AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Skrevet 15 timer siden Min datter bor sammen med ei veninne, som viser seg å være slurvete når det kommer til å fungere i en bolig. Når hun skal gjøre sin del av husvasken, vasker hun på en flekk på gulvet, vasker sånn halvveis her og der på badet, griser mye på kjøkkenet og vasker ikke bort fett eller tomatsaus på komfyren eller i mikroen, og kasseroller hun vasker for hånd er halvveis rene og blir satt i skapet slik. Rydder aldri opp etter seg når hun holder på med noe, og må alltid få beskjed om å rydde opp etter matlaging, og da skjønner hun ikke hva min datter maser om, for hun mener hun fint lage mat selv om kjøkkenbenken er full av skitne fat og kasseroller som ligger midt blant potetskrell og tomatsaus som er veltet utover benken. Alt hun gjør er på halv åtte, og hun bryr ser ikke om noe blir skadet eller ødelagt i leiligheten de leier. Drar feks sykkelen inn i leiligheten for å reparere kjedet, og legger ikke merke til at tapetet blir flekkete av smurning fra sykkelkjedet mens hun holder på. I går klarte hun å rive ut fra veggen toalettrull holderen på wc, men brydde seg ikke og gikk ut som om ingenting hadde skjedd. Knuser hun ene kopp eller tallerken (de leier møblert) bryr hun seg ikke overhodet. Hun røyter mye og det er hår etter henne overalt, men hun tømmer aldri sluket etter seg eller støvsuger opp, hvis hun ikke får masse beskjeder om det. Hun hadde nok ikke tatt i en klut eller støvsuger, hvis ikke min datter ba henne ta sin del. Hun er ekstremt skoleflink og sitter i flere styre og utvalg på universitetet, og har mange baller i luften og i tillegg jobber hun, og dette klarer hun visst med glans. Hun sier aldri unnskyld eller beklager hvis hun glemmer noe viktig eller lager krøll for noen andre, og det virker som hun ikke forstår at det blir mye rot rundt henne. Min datter orker ikke lengre å deler leilighet med henne, men synes det er vanskelig å fortelle henne hvorfor hun vil flytte ut. Min datter mener venninnen er på spekteret, men det er bare antagelser selvfølgelig. Anonymkode: a73fd...693
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Skrevet 15 timer siden Hun trenger ikke si hvorfor hun vil flytte Anonymkode: 935de...869 4
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden Hun er bare lat, hun bør bo alene, så må hun. Eventuelt kan hun bo i svineriet sitt alene. Mange menn er jo også sånn, klarer jobb helt utmerket, men hjemme flytta de fra mamma til kjæresten til kona… Anonymkode: 8aaeb...76c 4 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun er bare lat, hun bør bo alene, så må hun. Eventuelt kan hun bo i svineriet sitt alene. Mange menn er jo også sånn, klarer jobb helt utmerket, men hjemme flytta de fra mamma til kjæresten til kona… Anonymkode: 8aaeb...76c Jeg er ikke vant til at damer er slik og tror ikke hun er lat, men at hun faktisk ikke forstår eller skjønner vitsen med å vaske? Foreldrene hennes kjørte Norge på langs for å flytte hennes fire pappesker, tre kofferter og en bag når hun flyttet inn, så kanskje de har skjemt henne bort? Ts Anonymkode: a73fd...693
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Skrevet 15 timer siden Klart hun har en eller annen form for "adhd". Men blir nok ikke klar over det før om 20 år. Da får hun sjokk og skjønner plutselig alt alle andre har skjønt i over 40 år😅 Anonymkode: b72a5...a82 3
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Skrevet 15 timer siden Datteren din bør si hvorfor hun flytter, og hvorfor ikke,tåler ikke grisen hun bor sammen med korrigering og tilbakemeldinger? Anonymkode: 27a81...ebb 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke vant til at damer er slik og tror ikke hun er lat, men at hun faktisk ikke forstår eller skjønner vitsen med å vaske? Foreldrene hennes kjørte Norge på langs for å flytte hennes fire pappesker, tre kofferter og en bag når hun flyttet inn, så kanskje de har skjemt henne bort? Ts Anonymkode: a73fd...693 Hvor mange damer har du bodd med da? I mine øyne er det rart å bo alene for første gang som mange og 20 år. Da hadde jeg bodd alene og forsørget meg selv i mange år allerede. Anonymkode: 8aaeb...76c
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #8 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke vant til at damer er slik og tror ikke hun er lat, men at hun faktisk ikke forstår eller skjønner vitsen med å vaske? Kjenner til maaange slike mellom 15 og 70 år. Ekstra galt hos de som har husdyr. Anonymkode: a73fd...693 Anonymkode: b72a5...a82
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Datteren din bør si hvorfor hun flytter, og hvorfor ikke,tåler ikke grisen hun bor sammen med korrigering og tilbakemeldinger? Anonymkode: 27a81...ebb Min datter har sagt til henne hver gang hun ikke tar sin del, at hun synes det er slitsomt å gi ofte beskjed, og at hun ofte rydder opp etter henne fordi hun orker ikke gi beskjed mer. Hun sa at hun flytter for á slippe andres rot, og da lo samboeren og sa at min datter måtte stresse ned Ts Anonymkode: a73fd...693
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor mange damer har du bodd med da? I mine øyne er det rart å bo alene for første gang som mange og 20 år. Da hadde jeg bodd alene og forsørget meg selv i mange år allerede. Anonymkode: 8aaeb...76c Da Jeg studerte og de første tre årene i arbeid, bodde jeg sammen med totalt 9 ulike venninner i kollektiv eller kun to sammen, men kun to av de som ikke vasket opp etter seg, og jeg måtte gi beskjed hver gang helt til det sprakk for meg. Da flyttet hun ut og sammen med en kjæreste som gjorde alt av husarbeid og matlaging. Husker jeg bodde sammen med en venninne av meg som hadde en stilling i oljebransjen, og når hun ikke var ute i Nordsjøen hadde hun tre uker fri, men i løpet av de tre ukene hadde hun nesten aldri tid til å vaske opp etter seg på kjøkkenet. Hun flyttet jeg fra. Ts Anonymkode: a73fd...693
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Anonymkode: b72a5...a82 Jeg kjenner kun éi som er slik i voksen alder, men hun har adhd Ts Anonymkode: a73fd...693
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hun er bare lat, hun bør bo alene, så må hun. Eventuelt kan hun bo i svineriet sitt alene. Mange menn er jo også sånn, klarer jobb helt utmerket, men hjemme flytta de fra mamma til kjæresten til kona… Anonymkode: 8aaeb...76c Det vet du ingeting om. Ts hinter om at de tror hun er syk, du fastslår at hun er lat? Jeg er litt lik venninnen, klarer ikke ting hjemme, men klarte fint studier og jobb. Min boevne ble betraktelig bedre med vaskehjelp. Ellers er det mannen som tar gulvasken. Jeg har 2 jobber og trener 5 dager i uken, men knuser masse og kan bruke en uke på og vaske badet . Ingeting av dette er ts sin datter sitt problem. Venninne med studier og jobb kan få et fint liv med vaskehjelp eller en samboer som er villig til å ta et ekstra tak, med den boevne / begrensningene hun har. Og datteren til ts kan bo for seg og gjøre ting på sin måte og de kan fortsette og være gode venninner. Anonymkode: 1ca99...05b 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Klart hun har en eller annen form for "adhd". Men blir nok ikke klar over det før om 20 år. Da får hun sjokk og skjønner plutselig alt alle andre har skjønt i over 40 år😅 Anonymkode: b72a5...a82 Om 20 år får vi alle en ny diagnose og få sjokk over. Anonymkode: 1ca99...05b 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Datteren din bør si hvorfor hun flytter, og hvorfor ikke,tåler ikke grisen hun bor sammen med korrigering og tilbakemeldinger? Anonymkode: 27a81...ebb Kommer an på vennskapet, men å kalle henne grisen er neppe veien å gå. Kommer òg an på hva problemet hennes er. Anonymkode: 1ca99...05b
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #15 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det vet du ingeting om. Ts hinter om at de tror hun er syk, du fastslår at hun er lat? Jeg er litt lik venninnen, klarer ikke ting hjemme, men klarte fint studier og jobb. Min boevne ble betraktelig bedre med vaskehjelp. Ellers er det mannen som tar gulvasken. Jeg har 2 jobber og trener 5 dager i uken, men knuser masse og kan bruke en uke på og vaske badet . Ingeting av dette er ts sin datter sitt problem. Venninne med studier og jobb kan få et fint liv med vaskehjelp eller en samboer som er villig til å ta et ekstra tak, med den boevne / begrensningene hun har. Og datteren til ts kan bo for seg og gjøre ting på sin måte og de kan fortsette og være gode venninner. Anonymkode: 1ca99...05b Hva er grunnen til at du har problemer med disse arbeidsoppgavene? Ts Anonymkode: a73fd...693
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #16 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det vet du ingeting om. Ts hinter om at de tror hun er syk, du fastslår at hun er lat? Jeg er litt lik venninnen, klarer ikke ting hjemme, men klarte fint studier og jobb. Min boevne ble betraktelig bedre med vaskehjelp. Ellers er det mannen som tar gulvasken. Jeg har 2 jobber og trener 5 dager i uken, men knuser masse og kan bruke en uke på og vaske badet . Ingeting av dette er ts sin datter sitt problem. Venninne med studier og jobb kan få et fint liv med vaskehjelp eller en samboer som er villig til å ta et ekstra tak, med den boevne / begrensningene hun har. Og datteren til ts kan bo for seg og gjøre ting på sin måte og de kan fortsette og være gode venninner. Anonymkode: 1ca99...05b Like lite som deg. Om du ikke er lat på husarbeid, hva er grunnen til at du klarer det andre så bra da? Anonymkode: 8aaeb...76c 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #17 Skrevet 14 timer siden Dette høres ut som nesten samtlige jeg har bodd i kollektiv med i yngre dager. Jeg heller kunne ikke forstå at folk som ute i verden fremstod som helt normalt oppegående mennesker kunne ha så ekstremt lav boevne. Men det skjedde igjen og igjen og igjen til jeg endelig klarte å finne en egen leilighet jeg hadde råd til fordi den var enormt underpris. Hun må jo sørge for seg selv og si at "beklager, men dette opplegget var ikke for meg". Så lett og så vanskelig. Livet er for kort til å vantrives for å please andre. Anonymkode: ec738...262 3
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #18 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg er ikke vant til at damer er slik og tror ikke hun er lat, men at hun faktisk ikke forstår eller skjønner vitsen med å vaske? Foreldrene hennes kjørte Norge på langs for å flytte hennes fire pappesker, tre kofferter og en bag når hun flyttet inn, så kanskje de har skjemt henne bort? Ts Anonymkode: a73fd...693 De damene jeg kjenner som er slik, er ekstremt grisete. Verre enn mannfolka. Tror rett og slett de er totalt "husblinde", de ser ikke eget rot i det hele. Jeg har ei slik i slekta, ingen diagnoser, makter fint skole og jobb, men leiligheten hennes står på hodet. Det er ikke plass å vaske der rett og slett. Når ho kommer på besøk til meg derimot, kan ho fint klage på en kaffeflekk på bordet, eller en smule i brødskuffen - enda jeg har ett ganske normalt hjem som blir vasket, ryddet og støvsuget hver eneste dag/uke. Anonymkode: 9def5...310 1 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #19 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Min datter bor sammen med ei veninne, som viser seg å være slurvete når det kommer til å fungere i en bolig. Alt hun gjør er på halv åtte, og hun bryr ser ikke om noe blir skadet eller ødelagt i leiligheten de leier. Anonymkode: a73fd...693 En liten digresjon, men lurer på uttrykket "halv åtte". Kommer det egentlig fra uttrykket "halv tolv", som opprinnelig var "halvt hold"? Å være på "halvt hold" betyr jo noe som bare er halvferdig, eller litt slurvete utført. Anonymkode: 5ad57...797 1
Fighter83 Skrevet 14 timer siden #20 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Min datter bor sammen med ei veninne, som viser seg å være slurvete når det kommer til å fungere i en bolig. Når hun skal gjøre sin del av husvasken, vasker hun på en flekk på gulvet, vasker sånn halvveis her og der på badet, griser mye på kjøkkenet og vasker ikke bort fett eller tomatsaus på komfyren eller i mikroen, og kasseroller hun vasker for hånd er halvveis rene og blir satt i skapet slik. Rydder aldri opp etter seg når hun holder på med noe, og må alltid få beskjed om å rydde opp etter matlaging, og da skjønner hun ikke hva min datter maser om, for hun mener hun fint lage mat selv om kjøkkenbenken er full av skitne fat og kasseroller som ligger midt blant potetskrell og tomatsaus som er veltet utover benken. Alt hun gjør er på halv åtte, og hun bryr ser ikke om noe blir skadet eller ødelagt i leiligheten de leier. Drar feks sykkelen inn i leiligheten for å reparere kjedet, og legger ikke merke til at tapetet blir flekkete av smurning fra sykkelkjedet mens hun holder på. I går klarte hun å rive ut fra veggen toalettrull holderen på wc, men brydde seg ikke og gikk ut som om ingenting hadde skjedd. Knuser hun ene kopp eller tallerken (de leier møblert) bryr hun seg ikke overhodet. Hun røyter mye og det er hår etter henne overalt, men hun tømmer aldri sluket etter seg eller støvsuger opp, hvis hun ikke får masse beskjeder om det. Hun hadde nok ikke tatt i en klut eller støvsuger, hvis ikke min datter ba henne ta sin del. Hun er ekstremt skoleflink og sitter i flere styre og utvalg på universitetet, og har mange baller i luften og i tillegg jobber hun, og dette klarer hun visst med glans. Hun sier aldri unnskyld eller beklager hvis hun glemmer noe viktig eller lager krøll for noen andre, og det virker som hun ikke forstår at det blir mye rot rundt henne. Min datter orker ikke lengre å deler leilighet med henne, men synes det er vanskelig å fortelle henne hvorfor hun vil flytte ut. Min datter mener venninnen er på spekteret, men det er bare antagelser selvfølgelig. Anonymkode: a73fd...693 Bare å avslutte leieforholdet de har sammen, tenker jeg. Men her må nok datteren din gjøre jobben, for hennes egen lærings del.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå