Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fy søren, det tok lang tid før jeg forstod at "regifting" ikke var et norsk ord. Jeg begynte å lese fordi jeg trodde det handlet om å gifte seg på nytt, altså fornye ektepskapsløftet.

Mulig jeg er blitt for gammel, men jeg skulle ønske at man brukte litt mindre utenlandsk når man skriver(og snakker). Forsåvidt greit med utenlands, dersom det er gjennomført, men å blande utenlandske ord inn i norske setninger, det liker jeg dårlig...

Anonymkode: 5bab5...356

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siste krampetak før brudd somregel.

Oftest pga utosksp "alle" vet om.

Anonymkode: c5fc0...d2f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man har fått noe man aldri kommer til å bruke, eller allerede har i fra før, så er det jo ikke noe problem å gi det videre i gave til noen som man vet ønsker seg samme tingen. Jeg fikk et bestikksett fra ei venninne som hun hadde fått i gave fra noen andre. Settet var helt ubrukt, og eneste grunn til at hun ga det videre var at hun ikke hadde bruk for det og at det ikke var helt hennes stil. Jeg, derimot, syntes det var helt perfekt til hytta. Hun hadde sett hvilken type bestikk jeg hadde fra før, og visste at dette var riktig type bestikk. Perfekt re-gifting! :) 

Jeg synes ikke ting mister fullstendig verdi eller blir avfall bare fordi en person ikke liker/ønsker den. Folk har så ulik smak, at det en synes er helt ubrukelig kan være drømmegaven til en annen.

Anonymkode: 5b35b...f04

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Fy søren, det tok lang tid før jeg forstod at "regifting" ikke var et norsk ord. Jeg begynte å lese fordi jeg trodde det handlet om å gifte seg på nytt, altså fornye ektepskapsløftet.

Mulig jeg er blitt for gammel, men jeg skulle ønske at man brukte litt mindre utenlandsk når man skriver(og snakker). Forsåvidt greit med utenlands, dersom det er gjennomført, men å blande utenlandske ord inn i norske setninger, det liker jeg dårlig...

Anonymkode: 5bab5...356

Du kan jo ta problemstillingen med deg til språk-delen av forumet. Jeg er 53 og er ikke uenig med deg i at det sniker seg inn mange utenlandske uttrykk. Samtidig finnes det faktisk ikke et enkeltord på norsk med akkurat samme betydning. Det svinger liksom ikke like mye av "å gi en gave videre til noen andre". 

Anonymkode: 68834...1fe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler det er som å få søppel jeg nå må kvitte meg med, altså en oppgave. Har fått brukte bøker, brukt tursekk og fjorårets julesjokoladekuler som var utgått på dato. Ville aldri i verden klaget, men takket pent og hjertelig for gaven. 

Anonymkode: 5ae64...59d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...