AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Jeg er alene med to barn på 11 og 14 år. Har en god venninne i samme situasjon, hun har et barn på samme alder som mine og et barn på 5 år. De tre eldste er likekjønnet, og har vært mye sammen gjennom hele oppveksten. Vi reiser ofte på ferie sammen, men de siste turene har det oppstått utfordringer da barna har veldig ulike behov, og min venninne mener bastant at alle må ta hensyn til det yngste barnet. Det gjelder alt fra aktiviteter, leggetider, restaurantvalg osv. Jeg (og mine barn) er egentlig ferdig med lekeland og kyllingnuggets, sitter gjerne oppe utover kveldene og vil sove lenge i ferien. Dette er ikke kompatibelt med min venninnes yngste barns ønsker og behov…. Jeg har foreslått at vi fremdeles kan feriere sammen, men dele oss litt opp (jeg tar da mer en gjerne med meg hennes eldste barn som går veldig godt sammen med mine), men det vil hun ikke. Da vil hun heller feriere sammen med noen andre med små barn. Hun mener jeg er urimelig og egoistisk, og at man så klart tar tilpasser seg de små…. Jeg på min side føler at jeg har for få ferier igjen sammen med mine egne barn til å bruke de til å tilfredsstille andre, men at vi kunne være litt fleksible i hver vår retning slik at de eldste fikk gleden av hverandre i det minste. Jeg tror hun ikke orker å være alene med yngste (som er ekstremt aktiv og en smule krevende), og at hun vil ha avlastningen fra de store barna til aktivisering av minstemann. Dette har blitt til en liten konflikt mellom oss, og hun har nå sluttet å ta kontakt med meg i det store og hele - men legger heller planer med andre. Hva mener dere, er jeg helt på jordet her? Jeg savner henne jo også, og vi har jo tross alt hatt det veldig fint sammen. Anonymkode: a5009...3bd 2
Flammen12 Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Du har jo foreslått et kompromiss. Når det blir avvist og alt skal tilpasses én person, er det vanskelig å kalle deg urimelig. 8 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Alt til sin tid tenker jeg, du har gjort det du kan her og som du sier du vil og ha ferie med dine egne barn og på deres premisser før de vokser opp. Hadde heller ikke giddet en tur nå sammen med folk som hadde småbarn når jeg har tenåring, totalt forskjellige behov. Hun vil jo og som du sier bruke de eldste som avlastning og det er vel og derfor hun prioriterer den minste, synd for det eldste barnet da. Anonymkode: 49e0a...fef 6
Daria Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Jeg kan godt skjønne at hun nå heller vil feriere med andre som har mindre barn - hvorfor reise sammen bare for å dele seg? Dere har forskjellige behov nå, mer enn før, og hun må ta hensyn også til 5-åringen. Det er ikke mer urimelig å ønske at den lille skal få ting på sine premisser enn at de store skal få det. 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Det er jo mest synd på henne, kanskje du kan invitere hennes eldste med på noe sammen med dere i stedet? Så er det jo litt vanskelig med barn i så ulik alder, her er yngste 6 og eldste 14. Ja, det er vanskelig å finne noe som treffer alle, så kanskje det bare ikke er den beste tiden å ferie sammen nå. Er vel ikke noe å bli uvenner over - det er jo bare slik det er. Hun kan ikke ha ferie uten å ta hensyn til yngste. At du mener hun er lat er din tolkning, anbefaler å ikke dra dét inn i diskusjonen. Anonymkode: 3c944...50d 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden Dere må bli enige om hvordan ting skal være...kommunikasjon! Ellers dropper du hele greia. Jeg selv har valgt å kutte ut mennesker som ikke ønsker å kommunisere, bare lar være å svare. Bortkasta tid! Anonymkode: 92664...ff0
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden Hadde ikke orka ferie med andres småbarn hvis mine var mye større uansett. La de dra på ferie med andre. De kommer til å bli lei de også. Anonymkode: a4e6f...f01
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jo mest synd på henne, kanskje du kan invitere hennes eldste med på noe sammen med dere i stedet? Så er det jo litt vanskelig med barn i så ulik alder, her er yngste 6 og eldste 14. Ja, det er vanskelig å finne noe som treffer alle, så kanskje det bare ikke er den beste tiden å ferie sammen nå. Er vel ikke noe å bli uvenner over - det er jo bare slik det er. Hun kan ikke ha ferie uten å ta hensyn til yngste. At du mener hun er lat er din tolkning, anbefaler å ikke dra dét inn i diskusjonen. Anonymkode: 3c944...50d Jeg har tilbudt meg å ha med hennes eldste, men det blir avvist. Hun er sur på meg, siden jeg ikke prioriterer felles ferie med henne (på hennes premisser). Hun vil ha ha avlastningen fra sitt eldste barn (og helst mine også….). Anonymkode: a5009...3bd
Mrs. Random Nick Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden Du har gjort det du kan. Nå får du la henne være i fred. Det vennskapet er sannsynligvis over. 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden Mrs. Random Nick skrev (17 minutter siden): Du har gjort det du kan. Nå får du la henne være i fred. Det vennskapet er sannsynligvis over. Vi har kjent hverandre i 25 år, så jeg håper jo ikke det…. Anonymkode: a5009...3bd
NoaideBiehtar Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden Forstår dere begge, skjønner godt at hun ikke vil splitte seg og at femåringen må ha ferie uten søskenet sitt. Synd at hun lar det ødelegge vennskapet da, men hva kan du gjøre? Sannsynligvis ingenting.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er alene med to barn på 11 og 14 år. Har en god venninne i samme situasjon, hun har et barn på samme alder som mine og et barn på 5 år. Om man ikke kan dele seg opp og gjøre ulike ting så ville jeg ikke reist på ferie med dem. Unger og ungdom på 11 og 14 år har selvsagt andre behov, ønsker og interesser enn et lite barn på 5 år. Kan umulig være kjekt for dem at alt må tilpasses og tilrettelegges for en 5-åring. Hun må gjerne ta med sine 2 og legge lista for 5-åringen. Jeg hadde funnet på andre ting med mine 2. Går ikke det så ville jeg reist alene på ferie med kun mine barn. Anonymkode: 35cb2...c13
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden Nei, du er ikke urimelig, men jeg skjønner også at hun ikke ønsker å dele seg opp når dere er på ferie sammen. Det er en tid for alt, og akkurat nå passer det ikke at dere drar på ferie sammen grunnet ulike behov. Anonymkode: c6056...f35
AprilLudgate Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har tilbudt meg å ha med hennes eldste, men det blir avvist. Hun er sur på meg, siden jeg ikke prioriterer felles ferie med henne (på hennes premisser). Hun vil ha ha avlastningen fra sitt eldste barn (og helst mine også….). Anonymkode: a5009...3bd Ja, men det vil neppe de andre med små barn heller om det står såpass bajas til. Rart at hun reagerer så sterkt 🤷♀️ Men at det blir vanskelig å få med en 5åring på 3timer shopping om det er ønsket skjønner jeg jo.
AnonymBruker Skrevet 53 minutter siden #15 Skrevet 53 minutter siden Daria skrev (2 timer siden): Jeg kan godt skjønne at hun nå heller vil feriere med andre som har mindre barn - hvorfor reise sammen bare for å dele seg? Dere har forskjellige behov nå, mer enn før, og hun må ta hensyn også til 5-åringen. Det er ikke mer urimelig å ønske at den lille skal få ting på sine premisser enn at de store skal få det. Samtidig bør vel ikke alt tilpasses den lille og ikke storesøsken ?? Anonymkode: a2672...0fc
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #16 Skrevet 44 minutter siden Har dere andre felles venner med mindre barn dere kunne reist med? Synes hun er veldig urimelig som ikke firer på noe som helst. Og får litt vondt av hennes eldste barn som tydeligvis alltid må være barnevakt. Anonymkode: 4905c...8de
AnonymBruker Skrevet 37 minutter siden #17 Skrevet 37 minutter siden Dette er ulempen med å få barn med så stor aldersforskjell. Hvorfor mener hun skal alle tilpasse seg hele tiden etter den aller yngste? Klarer hun ikke å være alene med yngste eller? Det må jo være ypperlig for henne om du tar med deg eldste fra tid til annen slik at eldste får oppleve mer enn å bare være med yngste hele tiden. Anonymkode: d64fc...b63
AnonymBruker Skrevet 29 minutter siden #18 Skrevet 29 minutter siden Du reiser på ferie for at ungdommene dine skal ha det kjekt. Hvis de reiser på ferie tilpasset 5-åringer, så er det ikke kjekt for ungdommene dine. Synd at venninnen din ikke skjønner det, men det er lite du får gjort noe med. Din høyeste prioritet er ungdommene dine. Og det er HUN som er egoistisk i mine øyne, siden hun ikke unner ungdommene dine å ha en kjekk ferie tilpasset deres alder. Anonymkode: be409...795
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå