Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alle får vel innimellom en gave som man ikke har bruk for fordi man har den samme tingen selv, har lest den boken eller ikke interesserer seg for det.

ikke alltid er det mulighet for å bytte den inn heller, så da blir den liggende i skapet og logget kan gi den til noen andre i familien eller venner.

Hva synes dere om det?

Anonymkode: bc67a...ae1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bare å gi videre eller donere, så lenge den som har gitt ikke får vite om det. Huset til folk er ikke laget av gummi og har ikke plass til alle slags ting de ikke trenger. Det er bedre enn å kaste. Re-gifting sier "kanskje noen andre kan like denne". Kasting sier "dette er søppel". 

Endret av katties
Skrevet

Synes egentlig det er helt greit. Hvis det kan passe noen andre, så er jo det mye bedre enn å kaste det eller la det bli liggende å ta opp plass. Da vil det jo sannsynligvis bare bli kastet til slutt likevel.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil ikke ha det som gave nei. Det blir å overta avfall om jeg ikke har bruk for det. 

Jeg pleier legge ut på Instagram etc om noen vil ha ditt eller datt bomkjøp/gave. 

Skrevet

Det er greit som med enhver annen gave - hvis den er gitt fordi du oppriktig tenker at det er en god match for din venn er det fint, hvis du bare skal dumpe den og er for kjip til å kjøpe gave er det ikke. Som alltid - tanken teller (nei, snakker ikke om å rasjonalisere det for å stille seg selv i et godt lys)

• Liker 2
Skrevet

Det synes jeg bare er flott. Jeg kan til og med si at jeg fikk den selv som gave. 

Jeg har fått flere mummikopper feks. Har gitt til noen jeg vet samler. Jeg liker dem ikke så godt..

Anonymkode: 7eb6b...23c

• Liker 1
Skrevet

Helt supert! Så lenge det er en gave du tror mottakeren vil like 😊

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan fint gi en gave som ikke var noe for meg videre til andre som vil sette mer pris på den, men jeg spør om de er interessert i å overta og sier hvor den kommer fra, jeg forkler den ikke som bursdaggave eller annen "gave originalt fra meg".

• Liker 1
Skrevet

Helt innafor! Men det må være noe man tenker mottaker vil ha glede av selvfølgelig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Å regifte av og til er helt fint. Som noen sier: hvis man har boka fra før, hvis noe ikke passer og ikke kan byttes, og når man vet helt sikkert at en annen vil sette stor pris på det, så er det helt greit. De som gjør det hele tiden, derimot, framstår som en kombinasjon av gjerrige og utakknemlige. Jeg sier det av egen erfaring fordi svigerforeldrene mine er slik. Samme hva vi gir dem, så gir de det bort til noen andre. Selv bøker med personlig signatur, og forseggjorte matkurver med ting de faktisk liker godt har blitt regiftet slik at de har sluppet å bruke penger på gaver selv.  Det er stort sett slik med gaver de gir til oss, også. De gir ting de har fått, og ved en anledning til og med ting vi selv har gitt dem :hoho:De har solid økonomi, men liker virkelig ikke å bruke penger på andre, og misliker spesielt sterkt å gi gaver. 

Anonymkode: 68834...1fe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...