AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden På dag 3 nå, i sommerferien med barna. Jeg bare orker ikke dette. Det hele begynte med at han trua med å ikke dra på ferie med meg hvis jeg ikke skjerpa meg, vi hadde en liten triviell dum diskusjon om fotballkampen. Da ble jeg paff og sa at det var barnslig å true med noe sånt og kjefte og smelle. Så bestemte han seg for å ikke snakke med meg. Jeg har prøvd to dager på rad å være the big person, sagt at vi må kommunisere og løse dette, at vi ikke kommer langt med å ha det sånt, men neida, han "har rett til å være sur". Han oppholder seg i et annet rom i huset og ser ikke på meg engang. Fra tidligere ha jeg alltid løst konfliktene våres så han forventer at jeg skal bønnfalle han for å snakke med meg. Jeg orker ikke ha dårlig stemning, hva skal jeg gjøre? Anonymkode: af029...a74
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Nektet du mannen å se kampen? Anonymkode: cca76...f02
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nektet du mannen å se kampen? Anonymkode: cca76...f02 Nei, vi ser alle kampene sammen. Veldig intr i fotball hele familien. Anonymkode: af029...a74
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden Han har kanskje bare fått nok, og er usikker på veien videre? Kanskje føler han at det er best å ikke si noe til deg, før han selv vet hva han vil, så han ikke sier noe han angrer på? Anonymkode: 5b838...a02
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Stonewalling er både hersketeknikk og emosjonell manipulasjon. Anonymkode: a290e...a96 2 2
BeeKind Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden (endret) Han har rett til å føle det han føler, men han har ikke rett til å oppføre seg som et barn og behandle deg dårlig. Voksne mennesker har selv ansvar for å regulere følelsene sine. Endret 2 timer siden av BeeKind
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden Det du skal gjøre TS, er å gi han nøyaktig samme oppførsel tilbake. Jeg vet det høres barnslig ut - men det er dessverre det eneste som fungerer på personer som mener Silent Treatment er en bra metode mot sin partner. Slutt å bønnfalle. Vis han at du klarer deg utmerket uten han. Fortsett hverdagslivet som om ingenting har skjedd - le og ha det gøy med barn/familie/venner/kollegaer. Legg vanlige planer - uten å inkludere han. Lev som du normalt ville ha gjort, og overse han fullstendig. Silent Treatment er ren tortur..rett og slett psykisk mishandling. Men, man må skille på om personen gjør det «for å få viljen sin» gjennom å bruke denne hersketeknikken, eller om personen rett og slett er så overveldet av følelser, at han ikke klarer å håndtere dem, og derfor blir stille. Anonymkode: 02fab...840 2 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden Jeg hadde forsøkt å få tak i en parterapeut som kunne ta imot dere nå i ferien. Ville tatt time alene om mannen ikke ville blitt med! Snakk med ham, si at slik kan dere ikke fortsette, for denne hersketeknikken hans med å ignorere deg, det går mest utover barna! At dere må i parterapi, ellers bør dere trolig begynne å planlegge hvordan dere skal avslutte forholdet. Anonymkode: ba0df...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han har kanskje bare fått nok, og er usikker på veien videre? Kanskje føler han at det er best å ikke si noe til deg, før han selv vet hva han vil, så han ikke sier noe han angrer på? Anonymkode: 5b838...a02 Han er jo glad i meg og barna og vi krangler sjeldent men så fort jeg gjør en liten feil er han stille, snakker ikke til meg eller oppholder seg andre steder i huset og forventer at jeg skal komme og dulle og gjøre det godt igjen. Han skrek og sa at det blir ikke ferie, som om han har gjort meg en tjeneste å booke til den destinasjonen. Det var mine penger også. Jeg vurderer terapi. Orker ikke den straffen hver gang. Nå må jeg belage meg på en stille ferie fordi jeg ikke har tenkt å si unnskyld for noe jeg ikke har gjort... Anonymkode: af029...a74
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han er jo glad i meg og barna og vi krangler sjeldent men så fort jeg gjør en liten feil er han stille, snakker ikke til meg eller oppholder seg andre steder i huset og forventer at jeg skal komme og dulle og gjøre det godt igjen. Han skrek og sa at det blir ikke ferie, som om han har gjort meg en tjeneste å booke til den destinasjonen. Det var mine penger også. Jeg vurderer terapi. Orker ikke den straffen hver gang. Nå må jeg belage meg på en stille ferie fordi jeg ikke har tenkt å si unnskyld for noe jeg ikke har gjort... Anonymkode: af029...a74 Hva handlet egentlig krangelen om da? Hvis han sier det ikke blir ferie, sier du ok kos deg hjemme da kjære, og så reiser du på den ferien med barna😊 Anonymkode: b298e...187
Firkantrav Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han er jo glad i meg og barna og vi krangler sjeldent men så fort jeg gjør en liten feil er han stille, snakker ikke til meg eller oppholder seg andre steder i huset og forventer at jeg skal komme og dulle og gjøre det godt igjen. Han skrek og sa at det blir ikke ferie, som om han har gjort meg en tjeneste å booke til den destinasjonen. Det var mine penger også. Jeg vurderer terapi. Orker ikke den straffen hver gang. Nå må jeg belage meg på en stille ferie fordi jeg ikke har tenkt å si unnskyld for noe jeg ikke har gjort... Anonymkode: af029...a74 Dra på ferie uten han. Herregud, for en type. Kos deg på ferie 1 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden Dere krangler sjelden, men så SKRIKER han til deg?! Og nå snakker han ikke?? For en sjarmør 🙄 Det der hadde jeg ikke orka en time en gang. Be han ta seg sammen! Eller be svigerforeldrene dine på kaffe uten at han vet det og ta oppvasken da, så får det briste eller bære! "Xxxxx har ikke snakket til meg på x dager på grunn av en uoverensstemmelse, så nå ser det ut til at ferien vår går i vasken". Han må konfronteres og SKAMME seg over oppførselen sin, voksne mannen! Aaaargh! Anonymkode: a9805...047 3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Han er jo glad i meg og barna og vi krangler sjeldent men så fort jeg gjør en liten feil er han stille, snakker ikke til meg eller oppholder seg andre steder i huset og forventer at jeg skal komme og dulle og gjøre det godt igjen. Han skrek og sa at det blir ikke ferie, som om han har gjort meg en tjeneste å booke til den destinasjonen. Det var mine penger også. Jeg vurderer terapi. Orker ikke den straffen hver gang. Nå må jeg belage meg på en stille ferie fordi jeg ikke har tenkt å si unnskyld for noe jeg ikke har gjort... Anonymkode: af029...a74 Han høres ut som en komplett drittsekk. Er du sikker på du ikke har det bedre uten ham? Anonymkode: cb807...80b 1 3
AnonymMisbruker Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden Ja hva handlet krangelen om da? Og hadde dere drukket?
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Han er jo glad i meg og barna og vi krangler sjeldent men så fort jeg gjør en liten feil er han stille, snakker ikke til meg eller oppholder seg andre steder i huset og forventer at jeg skal komme og dulle og gjøre det godt igjen. Han skrek og sa at det blir ikke ferie, som om han har gjort meg en tjeneste å booke til den destinasjonen. Det var mine penger også. Jeg vurderer terapi. Orker ikke den straffen hver gang. Nå må jeg belage meg på en stille ferie fordi jeg ikke har tenkt å si unnskyld for noe jeg ikke har gjort... Anonymkode: af029...a74 Hva slags ferie er det? Hvis det var praktisk mulig ville jeg vurdert å ta med noen andre på den, rett og slett tatt han på ordet. «Du ville jo ikke være med, da skal du få slippe» Anonymkode: 8b35a...7d8
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden Silent treatment er noe tenåringer bruker. Han er for gammel for slik oppførsel. Anonymkode: 32ce4...e9b 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden Det er en litt dyr ferie som jeg har snakket om i mange mange år så han vet at jeg gleder meg som en unge og måtte selvfølgelig føkke litt med det underveis. Vi hadde ikke drukket når vi hadde den diskusjonen. Det som sårer mest er at jeg blir ignorert fullstendig. Jeg snakket med han om det og sa at det er så sårende at jeg, din kone, bare rusler rundt i huset helt usynlig, vi må jo kunne snakke om ting, uansett hva det er. Jeg sa også at han får lov til å føle det han føler men å være stille så lenge kommer man ingen vei med. Ungene synes det er kjipt også, men det gir han fullstendig blanke i. Greia er at nå begynner jeg å føle avsky, noe jeg aldri har gjort tidligere. Anonymkode: af029...a74
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Silent treatment er noe tenåringer bruker. Han er for gammel for slik oppførsel. Anonymkode: 32ce4...e9b Ja, angrer for at jeg har lagt opp til det. Hver gang er det jeg som gjør alt i min makt for å unngå dårlig stemning. Anonymkode: af029...a74
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå