Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært mye på Kreta, er mange flotte barnevenlige strender.

Lønner seg å bruke google earth, trykke pp mannen, så kan man gå rundt i området man skal til. Da ser man.

Anonymkode: 20ba0...dd5

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg elsker strendene på Jæren! Noe tips til varme steder med slike strender, uten å måtte til Thailand, Brasil, Tanzania eller Australia, liksom?

Anonymkode: e5126...98c

Vi likte veldig godt strendene på Samos i Hellas. Hadde leiebil da, men det var veldig kort avstand mellom de fine strendene, hvertfall på sørvest-siden. 

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Vært mye på Kreta, er mange flotte barnevenlige strender.

Lønner seg å bruke google earth, trykke pp mannen, så kan man gå rundt i området man skal til. Da ser man.

Hva med å gi noen konkrete tips da? Jeg har brukt google masse men syns alt i enkel nærhet her ser ganske kjipt ut. 

Anonymkode: 4e253...817

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Vi likte veldig godt strendene på Samos i Hellas. Hadde leiebil da, men det var veldig kort avstand mellom de fine strendene, hvertfall på sørvest-siden. 

Hva med å gi noen konkrete tips da? Jeg har brukt google masse men syns alt i enkel nærhet her ser ganske kjipt ut. 

Fordi jeg ikke husker navn. Vært mye på Kreta og Chaniasiden. Fra Agia Marina og ned til byen. Hva strendene heter vet jeg ikke.

Nå elsker jeg strendene på votsalskia, rullestein helst. Kypros har ren sand og det er jeg ikke glad i. Så umulig å finne fine strender til andre da man har forskjellige preferanser. 

Sist var jeg i Kato Stalos tror jeg det het. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg elsker strendene på Jæren! Noe tips til varme steder med slike strender, uten å måtte til Thailand, Brasil, Tanzania eller Australia, liksom?

Sardinia og Korsika.

Anonymkode: 65cb9...442

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde samme opplevelse som deg i fjor. Etter at Kreta hadde blitt skrytt opp i skyene som så barnevennlig og fantastisk, av både reiseoperatørene og "folk flest" (alle elsker jo Kreta?), så ble vi også kjempeskuffet etter vår uke i Agia Marina. Rødt flagg på stranda 5/7 dager vi var der. Ufattelig kjipt for min badeglade familie. 

At det er så sterk vind og farlige undervannsstrømmer på nordsiden av Kreta (hvor omtrent alle turistområdene ligger) er fullstendig underkommunisert. 

Anonymkode: 3f1e4...745

Skrevet (endret)

Stranden er ganske fin og bred i området rundt Red Havana Premium (Agia Marina), det er en Beach Club tror jeg. Jeg har ikke vært på den men gikk en lang tur på standen i fjor sommer fra Platanias og syns det så fint på den delen av stranden. Virket som det var mer langgrunt der også. 

Endret av snute
.
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Alcudia på Mallorca har den beste charterstranden i Europa, syns jeg. 

Anonymkode: cdbc9...2a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fordi jeg ikke husker navn. Vært mye på Kreta og Chaniasiden. Fra Agia Marina og ned til byen. Hva strendene heter vet jeg ikke.

Nå elsker jeg strendene på votsalskia, rullestein helst. Kypros har ren sand og det er jeg ikke glad i. Så umulig å finne fine strender til andre da man har forskjellige preferanser. 

Sist var jeg i Kato Stalos tror jeg det het. 

Kypros har og fine steinstrender, sjekk ut Pissouri om du skal tilbake.

Anonymkode: 78021...f5e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kypros har og fine steinstrender, sjekk ut Pissouri om du skal tilbake.

Anonymkode: 78021...f5e

Skal tilbake i september, så skal sjekke da. Takk for tips.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.7.2026 den 15.14):

Vi er på ferie et par mil fra Chania, og er ganske skuffet over strendene i området. Er vi bare uheldige eller er det litt oppskrytte strender i dette området? Flere dager har det vært rødt flagg så sterkt frarådet å bade. Nå er det gult flagg, men vannet er litt grumsete (fordi vinden blåser opp sanden), og det er både sand og stein og generelt ikke så veldig vakkert, egentlig. Er bare så lei basseng! 

Har hatt utflukt til en nydelig strand en dag, men det krevde leiebil. 

Noen som vet om noen tilgjengelige perler, eller har vi bare hatt litt urealistiske forventninger? Syns både Naxos og Samos hadde mye bedre strender. Kreta er jo svært da. 

De må jo passe på.

Har dere vært i Preveli? 

Anonymkode: f2652...1b8

AnonymBruker
Skrevet

Vi er i Kato Stalos nå, er sandstrand her ihvertfall!

Anonymkode: 7da87...8d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...