Gå til innhold

Dere som har både gutt og jenter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden det virker som mest stas å få jente, «alle» ønsker seg det..: 

Er du like glad i sønnen din som jenta di? Eller er det et spesielt forhold med jenta di som sønnen din ikke klarer å overgå? 

Anonymkode: b1516...bf2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du bør slutte å følge så mange influensere. 

Anonymkode: 9de08...94e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Har tett forhold til begge. Like glad i begge og liker å ha tid sammen med de.

har tett forhold til begge.  Begge har og samme interesse jakt og bil. Så de er og mye sammen på fritid, jakter sammen og er på biltreff sammen. 

Anonymkode: ae8a0...4b6

• Liker 1
Skrevet

Like forhold med BEGGE to.

Men selfølgelig har jeg to forskjellige barn. .to forskjellige aldre...så jeg elsker og behandler de likt..men jevnt også behandlet de på hver sin måte

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror dette er mer et fenomen på sosiale medier enn ute i det virkelige liv..

Anonymkode: 7872e...955

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fire gutter og tre jenter. Er like glad i alle sammen, og har- tro det eller ei- sju forskjellige individuelle forhold til hver og en av dem. Ikke to, ett forhold til guttene og ett forhold til jentene, fordi jente er jente og gutt er gutt. Temmelig selvsagt, egentlig. 

Anonymkode: ac457...1d4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er du like glad i sønnen din som jenta di? Eller er det et spesielt forhold med jenta di som sønnen din ikke klarer å overgå? 

De som opphauset jenter, er ofte de som tror livet er en drøm, og som ønsker jenter som de kan pynte på, lage prinsesser osv….. Vi har 2 jenter og 2 gutter, og er like glad i alle sammen. Er heller ingen mor som elsker å dulle med «jenteting», så her har det vært lite glam og glitter i oppveksten for dem…. Det er ikke noe «gøyere» med ett kjønn kontra et annet, og for meg spiller det ingen rolle. Folk som er så veldig opptatte av hvilket kjønn de får, er psyke, umodne/lever i en fantasi hvor alt er sååååå rosa.

Anonymkode: 983ff...bad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker de begge like høyt og hardt, men jeg skal være så ærlig og si at jeg har mer til felles med jenta mi enn hva jeg har med gutten. Hun er skikkelig jente-jente og kan perle, tegne etc i timesvis og sånt elsker jeg 😅 Jeg er ikke så veldig på rollespill med dinosaurer, lekebiler og Spiderman. Så jeg synes kanskje jenta mi er enklere å være med, mer lik meg. 

Anonymkode: 14617...71d

Skrevet

Jeg har inntrykk av at mange kvinner ønsker seg døtre av ulike grunner; en drøm om en venninne, en tanke om en «mini-me», stereotyper om at de er lettere å ha med å gjøre og sikkert tanken om at de forblir nærmere familien som voksne.

For kvinner som faktisk får både jenter og gutter, så blir disse idéene korrigert. Tvert imot ser jeg at det blir et spesielt bånd til mellom mor og sønn, som gjerne kommer av den litt mer ukompliserte hengivenheten til mor som små gutter har.

Jeg har begge deler, elsker dem like høyt, men hadde heller ikke spesielle forestillinger om hvordan det skulle være. 

Vi har forøvrig bare jenter i storfamilien, så det var stas for besteforeldre med en gutt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke sånn at «alle ønsker seg jenter». Jeg har to jenter og en gutt og er like glad i alle tre. For et merkelig spørsmål… 

Anonymkode: 0742d...8d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

J 08, G 12

Jeg elsker henne mest fordi alt hun gjør er for første gang, og jeg elsker han mest fordi alt han gjør for siste gang blir siste gang.

Jeg elsker henne mest fordi hun er eldst, moden og mest likt meg, men jeg elsker ham mest fordi han er yngst, mer umoden og mest ulik meg.

Jeg har to helt forskjellige, men like magiske og helt vidunderlige barn.

Anonymkode: a490c...8c9

AnonymBruker
Skrevet

Tror dette kommer litt av at jenter er ukompliserte? Det er liksom bare forventet at jenter gjør det så-så bra på skolen, vokser opp og får egne familier. 

Mens en gutt kan raskt falle inn i rus, kriminalitet, vold i nære relasjoner... Synes det er så mye jeg må hamre inn hos min gutt, medfølelse, respekt, empati, som jenta mi har plukket opp mer "automatisk".

Det betyr ikke at jeg elsker ham mindre, tvert imot, men det er et stort ansvar å oppdra en gutt til å bli en god mann. 

Anonymkode: 510ef...2c7

AnonymBruker
Skrevet

Tja, to gutter her og en jente. De er helt ulike alle tre. Så langt er jentebursdagene enklere siden gutta er spinnville, men mistenker enkelheten snur brått når jentene begynner med klikker, blikking, utestengelse og etterhvert treffer tenårene.

Like glad i alle mine 💙💙♥️

Anonymkode: 6d4f9...f38

AnonymBruker
Skrevet

Like glad i begge to.. Hadde heller aldri noe spesifikt ønske om kjønn, men har fra før jeg fikk barn tenkt at jeg kom til å bli guttemamma. Fikk jente først. 

Anonymkode: 7cfa4...e4c

AnonymBruker
Skrevet

Tror dette er mer et fenomen på sosiale medier enn ute i det virkelige liv..

Anonymkode: 7872e...955

Dessverre er det ikke sosiale medier. Vi venter nummer tre nå etter to gutter, og som sist når vi venter nummer to er det mye kommentarer om fra de rundt oss at de håper det er jente denne gangen. Enda mer mas om det denne gangen enn sist. Synes selv det er litt vondt, men hjelper ikke si ifra heller. 

Anonymkode: 1c94b...fde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror dette kommer litt av at jenter er ukompliserte? Det er liksom bare forventet at jenter gjør det så-så bra på skolen, vokser opp og får egne familier. 

Mens en gutt kan raskt falle inn i rus, kriminalitet, vold i nære relasjoner... Synes det er så mye jeg må hamre inn hos min gutt, medfølelse, respekt, empati, som jenta mi har plukket opp mer "automatisk".

Det betyr ikke at jeg elsker ham mindre, tvert imot, men det er et stort ansvar å oppdra en gutt til å bli en god mann. 

Anonymkode: 510ef...2c7

Har det motsatte her. Er livredd for at Jenta kommer til å ende i et liv med kriminalitet, rus og annen normbrytende atferd. Gutten er enkel. 

Anonymkode: e9963...d96

AnonymBruker
Skrevet

Vi har gutt - jente - gutt. Såå mange som kom med kommentarer som: "hvorfor skal dere ha en til når dere allerede har en av hver?" 😅 (og hva skjedde med "gratulerer"?)

Men ja, vi er 100% like glad i alle tre ♡♡♡

Anonymkode: fd7f6...350

AnonymBruker
Skrevet

Har to jenter og en gutt!

elsker alle barna på hversin måte, men hadde mest «håpa» på tre gutter. Jeg er ikke jålete, elsker fart og spenning og at det skjer ting. Jentedrama og dulling er ikke noe for meg. Synes det er enklere med gutt 😂 

Anonymkode: ac0b8...0c8

AnonymBruker
Skrevet

Gutten min er like nydelig som jentene. Han er like verdifull og elsket som de andre. 

Anonymkode: 5e331...4a3

AnonymBruker
Skrevet

Har ei tuppe på 3 år og skal snart få en liten gutt 💙 gleder meg enormt til å bli guttemamma, men skal innrømme at jeg også er litt spent. 

Nå har vi ei jente som aldri har klart å sitte stille/være rolig siden fødsel da, annet enn når hun sover 😆 så har aldri hatt den jenta som sitter å tegner, perler eller lignende.... 

Håper egentlig at lillebror er litt mer rolig 😆💙 Jeg vet at jeg kommer til å elske de begge like høyt! Den kjærligheten man får for barna sine er noe helt eget, og kjønnet har vel da ingenting å si?

Anonymkode: d1522...b78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...