Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en sykdom så det er litt vanskelig å flytte nå

Anonymkode: ebecd...2de

Vil sykdommen bli bedre? Antakeligvis ikke antar jeg, ellers ville du vel ikke fått innvilget ung ufør?

Poenget er - ja, det gjør ting litt mer strevsomt og komplisert når en flytter mens en er syk. Men greia er, om du ser deg litt rundt så finnes det steder å henvende seg for å få hjelp nettopp når en er i din situasjon.

Er du syk og ikke har du noen som kan hjelpe deg, så kan i ytterste fall kommunen faktisk hjelpe deg med flyttingen - praktisk bistand, innsatspatrulje eller liknende. Frivillighetssentralen har ofte mulighet til å finne noen som vil hjelpe.

Jeg vet det lar seg gjøre - skaffet meg omsorgsbolig, husbanklån og flyttet mens jeg var basically kvalt pga sykdom i halsen, og stort sett bare kunne sitte helt stille og puste.

Det kan være en stor terskel å ta den første telefonen, men kommunen har mulighet til å hjelpe - og ansvar for å hjelpe sine innbyggere - du er ikke den første personen i denne situasjonen ❤️ 

Anonymkode: a6d85...310

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei. Er 26 år gammel mann.

Jeg og faren min bor alene sammen og han har sinneproblemer, veldig sensitiv til kritikk og skylder på meg for at han blir sinna osv.. Han drikker også ofte. 
Jeg elsker å være sammen med han når han er i bra humør men det virker som han ikke setter av tid til meg, vil heller være med kompiser og sånt enn meg. Føler meg rett og slett ikke verdsatt.

btw jeg er ufør pga sykdom så vanskelig å flytte.

Help me pls. Thanks

Anonymkode: ebecd...2de

Hvorfor kan du ikke flytte bare fordi du er ufør?? Dårlig unnskyldning.

Anonymkode: 3e4b5...844

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke flytte bare fordi du er ufør?? Dårlig unnskyldning.

Anonymkode: 3e4b5...844

Unødvendig å svare sånn. Du vet ikke hvorfor personen er ufør. Flytting kan være tungt, uforutsigbart og skummelt også for friske folk som har familie som støtter og hjelper seg. Det er ikke rart i det hele tatt, om vedkommende ikke føler seg i stand til å sette igang med flytting når han er syk, alene og blir brutt ned av en forelder som skulle ha bygget ham opp. 

Anonymkode: 12ca6...367

• Nyttig 3
Skrevet

Hvor ofte er han egentlig i godt humør sammenlignet med hvor ofte han ikke er det? Du har ikke prøvd å konfrontere ham med problemet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...