AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Jeg har tidligere eid både Ektorp og denne: https://www.ikea.com/no/no/p/barsloev-3-seters-sovesofa-med-sjeselong-tibbleby-beige-gra-80541594/ Jeg har ikke vært fornøyd, men når jeg ser prisene på Bolia, må jeg jo vurdere IKEA igjen. Er det noen som har erfaring med denne? https://www.ikea.com/no/no/p/landskrona-3-seters-sofa-grann-bomstad-gyllenbrun-tre-s49270302/ Anonymkode: ad798...14c
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Hvor ofte trenger du å bytte sofa, da? Kjøp noe ordentlig som du kan ha lenge. Vi kjøpte sofa, bord og lenestoler for 25 år siden og de er elt utmerket ennå. Vurderer å få dem trukket om, men kommer ikke til å kjøpe nytt i vår levetid, tror jeg. Anonymkode: 77c8c...1e4
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Vi har nettopp vært på Ikea og prøvde alle sofaer der. 😅 Søderhamn er veldig god å sitte i, men du ser mer engang at det er en sofa som kommer til å se «brukt» ut veldig fort. Også er det litt irriterende at ryggputer ikke dekker hele ryggen men det kommer an på hvor mange som skal sitte der (vi er 4). Jöttebø er en god sofa, ser bra ut og god å sitte i, og det er lurt med lagringsplass. Dumt med de brede håndleddene som stjeler veldig mye plass. Også for å gjøre den mer behagelig for høye folk, har de egen pute men den er løs, så sofa må stå inntil veggen for å kunne bruke den. Ellers ser den veldig bra ut midt i rommet med Holmerud. Landskrona er dessverre ikke god å sitte i i det hele tatt. Det samme syntes jeg og barna om Vimle, Vimle er hard men mannen min, som veier 90 kilo, han synes den var helt perfekt. Så tydeligvis litt vekt skal til for å synes at Vimle er god. Så.. ja det er ikke Bolia kvalitet men synes ihvertfall to modeller var egentlig ganske bra. Anonymkode: dbe1f...f3b 1
blvck Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden Jeg har hørt mye dårlig om sofaer fra Bolia, så ville gjort en del undersøkelser der før jeg kjøpte noe. Hatt flere bekjente som har kjøpt sofa der som har blitt fort "sittet ned", altså at putene har blitt dårlige fort. Har selv en sofa fra Bohus som er 10 år nå, og putene er fortsatt gode, selv om trekket har blitt slitent. Ellers er det jo en del klassikere til slags brukt, så hvis du finner en du liker kan det være verdt å sjekke om du finner en pent brukt også.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi har nettopp vært på Ikea og prøvde alle sofaer der. 😅 Søderhamn er veldig god å sitte i, men du ser mer engang at det er en sofa som kommer til å se «brukt» ut veldig fort. Også er det litt irriterende at ryggputer ikke dekker hele ryggen men det kommer an på hvor mange som skal sitte der (vi er 4). Jöttebø er en god sofa, ser bra ut og god å sitte i, og det er lurt med lagringsplass. Dumt med de brede håndleddene som stjeler veldig mye plass. Også for å gjøre den mer behagelig for høye folk, har de egen pute men den er løs, så sofa må stå inntil veggen for å kunne bruke den. Ellers ser den veldig bra ut midt i rommet med Holmerud. Landskrona er dessverre ikke god å sitte i i det hele tatt. Det samme syntes jeg og barna om Vimle, Vimle er hard men mannen min, som veier 90 kilo, han synes den var helt perfekt. Så tydeligvis litt vekt skal til for å synes at Vimle er god. Så.. ja det er ikke Bolia kvalitet men synes ihvertfall to modeller var egentlig ganske bra. Anonymkode: dbe1f...f3b Jeg har søderhamn 4 seter med sjeselong,, valgte å kjøpe en ekstra ryggpute så har puter hele veien. Har hatt den i 4 år og er like fin, har den i et stoff som dessverre er utgått, kattene klarer ikke å ødelegge det når de prøver å klore. Anonymkode: 628e6...8e6 1
Hanne67 Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden Vi har denne fra Ikea, og er godt fornøyd med den. Ta deg en tur og prøvesitt ulike sofaer, så finner du ut hvilken du kommer til å bli fornøyd med .
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden Hva var det du ikke var fornøyd med? Jeg har vært fornøyd med de du nevner Anonymkode: f2bba...c82
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvor ofte trenger du å bytte sofa, da? Kjøp noe ordentlig som du kan ha lenge. Vi kjøpte sofa, bord og lenestoler for 25 år siden og de er elt utmerket ennå. Vurderer å få dem trukket om, men kommer ikke til å kjøpe nytt i vår levetid, tror jeg. Anonymkode: 77c8c...1e4 Ser poenget ditt, men grunnet flytting, samlivsbrudd osv har jeg endt opp med å kjøpe brukt på Finn.no. Akkurat nå har jeg en grå ullsofa fra Møbelringen, som er grei nok, men vi ønsker å bytte den ut. Denne gang vil jeg investere i kvalitet, men ønsker likevel ikke å betale 50.00+ for en 3 seter. Det vi ønsker oss er en sofa som ligner den jeg la til i linken, men som holder mer enn 2 år. Anonymkode: ad798...14c
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva var det du ikke var fornøyd med? Jeg har vært fornøyd med de du nevner Anonymkode: f2bba...c82 Ryggputene mister fasong er min erfaring. Anonymkode: ad798...14c
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden Bohus har jevnlig 40-50% på mange sofaer. Anonymkode: 4a138...855 1
alfathealfa Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Om puter mister fasong eller ikke har alt å gjøre med sittekomfort osv. Vil man ha myke puter, dunputer osv., så vil de lett sittes ned. Evt må man jevnlig slå dem opp. Gjerne ukentlig. Skal det se bra ut, vil putene ofte være nokså faste. Da blir det stramt og pent, men ikke en «kosesofa» man kan gjenge opp i. Synes hovedforskjellen på Ikea og dyre sofaer er at billige sofaer ofte er veldig tunge. De er laget i kryssfiner og denslags og veier mye. De må også ofte monteres med verktøy. Dyrere sofaer kan man gjerne bare hekte på plass for hjørnesofaer osv., for de er laget med beslag man bare smetter på plass. Setet er ofte laget med andre og lettere materialer, som fjærsystem med mer. Det gjelder sikkert ikke alltid, men det har vært min erfaring. Har hatt både ulike dyrere sofaer og endel Ikea. Fordelen med noen av ikea-sofaene er at det er veldig enkelt å ta av trekkene og hive dem i vaskemaskinen. Det har vi brukt mye for sofaen vi hadde før, og savnet det med en dyr en som måtte renses. Men det henger mye sammen med livssituasjon. Dyr og barn, jeans som farger av i lys sofa og slike ting 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har søderhamn 4 seter med sjeselong,, valgte å kjøpe en ekstra ryggpute så har puter hele veien. Har hatt den i 4 år og er like fin, har den i et stoff som dessverre er utgått, kattene klarer ikke å ødelegge det når de prøver å klore. Anonymkode: 628e6...8e6 Det er ikke dumt faktisk, å kjøpe en pute ekstra! Den Søderhamn de har på utstilling, den er allerede så nedsittet, at det blir dårlig reklame for den 😅 Ikea Slepeden.. Anonymkode: dbe1f...f3b
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden Hvilket oppsett vil du ha da? Feks; https://www.mobelringen.no/stue/sofa/modulsofa/hjellegjerde-anne-3-5-seter-332318022 Du får den i andre farger og med 3 puter i bredden om du ikke ønsker duo. Hjellegjerde. Anonymkode: dfb90...19d
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden Og du får 3 seter om du ønsker den litt kortere.. eller hjørnesofa om du ønsker annet oppsett👍 Ta mål, tenk over hva du har lyst på og spør om størrelser. Det ligger produktark som viser modulstørrelser i butikken👍 Anonymkode: dfb90...19d
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden Jeg har Applaryd og den er veldig god, men trekket kan ikke vaskes dessverre! Men tekstilrenser finnes jo. Dog kanskje ikke så bra med dyr eller barn. God å sove på da. Anonymkode: 3acab...4dc
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden Kan anbefale Sofacompany! Anonymkode: afabe...bc7
Einus Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden (endret) Vatne, men de finnes vel ikke mer kanskje….? Endret 1 time siden av Einus
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har Applaryd og den er veldig god, men trekket kan ikke vaskes dessverre! Men tekstilrenser finnes jo. Dog kanskje ikke så bra med dyr eller barn. God å sove på da. Anonymkode: 3acab...4dc Har også applaryd, veldig fin og god å sitte i. Vasker den med tepperenser som jeg leier på Obs. Anonymkode: 68a7b...7e5
Merlin Skrevet 1 time siden #19 Skrevet 1 time siden Vent til møbel salget i Januar, da sparer du mange penger. Jeg kjøpte en FINSK skinnsofa for mange år siden som jeg fikk på mål slik jeg ønsket. Kjempefornøyd , kvaliteten er superb men jeg husker ikke navnet. Sparte mange tusen når jeg bestilte den da det var tilbud.
Heisann1234 Skrevet 1 time siden #20 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har tidligere eid både Ektorp og denne: https://www.ikea.com/no/no/p/barsloev-3-seters-sovesofa-med-sjeselong-tibbleby-beige-gra-80541594/ Jeg har ikke vært fornøyd, men når jeg ser prisene på Bolia, må jeg jo vurdere IKEA igjen. Er det noen som har erfaring med denne? https://www.ikea.com/no/no/p/landskrona-3-seters-sofa-grann-bomstad-gyllenbrun-tre-s49270302/ Anonymkode: ad798...14c Oohh jeg er kjempe fornøyd med vår landskrona, først hadde foreldrene mine den og jeg synes den var så behagelig at jeg kjøpte den samme selv. Liker spesielt godt at den er "dyp" eller brei?!, men vet at ikke alle liker det. Men jeg pleier ikke å sitte pal med beina ned på gulvet så liker at det er god plass. Også er det kjempe digg å bare kunne vaske den kjapt med klut så er den ren, trenger ikke stoffrenser eller annet tull. God kvalitet er det, og nei den har ikke synki mener nå jeg..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå