Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får andre enn meg opp mange reklamer om volumstiften Glowie? Mange damer som stryker en sminkestift over rynker og lepper for å "bygge opp" huden med fettceller. Dette kan umulig vere verken sunt eller ha noen virkning? :o

Anonymkode: bdf11...eab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? :o

Anonymkode: bdf11...eab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett reklamen og spurte AI om dette, den sier iallfall at det bare er tull. 

Anonymkode: 279c9...2e1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg klarte omsider å finne en fullstendig ingrediensliste for produktet, og kan nok trygt fastslå at produktet for det meste er tull, ja. Selv om produktet oppgir å inneholde ingredienser som har dokumentert effekt som f.eks. retinol, er konsentrasjonen i produktet så lav at det neppe har særlig effekt. Det samme gjelder innholdet av peptider. PDRN - som produktet hevder å inneholde - er faktisk en godt dokumentert ingrediens, men produktet inneholder svært lite av denne ingrediensen, så igjen er det tvilsomt om det har særlig effekt.

I den grad man kan oppleve effekt av produktet, skyldes det snnsynligvis tilførsel av ekstra fukt gjennom ingredienser som kollagen og volufiline, som midlertidig "plumper" opp huden ved å gi fukt, mineralolje og squalane som mykgjør huden og forhindrer fukttap, og til sist silikon og syntetisk voks, som legger en tynn, utglattende "film" over huden. 

Endret av Roci
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kvar fann du ingredienslista? Eg syns mange av dei damene som er i reklamene ser "puffy" og "shiny" ut i ansiktet 😅 trur eg klarer meg godt med rynkene mine!

• Hjerte 1
Skrevet
Hikerbiker skrev (10 timer siden):

Kvar fann du ingredienslista? Eg syns mange av dei damene som er i reklamene ser "puffy" og "shiny" ut i ansiktet 😅 trur eg klarer meg godt med rynkene mine!

Jeg fant den på hjemmesida til produktet her, ligger nederst på sida: https://glowie.no/pages/produktinformasjon-ansvarsfraskrivelser?_pos=1&_sid=def0f1267&_ss=r

INCI ser slik ut: 

image.thumb.png.5f5cdbfad047c32ae3af235924f6635e.png

Anemarrhena Asphodeloides Root Extract er et botanisk ekstrakt fra roten til den tradisjonelle medisinplanten Anemarrhena asphodeloides, og ofte solgt under varemerket Volufiline, som skal stimulere lagring av lipider (fettceller) i underhuden. Dokumentasjonen som foreligger, er imidlertid sparsom. Den har likevel gode fuktighetsgivende og antiinflammatoriske egenskaper.

Sodium DNA, bedre kjent som PDRN, er en biokomponent som utvinnes fra melke (sædceller) fra villaks eller stør. Når det påføres huden, virker det som et kraftfullt antioksidant- og vevsregenererende middel (hudreparerende) som effektivt motvirker aldringstegn og forbedrer hudbarrieren.

Elastin er et fiberdannenede protein som finnes naturlig i huden. I hudpleieprodukter er molekylene for store til å trenge dypt inn huden, og fungerer som en effektiv fuktighetsgiver.

Nicotinamide Adenine Dinucleotide, bedre kjent som NAD+, er er et livsviktig koenzym som finnes i alle kroppens celler. I hudpleie fungerer det som en kraftfull antialdringsingrediens som gir cellene ny energi, beskytter mot ytre påkjenninger og stimulerer hudens egen reparasjonsprosess. Molekylet er imidlertid stort og ustabilt, og i hudpleie må det derfor benyttes enten innkapslet NAD+ eller forløpere (ingredienser kroppen omdanner til NAD+, som NMN eller Niacinamid) for at det skal trekke ordentlig inn i huden.

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Noen som har erfaringer med produktet?

Skrevet

Hei, ja! jeg er 55 år og har øyenrynker, - Glowiestiften med volufiline. Funker kjempebra under øynene. Funker også litt utglattende i pannen. Men det funker kun når den er på, det er jo ikke permanent som kirurgi eller "ekte" filler (har aldri prøvd sånt).
Er litt i tvil om den skal under eller over vanlig krem,  Co-pilot foreslår å ha på vanleg dagkrem først, så fylle på med GLowie-stiften oppå.
(sverger at jeg ikke er ansatt hos Glowie.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...