarene her tar fullstendig av og dømmer far alt for hardt. Menn og kvinner har forskjellig oppgave i barns oppvekst og som regel skaper det en balanse i barns liv. Barn er også forskjellige, noen barn trenger bare en lett beskjed , mens andre barn tar fullstendig av og må sendes på rommet for å roe seg . De må oppdraes på forskjellig måte. Hvem her vet om mor kanskje er veldig ettergivende og ikke klarer å si nei til barnet , men heller skal "møtes på midten" hele tiden. Fedre må få lov til å være far og mann . ps. jeg elsker mine foreldre selvom jeg fikk juling og mye kjeft som barn. Anonymkode: fd704...25d
AnonymBruker Skrevet 7. juli #23 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (8 timer siden): Mannen kjefter på eldstemann hele tiden. Jeg blir ufattelig trist på barnet sine vegne, da jeg ser at han reagerer svært dårlig naturlig nok. Barnet er snart 3 år gammel og har kommet i den fasen hvor følelser er store og vanskelig å forstå, mannen har lite tålmodighet og kjefter, pirker og er streng hele tiden.. det er aldri rom for trøst eller forståelse. Han har problemer med å sette klare og tydelige grenser, mener kjeft skal liksom løse alt. Jeg vet jo at det å kjefte på små barn som ikke har forståelse for det som skjer gjør ting 100x verre! Jeg har prøvd å snakke med han om det, foreslått at vi skal melde oss på foreldrekurs i regi av helsestasjonen blandt annet, sendt han artikler og lest utdrag om barneoppdragelse til han men det sitter ikke og han bryr seg ikke. Vi ender bare opp med å krangle oss i mellom og det blir dårlig stemning hjemme, noe som heller ikke er bra for barna. Når vi er alle sammen hjemme er det mye trass og dårlig humør, når mannen er ute så er som regel stemningen roligere og mye bedre.. jeg kan snakke fint med barnet mitt og sette grenser der grenser må settes uten dramatikk. Hvordan skal jeg håndtere dette på best mulig måte? Jeg blir helt fortvilt og redd for at han aldri vil lære seg å regulere følelser osv om han vokser opp med å bli kjefta på hele dagen. Anonymkode: 9a2b4...f08 Foreldre kurs, foreldre veiledning o.s.v.... anbefales. Frykten din er reell så her ville jeg gjort alt jeg kunne for å få han til å innse hva han gjør. Anonymkode: 19c95...185 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #24 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva mener du med "kjefter hele tiden" ? Kan du gi noen eksempler på hva situasjonene er ? Hva er det far sier til barnet når han kjefter ? Jeg syns folk i kommentarene her tar fullstendig av og dømmer far alt for hardt. Menn og kvinner har forskjellig oppgave i barns oppvekst og som regel skaper det en balanse i barns liv. Barn er også forskjellige, noen barn trenger bare en lett beskjed , mens andre barn tar fullstendig av og må sendes på rommet for å roe seg . De må oppdraes på forskjellig måte. Hvem her vet om mor kanskje er veldig ettergivende og ikke klarer å si nei til barnet , men heller skal "møtes på midten" hele tiden. Fedre må få lov til å være far og mann . ps. jeg elsker mine foreldre selvom jeg fikk juling og mye kjeft som barn. Anonymkode: fd704...25d Det TS beskriver er mer enn godt nok til å skjønne at dette er oppførsel som skader barnet. Anonymkode: 19c95...185 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli #25 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ta det opp med helsestasjon. Jeg ville også vurdert parterapi. Anonymkode: f3d14...3cb Helt enig! Anonymkode: 85209...b94 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #26 Skrevet 7. juli Min xmann var sånn, jeg skilte meg. Det ødlegger barna Anonymkode: c4ea2...1a0 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #27 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hva mener du med "kjefter hele tiden" ? Kan du gi noen eksempler på hva situasjonene er ? Hva er det far sier til barnet når han kjefter ? Jeg syns folk i kommentarene her tar fullstendig av og dømmer far alt for hardt. Menn og kvinner har forskjellig oppgave i barns oppvekst og som regel skaper det en balanse i barns liv. Barn er også forskjellige, noen barn trenger bare en lett beskjed , mens andre barn tar fullstendig av og må sendes på rommet for å roe seg . De må oppdraes på forskjellig måte. Hvem her vet om mor kanskje er veldig ettergivende og ikke klarer å si nei til barnet , men heller skal "møtes på midten" hele tiden. Fedre må få lov til å være far og mann . ps. jeg elsker mine foreldre selvom jeg fikk juling og mye kjeft som barn. Anonymkode: fd704...25d Her har du normalisert en voldelig oppvekst. De fleste barn elsker sine foreldre nesten uansett hvordan de ble oppdratt. Det er sånn vi er skapt biologisk. Det betyr ikke at oppveksten ikke skadet deg. Anonymkode: 1e113...ed2 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli #28 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (På 7.7.2026 den 11.25): Jeg er oppvokst med en mor som var slik din mann er. Like mye sint på pappa for at han lot meg leve i det helvettes huset der. Tillit er lett å ødelegge dessverre. At mamma hadde gode perioder og glimtet til innimellom hjalp null for jeg visste bomba kunne gå av når som helst. Det var bare meg hun tok, så det var nok jeg som var problemet, men som lite barn hadde ikke jeg evner og refleksjon til å fikse problemet. Som voksen 35 åring vet jeg fortsatt ikke hvorfor jeg er så ille og mine søsken så bra. Hadde jeg hatt en partner som gjorde slikt mot vårt barn hadde jeg krevd kurs, parterapi og svært rask endring. Hadde ikke partner klart det så hadde jeg skilt de fysisk med hvert sitt hus. Vet av erfaring at slike skader er umulig å reparere derfor må det stoppes raskt. Anonymkode: 389a7...2bb Det er nok ikke noe som helst galt med deg.. Kanskje du ligner veldig på din mor, og at hun kjefter på deg for samme tingene hun fikk kjeft for? Ikkje ok selvfølgelig! Anonymkode: 5803d...519
AnonymBruker Skrevet 8. juli #29 Skrevet 8. juli Du driver å sender lenker og skit om foreldreveiledning på meldinger? Det er så forskrudd at jeg ikke har ord. Slikt tar man mellom fire øyne i fredstid , ikke over melding. Har du ikke lært noe om kommunikasjon? Anonymkode: 9d758...3f5
Lykkeliten* Skrevet 8. juli #31 Skrevet 8. juli Han er meir enn litt for streng om han kjefter dagleg på ei treåring! Dette må du ta tak i før han ødelegg ungen. Du er den vaksne, barnet er helt prisgitt at du forsvarar han. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #32 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du driver å sender lenker og skit om foreldreveiledning på meldinger? Det er så forskrudd at jeg ikke har ord. Slikt tar man mellom fire øyne i fredstid , ikke over melding. Har du ikke lært noe om kommunikasjon? Anonymkode: 9d758...3f5 Oi. Det var litt av en antakelse😅 jeg sender de jo selvfølgelig til han på melding ifbm en samtale vi sitter å har eller har hatt, om jeg kommer over noe jeg synes var interessant å lese om angående oppdragelse og barn e.l så deler jeg de med han.. det vil jeg anta de fleste gjør? Vi sender hverandre både lenker, reels og videoer om ting hver eneste dag endten om det er noe vi har prata om sammen eller om noe vi finner interessant. Tenkte det var normalt? Det er jo ikke slik at jeg sitter i andre enden av stua å diskuterer med han over melding🤨 Anonymkode: 9a2b4...f08 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #33 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (På 7.7.2026 den 11.25): Jeg er oppvokst med en mor som var slik din mann er. Like mye sint på pappa for at han lot meg leve i det helvettes huset der. Tillit er lett å ødelegge dessverre. At mamma hadde gode perioder og glimtet til innimellom hjalp null for jeg visste bomba kunne gå av når som helst. Det var bare meg hun tok, så det var nok jeg som var problemet, men som lite barn hadde ikke jeg evner og refleksjon til å fikse problemet. Som voksen 35 åring vet jeg fortsatt ikke hvorfor jeg er så ille og mine søsken så bra. Hadde jeg hatt en partner som gjorde slikt mot vårt barn hadde jeg krevd kurs, parterapi og svært rask endring. Hadde ikke partner klart det så hadde jeg skilt de fysisk med hvert sitt hus. Vet av erfaring at slike skader er umulig å reparere derfor må det stoppes raskt. Anonymkode: 389a7...2bb Jeg hadde det akkurat slik bare med pappa! Jeg var kun hos pappa annenhver helg, men det ødela meg faktisk for alltid. Endte med cptsd og personlighetsforstyrrelse. Pappa rørte meg aldri, men det var et regime ut av en annen verden og ekstremt mye kjefting, kun på meg, ikke mine søsken. I dag har vi «ok» kontakt, men jeg kommer aldri til å vite hvordan det er å ha en ordentlig pappa. Jeg fikk barn med en som minte meg mye om pappa, jeg gikk fra han ganske tidlig og er alene med barnet i dag. Beste beslutningen jeg har tatt 🙂 Anonymkode: 3477c...2cb
AnonymBruker Skrevet 8. juli #34 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (På 7.7.2026 den 19.04): Hva mener du med "kjefter hele tiden" ? Kan du gi noen eksempler på hva situasjonene er ? Hva er det far sier til barnet når han kjefter ? Jeg syns folk i kommentarene her tar fullstendig av og dømmer far alt for hardt. Menn og kvinner har forskjellig oppgave i barns oppvekst og som regel skaper det en balanse i barns liv. Barn er også forskjellige, noen barn trenger bare en lett beskjed , mens andre barn tar fullstendig av og må sendes på rommet for å roe seg . De må oppdraes på forskjellig måte. Hvem her vet om mor kanskje er veldig ettergivende og ikke klarer å si nei til barnet , men heller skal "møtes på midten" hele tiden. Fedre må få lov til å være far og mann . ps. jeg elsker mine foreldre selvom jeg fikk juling og mye kjeft som barn. Anonymkode: fd704...25d Hun sier jo at han ikke setter grenser. Han bare kjefter, uten å gi konsekvenser eller sette grenser. Hva skal det hjelpe for? Anonymkode: 2443e...a8f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå