Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvem har sagt at vi mener andre ikke er like gode hundefolk? Blir du virkelig så fornærmet over at noen mener noe annet enn du gjør at du må gå til angrep på oss?

Selv om jeg prøvde å gå tilbake til hundeparken flere ganger etter at hunden min ble angrepet så var skaden skjedd, og selv om jeg fikk den gjennom porten, så satt den bare og skalv. Men det er klart at det er meg det er noe galt med, ikke den idiot en som syns kaffe, røyk og prat var viktigere enn å følge med! 

Anonymkode: e793d...7b2

Da var du en av de super uheldige som møtte på en eier som synes kaffen var viktig. Vil tro hunden hans hadde gjort dette om han var i nærheten også. Ikke alt man klarer å avverge selv om man står nær. Hundene løper og er rask. 
Du har vært skikkelig uheldig og opplevd mye dårlig rundt å ha hund med andre eiere du mener er idioter. 
Jeg møter bare hyggelige hundefolk som tar ansvar. Min hund er snill og flink, men den er et dyr og har tenner, den kan plutselig angripe og bite slik som din hund kan gjøre også. 

Anonymkode: 22f9a...c0a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I vår park har vi klare retningslinjer. 
Eier har ansvar for sin hund. Plukke opp bæsj, vis hensyn til andre hunder og eiere,hunder som er agressiv må forlate parken, man må være tilstede og følge med, portene skal alltid være lukket, kun en hund i slusen samtidig, ikke lov med sele- kun halsbånd, tisper med løpetid ikke adgang. 
Alle som er medlem i parken signerer på denne avtalen. 
dette er en seriøs hundepark, og alle hundene er avbildet og registrert. 

Hva er forskjellen på sele og halsbånd?

Anonymkode: 561b7...986

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva er forskjellen på sele og halsbånd?

Anonymkode: 561b7...986

Halsbånd rundt halsen, og sele er det de har over ryggen. Der hundene trekker med kroppen 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Halsbånd rundt halsen, og sele er det de har over ryggen. Der hundene trekker med kroppen 

Grunnen er fordi med sele er det lettere at hundene kan hekte seg fast i hverandre, og større risiko for skade 

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, jeg har for mange dårlige opplevelser med eiere som tror at deres kosebamse er snill og grei. Min er liten og risikerer store skader når folk ikke har kontroll. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (På 5.7.2026 den 19.20):

Nei, jeg har for mange dårlige opplevelser med eiere som tror at deres kosebamse er snill og grei. Min er liten og risikerer store skader når folk ikke har kontroll. 

Så trist at du har opplevd bare dårlige hundeeiere. Har ikke møtt noen jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så trist at du har opplevd bare dårlige hundeeiere. Har ikke møtt noen jeg. 

Hvorfor er du så spydig mot oss som er uenige med deg? 

Anonymkode: e793d...7b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker kun hundepark jeg kan booke tid. For ønsker ikke å se passivt på at hundene og eiere ikke har kontroll. Ett blikk, så går det fra lek til blodig alvor. 

Booker tid, innviterer med folk og hunder jeg er trygge på, sitter ikke passiv med kaffe og avis, men er med rundt 

Anonymkode: 88b9a...a86

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bruker kun hundepark jeg kan booke tid. For ønsker ikke å se passivt på at hundene og eiere ikke har kontroll. Ett blikk, så går det fra lek til blodig alvor. 

Booker tid, innviterer med folk og hunder jeg er trygge på, sitter ikke passiv med kaffe og avis, men er med rundt 

Også har vi "regler". Ingen leker, og av med seler og halsbånd. På jobben har jeg sett altfor mange skader i munnen til hund der den har blitt hengt fast i div seletøy

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg aldri hadde tatt med meg hunden min i hundepark. Hun ble angrepet og har i ettertid utviklet fryktaggresjon.

Eneste måten jeg ville ha gjort det på hvis jeg får en ny hund er å kun møtes med andre som har trygge hunder.

Anonymkode: 06b24...fac

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Det er ikke sikkert det er like greit for en ny hund å gå inn til de andre/fremmede hundene. Blant de faste er det et avklart forhold. En nyinnflytter blir sjekket grundig og ser om den innretter seg. Det er ikke en situasjon som enhver hund klarer å stå kaldt og rolig i, av forskjellige årsaker, og da braker det ofte løs. Da setter eierne både kaffen og bolla i halsen..

Endret av PITTY
AnonymBruker
Skrevet

Sist sommer da jeg var i en hundepark ble en bikkja angrepet av en hund hvor eieren bare satt ved bordet og skravla uten å bry seg. Slapp min løs, og da kom den andre og hoppet rett på. Heldigvis var min raskere. 

Den andre bikkja burde aldri vært løs der, ble fortalt av noen andre at det var ikke første gang da den hater hunder som min.

Så nå drar jeg kun steder med flere innhegning slik at jeg kan være alene, eller se an de som er der.

Anonymkode: a423a...bab

AnonymBruker
Skrevet

Min får lov noen ganger, men jeg er særdeles selektiv og ser an både hunder og eiere før jeg spør (!) om vi kan komme inn, eller om det er noen som reagerer på svarte hannhunder med høy haleføring. Ofte har jeg jo da sett hvordan hundene reagerer gjennom gjerdet, men jeg prøver å ansvarliggjøre de andre bitte litt. 

Det er urovekkende mange som ikke ser hvor plagsomme hundene deres er mot andre, og sikkert har "verdens snilleste hund" fordi det "ikke var min som startet". Generelt, som instruktør, syns jeg fryktelig mange er dårlige på å lese hundene sine. 

Anonymkode: 3e3a2...48c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler ikke at min store brukshund passer i en vanlig liten hundepark, så det har jeg ikke prøvd så mange ganger. Mange hundeeiere med små hunder blir fort skeptisk når mitt store beist kommer i 170 med tunga ute og siklet flyr... er også redd for at han skal løpe ned noen av de andre hundene med uhell. Har brukt raseklubbens område en del, syns det er enklere å møte på folk med samme type hund. 

Anonymkode: 7f118...769

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en liten hund, og har dessverre dårlig erfaring med hundeparker. Ganske synd, for han hadde likt (og hatt godt av!!) å løpe fritt med andre hunder. Vi har venner med hund og stor hage. Når vi er på besøk der innimellom storkoser han seg.

Anonymkode: 4a6b5...095

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2026 den 14.30):

Nei. Hunden kan løpe og leke i hagen med nabohunder vi kjenner og vet er ordentlige. 

Anonymkode: 1fec6...e48

Sånn gjorde jeg det også, da hunden min levde. Hunden var generelt svært skeptisk til andre hunder, og spesielt fremmede hunder, og ville sjelden omgås fremmede hunder.

Jeg sørget for å gjøre henne kjent med et lite fåtall hunder i nabolaget, som fikk komme på besøk i vår inngjerdede hage, EN om gangen, og leke og løpe i fri utfoldelse. Det fungerte veldig bra og hunden min fikk omgås andre hunder på en måte hun likte. Med kun kjente hundevenner.

Min hund hadde hatet hvert sekund på en offentlig hundepark, der alle mulige slags påtrengende bøller hadde kommet stormende. Og eierne hadde ikke merket at hunden deres plaget og var påtrengende på en annen som ikke ville, fordi de var for opptatt med å sitte på benken og drikke kaffe...

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Thestral

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...