AnonymBruker Skrevet 27. juni #1 Skrevet 27. juni Alle får vel innimellom en gave som man ikke har bruk for fordi man har den samme tingen selv, har lest den boken eller ikke interesserer seg for det. ikke alltid er det mulighet for å bytte den inn heller, så da blir den liggende i skapet og logget kan gi den til noen andre i familien eller venner. Hva synes dere om det? Anonymkode: bc67a...ae1
katties Skrevet 27. juni #2 Skrevet 27. juni (endret) Bare å gi videre eller donere, så lenge den som har gitt ikke får vite om det. Huset til folk er ikke laget av gummi og har ikke plass til alle slags ting de ikke trenger. Det er bedre enn å kaste. Re-gifting sier "kanskje noen andre kan like denne". Kasting sier "dette er søppel". Endret 27. juni av katties 1
Nevian Skrevet 27. juni #3 Skrevet 27. juni Synes egentlig det er helt greit. Hvis det kan passe noen andre, så er jo det mye bedre enn å kaste det eller la det bli liggende å ta opp plass. Da vil det jo sannsynligvis bare bli kastet til slutt likevel. 1
AprilLudgate Skrevet 27. juni #4 Skrevet 27. juni Jeg vil ikke ha det som gave nei. Det blir å overta avfall om jeg ikke har bruk for det. Jeg pleier legge ut på Instagram etc om noen vil ha ditt eller datt bomkjøp/gave.
alfathealfa Skrevet 27. juni #5 Skrevet 27. juni Det er greit som med enhver annen gave - hvis den er gitt fordi du oppriktig tenker at det er en god match for din venn er det fint, hvis du bare skal dumpe den og er for kjip til å kjøpe gave er det ikke. Som alltid - tanken teller (nei, snakker ikke om å rasjonalisere det for å stille seg selv i et godt lys) 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #6 Skrevet 27. juni Det synes jeg bare er flott. Jeg kan til og med si at jeg fikk den selv som gave. Jeg har fått flere mummikopper feks. Har gitt til noen jeg vet samler. Jeg liker dem ikke så godt.. Anonymkode: 7eb6b...23c 1
BeeKind Skrevet 27. juni #7 Skrevet 27. juni Helt supert! Så lenge det er en gave du tror mottakeren vil like 😊 2
Daria Skrevet 27. juni #8 Skrevet 27. juni Jeg kan fint gi en gave som ikke var noe for meg videre til andre som vil sette mer pris på den, men jeg spør om de er interessert i å overta og sier hvor den kommer fra, jeg forkler den ikke som bursdaggave eller annen "gave originalt fra meg". 3
Anonymbruker*** Skrevet 27. juni #9 Skrevet 27. juni Helt innafor! Men det må være noe man tenker mottaker vil ha glede av selvfølgelig. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #10 Skrevet 27. juni Å regifte av og til er helt fint. Som noen sier: hvis man har boka fra før, hvis noe ikke passer og ikke kan byttes, og når man vet helt sikkert at en annen vil sette stor pris på det, så er det helt greit. De som gjør det hele tiden, derimot, framstår som en kombinasjon av gjerrige og utakknemlige. Jeg sier det av egen erfaring fordi svigerforeldrene mine er slik. Samme hva vi gir dem, så gir de det bort til noen andre. Selv bøker med personlig signatur, og forseggjorte matkurver med ting de faktisk liker godt har blitt regiftet slik at de har sluppet å bruke penger på gaver selv. Det er stort sett slik med gaver de gir til oss, også. De gir ting de har fått, og ved en anledning til og med ting vi selv har gitt dem De har solid økonomi, men liker virkelig ikke å bruke penger på andre, og misliker spesielt sterkt å gi gaver. Anonymkode: 68834...1fe 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Skrevet 8 timer siden Om man tror mottaker liker gaven. Man trenger ikke gi noe videre, bare for å overføre "problemet" på andre. Man gir feks ikke videre en blondeduk man fikk av en filletante, til en venninne på 30år. Men gaver som ofte kan gis videre, kan være konfekt, vin, kaffe, te, matgaver som krydder/oljer/spekepølser osv. Viktig at det er litt holdbarhet igjen. Anonymkode: 56cfc...d95
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Skrevet 8 timer siden Hvis det er noe ubrukt som noen andre ønsker seg, så greit. Jeg fikk en gang en bok om et emne helt på siden av noe jeg er kunne vært interessert i, og de hadde glemt kortet fra den opprinnelige giveren inni Jeg har ellers ikke noe til overs for å bruke engelske uttrykk der man kan bruke norske, gjenbruk av gaver funker vel som uttrykk? Anonymkode: a0014...955
Ibot Skrevet 8 timer siden #13 Skrevet 8 timer siden Helt innafor å gi en ubrukt gave som ikke falt i smak videre til noen andre. Bare pass på å ikke gi det til den som du i utganspunktet fikk den av. Jeg har selv aldri gjort det, blir glad for det meste og kan ikke huske at jeg noengang har fått noe jeg har fra før eller absolutt ikke trenger.
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har ellers ikke noe til overs for å bruke engelske uttrykk der man kan bruke norske, gjenbruk av gaver funker vel som uttrykk? Anonymkode: a0014...955 'Gjenbruk av gaver' dekker ikke helt det spesifikke i uttrykket 'regifting' at man forsøker å late som man gir en ny, personlig gave til noen, som faktisk er en gave man selv har fått men ikke likte. Kanskje 'videregivning av gaver' er bedre? Anonymkode: 4f556...f1b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå