AnonymBruker Skrevet 5. juli #21 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg har søderhamn 4 seter med sjeselong,, valgte å kjøpe en ekstra ryggpute så har puter hele veien. Har hatt den i 4 år og er like fin, har den i et stoff som dessverre er utgått, kattene klarer ikke å ødelegge det når de prøver å klore. Anonymkode: 628e6...8e6 Oi, hvordan magisk stoff er det? Kan du beskrive det? Høres ut som noe vi kunne trengt! Anonymkode: efa8a...f99
AnonymBruker Skrevet 6. juli #22 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har nettopp vært på Ikea og prøvde alle sofaer der. 😅 Søderhamn er veldig god å sitte i, men du ser mer engang at det er en sofa som kommer til å se «brukt» ut veldig fort. Også er det litt irriterende at ryggputer ikke dekker hele ryggen men det kommer an på hvor mange som skal sitte der (vi er 4). Jöttebø er en god sofa, ser bra ut og god å sitte i, og det er lurt med lagringsplass. Dumt med de brede håndleddene som stjeler veldig mye plass. Også for å gjøre den mer behagelig for høye folk, har de egen pute men den er løs, så sofa må stå inntil veggen for å kunne bruke den. Ellers ser den veldig bra ut midt i rommet med Holmerud. Landskrona er dessverre ikke god å sitte i i det hele tatt. Det samme syntes jeg og barna om Vimle, Vimle er hard men mannen min, som veier 90 kilo, han synes den var helt perfekt. Så tydeligvis litt vekt skal til for å synes at Vimle er god. Så.. ja det er ikke Bolia kvalitet men synes ihvertfall to modeller var egentlig ganske bra. Anonymkode: dbe1f...f3b Det eneste som er med min søderhamn etter åtte års bruk er at stoffet har falmet. Den ser ellers ikke spesielt mye brukt ut. Anonymkode: d415d...251
AnonymBruker Skrevet 6. juli #23 Skrevet 6. juli Det finnes mye mellomprisen til IKEA og Bolia bare så det er sagt, og ikke alltid er pris og kvalitet sammenfallende.. IKEA er genialt for de som vil følge trender til en mer fornuftig pris, så tror nok spørsmålet heller bør være hvor ofte vil du skifte sofa? Anonymkode: 5ae6e...d98 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #24 Skrevet 6. juli Vi har Landskrona hjørnesofa på og er veldig fornøyd med det. Husker ikke når vi kjøpte den, men det begynner å bli noen år siden og den ser og kjennes fortsatt ny ut. Hunden bruker den også, uten at det har satt synlige spor. Anonymkode: 08423...ada
solsolsol Skrevet 6. juli #25 Skrevet 6. juli Den ene du linket til er vel litt billig også til ikea å være. Vår har vi hatt i snart 20 år, like fin. Men den var ikke av de billigste den gang. Vi vasker med tepperenser innimellom. Men ville definitivt prøvd først. Vi vurderte Landskrona til tv-stua, men jeg likte ikke den i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 6. juli #26 Skrevet 6. juli Vi kjøpte dyr sofa fra møbelringen og det er den verste sofaen vi har hatt. Først så ble den levert, knekt på ene siden. Det måtte bestilles ny del. Ok shit happens. Så gikk det et år og det ble hull på den ene sitteputa, på den siden kun besøkende satt og vi har ikke mye besøk. Etter 2 år så var det slitasje på alle putene og hull... Har hatt mange sofaer opp gjennom årene og den dyreste vi har hatt har vært den dårligste. Hatt andre sofaer og du har ikke sett antydning til slitasje en gang etter 5-6 år..og her har vi et hullete helvete og kundeservice fra samme sted. Så vi skal ha ny sofa og da fra IKEA, må bare finne ut hvilken vi skal ha. For en ting skal IKEA ha de gjør seg aldri vanskelige om det er et problem og de ordner alltid opp om noe skjer. Garantien på 10 år er jo heller ikke feil men jeg kan ikke få si nok gode ting om kundeservicen de har. Skal aldri kjøpe større møbler fra andre steder enn ikea noen gang. Anonymkode: 75c7f...65e 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #27 Skrevet 6. juli Har du sjekket ut Sweef? De har fine og multifunksjonelle sofaer, og de er ikke så dyre. De skal ha et showroom i Oslo så man kan se, muligens andre steder i landet og. Anonymkode: e679e...97a
skeiv-ostepop Skrevet 6. juli #28 Skrevet 6. juli Har hatt Vimle nå i snart 15 år (om jeg husker rett) og den er fortsatt god og ser fin ut. Med barn, hund og alt det som hører til. Og vi diskuterer nå om vi skulle ha gjort om på stua og da skulle vi hatt et annet oppsett på sofaen, og vi står nå mellom å kjøpe flere moduler til den vi har, eller kjøpe alt nytt i samme modell. Det tror jeg ikke så veldig mange andre fabrikanter tilbyr?
Lorieen Skrevet 6. juli #29 Skrevet 6. juli Vi har Kivik modulsofa fra IKEA. Vi er fornøyde. Til den prisen (18.000) synes vi den holder god kvalitet og er slitesterk. Kjekt med vaskbare trekk når man har småbarn.
AnonymBruker Skrevet 6. juli #30 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (18 timer siden): Oi, hvordan magisk stoff er det? Kan du beskrive det? Høres ut som noe vi kunne trengt! Anonymkode: efa8a...f99 Husker ikke navnet på det, men det er helt glatt uten struktur, kan minne om velour, men mer flatt. Akkurat som med velour blir det merker når man stryker på det frem og tilbake. "Kloremerker" etter katt forsvinner ved å tørke over med en fuktig klut. Stoffet er sterkt og kattene får ikke tak når de prøver seg. Anonymkode: 628e6...8e6
Sola de Skrevet 6. juli #31 Skrevet 6. juli Jeg har hatt flere sofaer fra ikea. Ektorp ble fort slitt. Hadden med sjeselong, og satt bare i den delen, så det ble veldig fort synlig. Så hadde jeg Karlstad i noen år. Den holdt seg like pen. Så helt ny ut etter 7 år. Så hadde jeg en skinnsofa jeg ikke helt husker hva het. Den holdt seg pen, men var så veldig lav, at jeg kvittet meg med den av den grunn.
AnonymBruker Skrevet 6. juli #32 Skrevet 6. juli Jeg har Landskrona fra Ikea, og er egentlig fornøyd med den på noen måter. Men den er mer grå enn grønn, som de skriver på nettsiden at den er. Den er ikke grønn. Den har også blitt ganske nedsittet der jeg sitter mest. Tror min er 3 år nå. Den lever nok ikke så veldig mange år om den nedsittingen fortsetter. Jeg vil jo ikke flytte meg sånn at jeg må vri på hodet e.l. for å se på tv, og få vondt i nakken. Anonymkode: 27004...7fb
AnonymBruker Skrevet 6. juli #33 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (19 timer siden): Kan anbefale Sofacompany! Anonymkode: afabe...bc7 Enig i denne, har en sånn vesofa som er genial både utslått (til filmkvelder ol.) og som vanlig sofa. Ellers er det jo mange møbelforhandlere utenom Bolia og Ikea. Anonymkode: 6848c...a2c
AnonymBruker Skrevet 6. juli #34 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (19 timer siden): Landskrona er dessverre ikke god å sitte i i det hele tatt. Vi har Landskrona og synes den er veldig god å sitte i. Den har holdt seg veldig godt de årene vi har hatt den. Min sofa skal dessuten også være så høy at støvsugeren kommer under den, skal ikke måtte flytte hele sofaen for å komme til. Har også sjeselong til den. Anonymkode: 779a4...02c
AnonymBruker Skrevet 6. juli #35 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har Landskrona fra Ikea, og er egentlig fornøyd med den på noen måter. Men den er mer grå enn grønn, som de skriver på nettsiden at den er. Den er ikke grønn. Den har også blitt ganske nedsittet der jeg sitter mest. Tror min er 3 år nå. Den lever nok ikke så veldig mange år om den nedsittingen fortsetter. Jeg vil jo ikke flytte meg sånn at jeg må vri på hodet e.l. for å se på tv, og få vondt i nakken. Anonymkode: 27004...7fb Jeg bytter plass på sofaputene slik at det byttes på hvilken jeg sitter på. Anonymkode: 779a4...02c
AnonymBruker Skrevet 6. juli #36 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): Vi har nettopp vært på Ikea og prøvde alle sofaer der. 😅 Søderhamn er veldig god å sitte i, men du ser mer engang at det er en sofa som kommer til å se «brukt» ut veldig fort. Også er det litt irriterende at ryggputer ikke dekker hele ryggen men det kommer an på hvor mange som skal sitte der (vi er 4). Jöttebø er en god sofa, ser bra ut og god å sitte i, og det er lurt med lagringsplass. Dumt med de brede håndleddene som stjeler veldig mye plass. Også for å gjøre den mer behagelig for høye folk, har de egen pute men den er løs, så sofa må stå inntil veggen for å kunne bruke den. Ellers ser den veldig bra ut midt i rommet med Holmerud. Landskrona er dessverre ikke god å sitte i i det hele tatt. Det samme syntes jeg og barna om Vimle, Vimle er hard men mannen min, som veier 90 kilo, han synes den var helt perfekt. Så tydeligvis litt vekt skal til for å synes at Vimle er god. Så.. ja det er ikke Bolia kvalitet men synes ihvertfall to modeller var egentlig ganske bra. Anonymkode: dbe1f...f3b Vi har Landkrona og jeg eeelsker den. KJempebehagelig. Holdt seg fint etter 6 år. Anonymkode: 8c3a3...a9c 1
Hulderen Skrevet 6. juli #37 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (19 timer siden): Bohus har jevnlig 40-50% på mange sofaer. Anonymkode: 4a138...855 Bohus har salg på sofaer nå. https://www.bohus.no/sofa
Trolltunge Skrevet 6. juli #38 Skrevet 6. juli Var veldig praktisk å kunne kjøpe nye trekk og vaske trekk da barna var små, men er jo litt kjedelig med sofa som "halve verden har". Kjøpte fra Sofacompany da vi fikk større barn. Må si den har holdt seg bedre. Putene i vår tidligere IKEA- sofa ble unektelig dvaske, og det ser jeg også i vår utleiebolig, der jeg valgte IKEA for å kunne vaske/bytte trekk ved behov mellom leieboere. Der er sofaen nyere enn vår, men vår er like fyldig i putene, mens putene i IKEA- sofaen ser ganske godt brukte ut allerede.
Leo Skrevet 6. juli #39 Skrevet 6. juli Sola de skrev (46 minutter siden): Jeg har hatt flere sofaer fra ikea. Ektorp ble fort slitt. Hadden med sjeselong, og satt bare i den delen, så det ble veldig fort synlig. Så hadde jeg Karlstad i noen år. Den holdt seg like pen. Så helt ny ut etter 7 år. Så hadde jeg en skinnsofa jeg ikke helt husker hva het. Den holdt seg pen, men var så veldig lav, at jeg kvittet meg med den av den grunn. AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vi har Landskrona og synes den er veldig god å sitte i. Den har holdt seg veldig godt de årene vi har hatt den. Min sofa skal dessuten også være så høy at støvsugeren kommer under den, skal ikke måtte flytte hele sofaen for å komme til. Har også sjeselong til den. Anonymkode: 779a4...02c Mange av IKEA-sine sofaer er det superenkelt å bytte ben på. De skrus inn- og ut på samme måte som sengeben (Og sengebena til IKEA passer). Det er også en standard skrue, så man får kjøpt alternative ben hos stort sett alle som selger møbelben. Og vil man ha en veldig lav sofa kan man bruke den typen skruer som brukes under bl.a. vaskemaskiner for å unngå at sofaen står rett på gulvet. Bare et tips!
AnonymBruker Skrevet 6. juli #40 Skrevet 6. juli Slettvoll og Illum har mye bra. Personlig er jeg er veldig fornøyd med Bolia, og de har jo nesten bestanding salg (i alle fall var det slik før), så jeg har aldri betalt fullpris der for noe som helst. Det er også lov å prute. IKEA har noen serier av god kvalitet og som ser bra ut, men det er jammen mye dårlig fra den kanten også. Sjekk også Møbelringen. Anonymkode: 3388a...dbc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå