AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:24 #21 Skrevet mandag kl. 07:24 Allergien har vært verre for meg i år enn tidligere. Skal snakke med legen om vaksinering til høsten. Anonymkode: 4dd95...411 1
Macro Skrevet mandag kl. 07:28 #22 Skrevet mandag kl. 07:28 Million skrev (34 minutter siden): Hvorfor blir pollenallergien bedre i Asia som noen skriver? Naturen der er jo mye frodigere, og det blomstrer vel trær og blomster og gress omtrent hele året? Fordi pollen er ikke bare pollen. Det er mange ulike varianter. Jeg feks reagerer på timotei som brukes i fôrproduksjon i Norge. De dyrker ikke timotei i Italia feks, så der har jeg ikke noe å reagere på. Dersom man opplever bedring av å flytte på seg då har man flyttet unna den/de artene man reagerer på. Man reagerer sjeldent på alt som finnes av pollenproduserende.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:33 #23 Skrevet mandag kl. 07:33 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tror nok ikke det er slik at de med pollenallergi er de med kan bare regulere immunforsvaret sitt så er allergien borte, da ville det bli brukt til behandling. Det eneste leger kan bruke til behandling av pollenallergi er legemidler som er godkjent nettopp til behandling av symptomer på pollenallergi. Kun det. Ikke noe annet. Hvis løsningen på pollenallergi skulle vise seg å være noe annet enn godkjente legemidler, vil en lege miste lisensen hvis hen bruker løsningen i klinisk behandling. Å si at "hvis det hadde virket, ville det blitt brukt i behandling", er usant. Helt feil. Bare godkjente legemidler blir brukt i behandling, åpenbart uavhengig av virkning. Anonymkode: 4ed49...53c
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:38 #24 Skrevet mandag kl. 07:38 AnonymBruker skrev (På 26.6.2026 den 14.47): Hver år blir jeg satt ut av hvor jævlig pollensesongen er og det begrenser livskvaliteten min noe voldsomt. Har prøvd mange ulike medisiner. Zyrtec, cetrisin, aerius, livostin, saltvannsdråper og diverse nesesprayer, Avamys funker best, men bare noen timer av gangen og får bare ta den én gang per dag. Nesa renner, jeg nyser, øynene renner, jeg er tett i pappen og utslitt. Jeg vasker meg ofte, dusjer, sitter inne på finværsdager. For 5 år siden tok jeg vaksinen Grazaks (i 3,5 år) mot gresspollenallergien, men nå er allergien tilbake for fullt så det var mye bortkastet tid og penger. I år reagerte jeg på bjørk i tillegg til gress så nå er perioden jeg er plaget utvidet fra mai-juli/august. Hadde jeg vært syk hadde jeg holdt meg hjemme når formen er såpass dårlig, men allergi er jo ikke gyldig grunn for fravær så hva gjør man da?? Hvordan overlever du pollensesongen?? Nå som jeg har barn er det ekstra vanskelig fordi jeg ikke kan bure meg inne hele sommeren Anonymkode: d63b4...a6c Hva kostet den? Anonymkode: ead91...8d6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:58 #25 Skrevet mandag kl. 07:58 Macro skrev (30 minutter siden): Sorry, men dette var totalt ubrukelig. Du kommer med informasjon ALLE sitter med, men NULL bidrag på løsninger. Alle har lært det du kommer med her men kunnskapen utgjør virkelig null forskjell på plagene. Kan du forklare meg tankeprosessen og hensikten med innlegget ditt? Hensikten med innlegget var å peke i retning av at det finnes mulige løsninger. Jeg kunne ha delt fagfellevurderte vitenskapelige artikler som beskriver dette, men det handler ikke om godkjente legemidler. Det handler om biokjemi, ikke medisin. Hvis jeg omtaler denne forskningen og deler lenker til den her på KG, vil tråden bli slettet. For her inne råder logikken at "hvis dette hadde vært sant, ville det ha blitt brukt i behandling". Og det stemmer ikke, for det eneste som kar bli brukt i klinisk behandling er symptomlindrende legemidler. Anonymkode: 4ed49...53c
Macro Skrevet mandag kl. 08:12 #26 Skrevet mandag kl. 08:12 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hensikten med innlegget var å peke i retning av at det finnes mulige løsninger. Jeg kunne ha delt fagfellevurderte vitenskapelige artikler som beskriver dette, men det handler ikke om godkjente legemidler. Det handler om biokjemi, ikke medisin. Hvis jeg omtaler denne forskningen og deler lenker til den her på KG, vil tråden bli slettet. For her inne råder logikken at "hvis dette hadde vært sant, ville det ha blitt brukt i behandling". Og det stemmer ikke, for det eneste som kar bli brukt i klinisk behandling er symptomlindrende legemidler. Anonymkode: 4ed49...53c Du er en slik en ja...vel det første innlegget ditt forklarte utelukkende hvordan allergi fungerer, ikke noe om løsning. Mye er på vei innen alle former for medisin men det skal utprøves i ulike faser, testes og godkjennes først. Det er helt normalt. Rusmidler kamuflerer mer enn de behandler uansett så det er uintressant som behandling for de fleste.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:05 #27 Skrevet mandag kl. 09:05 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det eneste leger kan bruke til behandling av pollenallergi er legemidler som er godkjent nettopp til behandling av symptomer på pollenallergi. Kun det. Ikke noe annet. Hvis løsningen på pollenallergi skulle vise seg å være noe annet enn godkjente legemidler, vil en lege miste lisensen hvis hen bruker løsningen i klinisk behandling. Å si at "hvis det hadde virket, ville det blitt brukt i behandling", er usant. Helt feil. Bare godkjente legemidler blir brukt i behandling, åpenbart uavhengig av virkning. Anonymkode: 4ed49...53c Nei, leger mistet ikke lisensen av å gi råd eller medisiner som fungerer. Jeg ser du er litt i et annet hjørne ann meg medisinsk så tenker diskusjonen kan avsluttes før den begynner. Det er mye vi ikke vet om kroppen vår, men vi trenger ikke å dra der så langt at legene våre er kjøpt og betalt av legemiddelindustrien. Anonymkode: d3738...228
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå