Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er vel samme naboen som fyrer som pokker om vinteren i flisfyringsanlegget sitt?

Anonymkode: 4f99a...d2f

Det er visst veldig miljøvennlig.  Er faktisk statsstøtte for å bygge nytt anlegg.  Er miljøvennlig grunnet fornybar karbondioksid bundet i trevirket som har renset atmosfæren for Co2 tidligere,får få å fanke og rense på nytt. Til og med banker gir billige lån til dette.

Snart blir det tilskudd for å fyre med råolje. Dette er jo også noe som en gang i tiden har bundet karbondioksid....

Men er jo strøm som det gis mest støtte til,men produksjonen er jo den aller største Co2 fienden over alle. Så da blir jo flis miljøvennlig i forhold.

Politikk og kapitalisme....

Anonymkode: bb5e3...cc1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er løst, da jeg klarte å isolere hvilket rom som tok inn luft, og fant to ganske store gliper i verandadøra i stua. Etter jeg hadde maskeringstape over de, så klarte luftrenseren å ta avgassene som var igjen inne i leiligheten, og det kommer lite nytt inn. For en lettelse. Om jeg bare hadde sett dette før. TS

Anonymkode: a7c4f...9f3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er visst veldig miljøvennlig.  Er faktisk statsstøtte for å bygge nytt anlegg.  Er miljøvennlig grunnet fornybar karbondioksid bundet i trevirket som har renset atmosfæren for Co2 tidligere,får få å fanke og rense på nytt. Til og med banker gir billige lån til dette.

Snart blir det tilskudd for å fyre med råolje. Dette er jo også noe som en gang i tiden har bundet karbondioksid....

Men er jo strøm som det gis mest støtte til,men produksjonen er jo den aller største Co2 fienden over alle. Så da blir jo flis miljøvennlig i forhold.

Politikk og kapitalisme....

Anonymkode: bb5e3...cc1

Du vet at dette bundne karbonet slippes ut uansett om stokken råtner eller blir brent...?

Anonymkode: 4f99a...d2f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2026 den 14.45):

Naboen min beiser låven, som ligger ca 50 meter fra meg. Jeg er super sensitiv for slike lukter og blir rett og slett utmattet, kvalm og generelt dårlig av det. Jeg vet ikke hvilken beis han bruker, men mistenker olje siden det lukter løsemidler. Tror låven ble bygget rundt 2010.
Så hvor lang tid avgasser dette, og hvilken beis kan det være som ble brukt på den tiden?

Det er helt irrelevant hva som ble brukt «på den tiden». Det er ikke den gamle behandlingen som lukter, det er den nye. Med utgangspunkt i at du vet at det er beis, så kan være oljebeis eller tjærebeis. Tjærebeis lukter tjære. Uansett er naboenes vedlikehold av bygningene han eier noe du bare må finne deg i når du bor blant folk. 

Anonymkode: 60b0f...db5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Sikkert kjærebes. Synes kjære lukter fint jeg :)

Anonymkode: f48e9...388

Det samme syns jeg

Anonymkode: 66e7a...95a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2026 den 14.45):

Naboen min beiser låven, som ligger ca 50 meter fra meg. Jeg er super sensitiv for slike lukter og blir rett og slett utmattet, kvalm og generelt dårlig av det. Jeg vet ikke hvilken beis han bruker, men mistenker olje siden det lukter løsemidler. Tror låven ble bygget rundt 2010.
Så hvor lang tid avgasser dette, og hvilken beis kan det være som ble brukt på den tiden?

Altså jeg lukter ALT! eksen sa jeg LETT kunne bli brukt som tup narkobikkje, men om naboen bruker maling/beis som jeg reagerer på, så holder jeg lett kjeft de dagene det luker altså! Du velger å bo i nabolag, du velger at du vil lukte naboen av og til! Hold kjeft eller flytt!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.7.2026 den 23.46):

Jeg kan jo ikke gå bort dit for jeg kan ikke puste det inn... TS

Neivel, da får du sitte inne da.

Enten gjør noe med det, eller slutt og syt.

Anonymkode: 0d495...bea

Skrevet

Kjipt, men dette er en del av pakka du må regne med når du har nabo innen rekkevidde! Synd at du fant ut av det nå da!

Anonymkode: dafea...c43

Skrevet
enhjørningfis skrev (På 4.7.2026 den 1.42):

Altså jeg lukter ALT! eksen sa jeg LETT kunne bli brukt som tup narkobikkje, men om naboen bruker maling/beis som jeg reagerer på, så holder jeg lett kjeft de dagene det luker altså! Du velger å bo i nabolag, du velger at du vil lukte naboen av og til! Hold kjeft eller flytt!

AnonymBruker skrev (På 4.7.2026 den 1.47):

Neivel, da får du sitte inne da.

Enten gjør noe med det, eller slutt og syt.

Anonymkode: 0d495...bea

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kjipt, men dette er en del av pakka du må regne med når du har nabo innen rekkevidde! Synd at du fant ut av det nå da!

Anonymkode: dafea...c43

Dere er utrolig koselige mennesker, så hyggelig å få svar fra dere i denne tråden. Hvem andre har dere gledet med humøret deres i dag? Om dere gadd å lese både HI og mitt siste svar i tråden, ville dere skjønt at dette var et spørsmål om hvor lenge det ville avgasse (noe ingen her kunne hjelpe med, men KI hjalp).
Og dere ville også se at problemet med at det plager meg er løst. Og nå er det ytterligere løst siden det har høljet den siste uken og det skal fortsette, så han må ta pause - ha!  TS

Skrevet

Selvom låven ble bygget for 15 år siden betyr ikke det at beisen han bruker nå ble kjøpt da??!!?

• Liker 1
Skrevet

I en alternativ verden: naboen vedlikeholder ikke bygningsmassen. Jeg blir deprimert av å se på avskallet beis. Hva kan jeg gjøre...begå selvmord? 

Anonymkode: 84a65...f7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...