AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Hver år blir jeg satt ut av hvor jævlig pollensesongen er og det begrenser livskvaliteten min noe voldsomt. Har prøvd mange ulike medisiner. Zyrtec, cetrisin, aerius, livostin, saltvannsdråper og diverse nesesprayer, Avamys funker best, men bare noen timer av gangen og får bare ta den én gang per dag. Nesa renner, jeg nyser, øynene renner, jeg er tett i pappen og utslitt. Jeg vasker meg ofte, dusjer, sitter inne på finværsdager. For 5 år siden tok jeg vaksinen Grazaks (i 3,5 år) mot gresspollenallergien, men nå er allergien tilbake for fullt så det var mye bortkastet tid og penger. I år reagerte jeg på bjørk i tillegg til gress så nå er perioden jeg er plaget utvidet fra mai-juli/august. Hadde jeg vært syk hadde jeg holdt meg hjemme når formen er såpass dårlig, men allergi er jo ikke gyldig grunn for fravær så hva gjør man da?? Hvordan overlever du pollensesongen?? Nå som jeg har barn er det ekstra vanskelig fordi jeg ikke kan bure meg inne hele sommeren Anonymkode: d63b4...a6c 1
Macro Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Renhold og fysisk redusere pollen er langt viktigere enn medisiner er min erfaring etter 30 år. Medisiner må startes 3 mnd før sesong. Nå når du også reagerer på bjørk bør du starte i januar neste år. Ved gress starter man som du dikkert vet i mars/april. Nesehorn er ekstremt viktig. Hjelper ikke å dytte alle mulige sprayer opp i nesa. Den må skylles ren for pollen. Det må fysisk fjernes, ikke tildekkes. God varmepumpe med pollenfilter har alt å si for inneklima. Jeg har Toshiba Ask og vi er veldig fornøyde med den, da kan vi ha alt av vinduer og dører stengt. Så er det dusj og klesvask når man kommer hjem. Hver. Eneste. Gang. Prat med legen din om hvor mye og hvordan du skal ta tablettene. Avtalen og planen jeg har med legen samsvarer ikke med pakningsvedlegget for å si det slik. Aksepter at det er slik. Dølleste rådet som finnes men det finnes ingen gode løsninger på ekstrem pollenallergi. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå