Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal fly Trondheim- Oslo- paris på Torsdag kl 17. Når møte opp på flyplassen? Chatgpt sier 3 timer før 

Anonymkode: 3b7af...000

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid minst tre timer før er min rutine når jeg reiser fra OSL. Aner ikke hvor travel Værnes er.

Skrevet (endret)

Er vel vanligvis 2 timar på utland, 1 time på innland. Usikker på kva som vert rett på din tur;) Men du må sjølvsagt vurdere korleis flyplassen "din" er.

Endret av Fjaselina
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fjaselina skrev (8 timer siden):

Er vel vanligvis 2 timar på utland, 1 time på innland. Usikker på kva som vert rett på din tur;) Men du må sjølvsagt vurdere korleis flyplassen "din" er.

Samme her. Aldri vært på en flyplass 3t før, bortsett fra i utviklingsland slik som Kyrgyzstan, USA eller Ghana.

Anonymkode: 7f8c0...700

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Fjaselina skrev (10 timer siden):

Så 1 time holder da siden det er Trondheim- Oslo 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så 1 time holder da siden det er Trondheim- Oslo 

Muligens, og sidan du skal vidare til Paris, hadde eg lagt inn litt meir enn timen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fjaselina skrev (2 timer siden):

Muligens, og sidan du skal vidare til Paris, hadde eg lagt inn litt meir enn timen.

Takk. Tror jeg satser på 2 timer 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Værnes er normalt veldig effektiv. Men typisk at det skjer noe med bagasjebåndet når man kommer litt vel sent.

Så jeg er der to timer før.

Anonymkode: f8d8c...4e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uten innsjekket bagasje 50 min før. Med innsjekket baggasje 70 min før. Har fast track. 

Anonymkode: a95e4...f7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Plexi skrev (20 timer siden):

Alltid minst tre timer før er min rutine når jeg reiser fra OSL. Aner ikke hvor travel Værnes er.

Oh really? 🤣 

Rundt en time, ts 

Anonymkode: 777d9...189

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på. Skal du kun sjekke inn Trondheim - Oslo, og så sjekke inn på nytt i Oslo eller skal du sjekke inn Trondheim - Paris i Trondheim?

Om du skal sjekke inn hele veien til Paris i Trondheim så må du være innsjekket minst 2 timer før. 

Anonymkode: 27917...78f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kommer an på. Skal du kun sjekke inn Trondheim - Oslo, og så sjekke inn på nytt i Oslo eller skal du sjekke inn Trondheim - Paris i Trondheim?

Om du skal sjekke inn hele veien til Paris i Trondheim så må du være innsjekket minst 2 timer før. 

Anonymkode: 27917...78f

Sjekke inn kan du gjøre på telefonen inntil 24 timer før, TS spør om oppmøtetid på flyplassen. Fristen for bagasjeinnlevering er den samme selv om ts skal videre med et annet fly fra OSL.

Dersom det er sånn at TS ikke har gjennomgående booking er det jo tid på OSL som er avgjørende, spesielt med innsjekket bagasje, men det er neppe tilfelle her.

Anonymkode: de8bb...0a8

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Oh really? 🤣 

Rundt en time, ts 

Anonymkode: 777d9...189

Jeg snakker longhaul utland, kommer du en time før hadde du ikke rukket flyet  engang :) 

Og med tre timer har man god tid til å slenge seg ned i en god sofa på OSL lounge. 🍷

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Plexi skrev (7 minutter siden):

Jeg snakker longhaul utland, kommer du en time før hadde du ikke rukket flyet  engang :) 

Og med tre timer har man god tid til å slenge seg ned i en god sofa på OSL lounge. 🍷

Ts får jo ikke bedre tid i Oslo ved tidligere oppmøte på Værnes. Ingen lounge på Værnes, Mr.!
tror du må lese på nytt

Anonymkode: a95e4...f7c

• Liker 5
Gjest test1e
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg skal fly Trondheim- Oslo- paris på Torsdag kl 17. Når møte opp på flyplassen? Chatgpt sier 3 timer før 

Jeg har tommelfingerregel på oppmøte flyplass innlands 1 time, oppmøte utlands 2 timer minimum. Har ikke misset et fly enda. 

(De gangene jeg har misset fly har vært ved mellomlanding, hvor første fly har blitt forsinket)

AnonymBruker
Skrevet

Helst litt før anbefalt oppmøtefrist på to timer, da går det raskere for deg pågrunn av mindre kø, og reduserer stress for oss som skal sjekke inn, håndtere flyet når det kommer inn, losse inkommende bagasje, og laste bagasje, og få flyet ut

Anonymkode: 490fc...c34

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For å bygge ut deg jeg sa overnevnt når jeg så at du sa via OSL, point to point er en ting, det går vanligvis greit, men når du sjekker inn på Værnes sjekkes du inn for hele veien. Det betyr at Værnes er ansvarlig (bagasje og kontroll messig) for at du er OK å reise inn til Frankrike (nå er ikke schengen så ille men). Når OSL mottsr deg og bagasjen på transfer et det en forventing om at Værnes har gjort alt OK, og at du er good to go.

Anonymkode: 490fc...c34

AnonymBruker
Skrevet

En time på Værnes er vanligvis mer enn nok, men legger gjerne til litt med tanke på forsinkelser på vei til flyplassen, spesielt hvis man reiser kollektivt.

Anonymkode: aee0d...864

AnonymBruker
Skrevet

Flyr stort sett bare ut fra Gardermoen, men var på Værnes sist og det hadde holdt lenge med en halvtime. Så må man ta høyde for litt krøll på vei ut, og på OSL møter jeg opp 45 minutter før ved avreise innenlands og 60 minutter før utenlands - hvis jeg ikke skal sjekke inn bagasje. Skal jeg sjekke inn bagasje sikter jeg på halvannen times tid. Kanskje enda litt mer hvis jeg skal langt. 

Hvis du ikke skal sjekke inn bagasje synes jeg to timer høres voldsomt ut. Men noen synes jo det er godt å ha masse tid å gå på. 

Anonymkode: cbec3...6dd

• Liker 1
Skrevet

Det er jo en innenlands flygning. Da trenger du ikke så mye tid på Værnes. En time holder om det ikke er akkurat i trøkket. Med SAS må du ha sjekket inn bagasje 40 min før avgang. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...