Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal snart i 60-års selskap til ei jeg kjenner, og lurer veldig på hva jeg skal gi til ei som har alt.

Og hva er vanlig sum?

Hun har hage, så en staude hadde vært noe. 

Smykker, men da blir det fort dyrt.

Jeg kunne ha spurt, men da blir det ikke som en overraskelse.

Noen tips? 

Anonymkode: f6571...3e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på dama det 🙂 Når det gjelder sum så kommer det helt an på, jeg som ufør gir ofte rimeligere gaver enn andre siden jeg har lav inntekt (dog så har jeg jo tid til å leite litt rundt etter tilbud om det er noe spesielt jeg veit at "bursdagbarnet" ønsker seg som egentlig er for dyrt for min lommebok. Men da må jeg være så sikker jeg kan på at gaven passer). 

Om hun liker å holde på i hagen så er en staude fin - iallefall om du finner en som ikke "alle" har, er morsomt å få noe man ikke har fra før. Jeg hadde nok heller satt pris  på hageredskap i litt uvanlig design eller hagefigur av noe slag - finnes mange fine. Men sørg uansett å få byttelapp i tilfelle det ikke passer i hagen hennes eller hun har fra før. 

De fleste på hennes alder har jo mer enn nok fra før. Hva med en opplevelse? At dere tar en tur på teater, konsert, escaperoom - et eller annet begge to vil like? Kanskje det er flere av dere som kan være med på gaven også i så fall? 

Anonymkode: 1f004...b55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sexleketøy 

Anonymkode: b154c...f87

• Liker 1
Skrevet

Har hun noen hobbyer? Hvis hun har alt, kan vel en opplevelse av noe slag være aktuelt. Vinsmaking, konsert-/teaterbillett, konfektlagingskurs, PT-time(r), SPA-opphold, ridetur (fjellridning), gavekort til Ticketmaster eller et annet sted der man kan velge forestilling/underholdning, reisegavekort.

Ev. kunst, hobbyutstyr, praktutgave av et litterært verk hvis hun er glad i litteratur.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Sexleketøy 

:hoho:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 60 om 2 år. Men jeg er rar.  Billett til flyshow f.eks hadde vært noe for meg. 

Gavekort på restaurant kanskje??

Gavekort på fotpleie eller massasje? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En opplevelse sammen med deg. Billetter til en musical eller opera (hvis dere bor i by hvor slikt tilbys). 🥳

Anonymkode: da297...295

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Inviter henne med på noe. Og sørg for at det ikke blir med tanken. Evt gavekort på et kulturhus el.l. i nærheten i nødens stund.

Anonymkode: f2162...bf3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

En opplevelse sammen med deg. Billetter til en musical eller opera (hvis dere bor i by hvor slikt tilbys). 🥳

Anonymkode: da297...295

ja det er en fin gave som  skaper  gode minner

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo litt Ann på om du er invitert til feiring, hvilken type feiring, din egen økonomi og kva dere har kultur for å gi. Her gir vi ca 1500 per par til runde dager, men da er det fest med 3 retteres middag. Ellers gir jeg ofte gaver som duftlys/ håndsåper type Rituals eller dyrere. Kjenner jeg ikke gavemottakeren godt, blir det gaver som kan forbrukes. Aldri klær eller pynteting. 

Anonymkode: 217be...c69

• Liker 2
Skrevet

Du skriver selskap, er det med eller uten middag? 

Vi gir ofte litt mer om det er mat 😊

Bare du, eller med partner?

4-600? 🤔

Gavekort til frisør, fotpleie, vinmonopolet,kino, restaurant...

Gavepakke fra Rituals. Ulike str og priser.

Om du vet hva som er hennes favoritt parfyme eller dagkrem? (Spør hennes datter/svigerdatter/søster)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sexleketøy 

Pluss hormonpiller

AnonymBruker
Skrevet
Nordlysstøv skrev (2 timer siden):

Du skriver selskap, er det med eller uten middag? 

Vi gir ofte litt mer om det er mat 😊

Bare du, eller med partner?

4-600? 🤔

Gavekort til frisør, fotpleie, vinmonopolet,kino, restaurant...

Gavepakke fra Rituals. Ulike str og priser.

Om du vet hva som er hennes favoritt parfyme eller dagkrem? (Spør hennes datter/svigerdatter/søster)

Det er middag/koldtbord hjemme hos de, og jeg kommer alene.

Siden det bare er meg, så tenkte jeg sånn 300-500 kr? Går jo an å få tak i noe på tilbud også, slik at verdien egentlig er høyere. Heller mer og mer mot en staude eller rose.🤔

Ser noen skriver sexleketøy, men det tør jeg ikke, - vet ikke hvem av oss som hadde blitt mest flau. 😅🤣😂 Tips til mannen hennes kanskje? 🤭

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gavekort på kino (2 billetter) og sjokolade eller en vinflaske i tillegg. Eller noe annet smått og godt som du vet hun liker 🎁

Anonymkode: d12a0...460

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er middag/koldtbord hjemme hos de, og jeg kommer alene.

Siden det bare er meg, så tenkte jeg sånn 300-500 kr? Går jo an å få tak i noe på tilbud også, slik at verdien egentlig er høyere. Heller mer og mer mot en staude eller rose.🤔

Ser noen skriver sexleketøy, men det tør jeg ikke, - vet ikke hvem av oss som hadde blitt mest flau. 😅🤣😂 Tips til mannen hennes kanskje? 🤭

Synes du har lagt deg på et fint nivå når det gjelder pris. Hvor godt kjenner du henne? Ville ha valgt noe personlig. Finner du noe til den prisen? Tenkte da at dere kunne gå sammen. Gavekort på bøker, hud- eller neglpleie eller på et selvstendig gartneri. Hadde iallfall droppet Rituals pga sterkt parfymert. Kan du spørre nærmeste familie om tips? Spleise på en gave med andre? 

Anonymkode: d1c99...485

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 65, ville likt sjampanje, silkeskjerf eller hjemmebakte cookies. Men aller mest glad ville jeg blitt for at du i det hele tatt kom og ville feire dagen med meg - gave er underordnet i vår alder. 

(har nok sexleketøy i skuffen)

Anonymkode: 66432...8fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min venninne ble nettopp 60, og jeg ga henne et sett med halskjede og øredobber fra Gullfunn til 980,-. Ikke så dyrt. Det var ikke selskap. Må vel betale rundt 500,- om man bare skal gi en bukett 🙃

Men andre forslag, siden jeg er i den alderen:

Bøker

En god likør eller Champagne fra Polet, om hun drikker

Kjenner du henne godt nok til å kjøpe parfyme?

Hudpleie

En fin solcellelampe til hagen

Et sett med hageredskaper

En fin urne med sommerblomster

Smykker fra f.eks Gullfunn eller Pilgrim, om du kjenner stilen hennes. Let på nettbutikkene.

Jeg syns gave til 300 er lite til rund dag, især når du er invitert på middag.

Anonymkode: b4cb8...088

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange gode tips og innspill! 🥰

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Et lite sitrontre eller oliventre i en potte.

Anonymkode: 2fbb9...184

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...