Cpevalu Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Si at det var bare et romt rom da, med en stjerne som imploderer, så er spørsmålet, hvor i denne tomrommet skulle den stjerna eksistere. Nettopp, da måtte noe ha valgt hvor stjerne skulle befunnet seg. Men rommet blir skapt samtidig med at stjerne imploderer. Da er det heller ingenting utenfor denne bobla, bobla er alt som eksisterer, det eliminerer også teorien om multivers. For ellers måtte noe ha bestemt hvor stjernene skulle plasseres. Er verdensrommet da uendelig i størrelse siden en boble kan utvides så mye den vil? Vel, jeg antar at bobla er alt som eksiterer, men min magefølelse sier at verdensrommet er ikke uendelig likevel, en boble kan ikke utvides i det uendelige, den vil sprekke. Det som kanskje egentlig er spørsmålet da, er hvor energi kommer fra? Det får vi kanskje aldri svar på, det er mulig det bare alltid har eksistert. Jeg tror også at det er ikke noe slutt på univers og liv noen gang, det vil alltids være en stjerne som imploderer igjen
Stonegiant Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Det var ingen eksplosjon, og det var ingen stjerne. Det var tid og rom som ekspanderte ut fra et uendelig lite, uendelig varmt, og uendelig tettpakket punkt.
Cpevalu Skrevet 2 timer siden Forfatter #3 Skrevet 2 timer siden Stonegiant skrev (1 minutt siden): Det var ingen eksplosjon, og det var ingen stjerne. Det var tid og rom som ekspanderte ut fra et uendelig lite, uendelig varmt, og uendelig tettpakket punkt. Ja, det kan stemme
Cpevalu Skrevet 2 timer siden Forfatter #4 Skrevet 2 timer siden Det er bare at man antar at det var plasma før den første utvidelsen
K.B. Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Cpevalu skrev (21 minutter siden): Si at det var bare et romt rom da, med en stjerne som imploderer, så er spørsmålet, hvor i denne tomrommet skulle den stjerna eksistere. Nettopp, da måtte noe ha valgt hvor stjerne skulle befunnet seg. Men rommet blir skapt samtidig med at stjerne imploderer. Da er det heller ingenting utenfor denne bobla, bobla er alt som eksisterer, det eliminerer også teorien om multivers. For ellers måtte noe ha bestemt hvor stjernene skulle plasseres. Er verdensrommet da uendelig i størrelse siden en boble kan utvides så mye den vil? Vel, jeg antar at bobla er alt som eksiterer, men min magefølelse sier at verdensrommet er ikke uendelig likevel, en boble kan ikke utvides i det uendelige, den vil sprekke. Det som kanskje egentlig er spørsmålet da, er hvor energi kommer fra? Det får vi kanskje aldri svar på, det er mulig det bare alltid har eksistert. Jeg tror også at det er ikke noe slutt på univers og liv noen gang, det vil alltids være en stjerne som imploderer igjen For det første så spør du spørsmål ingen har skikkelige svar på enda. For det andre så er ikke "big Bang" hypotesen om hvordan universet ble til, det beskriver den hurtige ekspansjonen etter en singularitet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå