AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Er det noen her som har opplevd å bli «nedgradert» i stilling etter foreldrepermisjon? Enten som følge av omorganiseringer eller gradvis utvanning av ansvarsområder? Da jeg gikk ut i foreldrepermisjon hadde jeg en stilling med et overordnet ansvar (ikke personalansvar). I nylig samtale på tlf. med sjefen angående min oppstart til høsten, informerte han meg om at personen som har vært min vikar kommer til å fortsette i den rollen jeg har hatt. Jeg spurte om han så for seg dette som en midlertidig løsning inntil jeg er fullt tilbake (skal starte gradert), men han svarte vagt på dette og litt sånn «vi tar det som det kommer». Jeg sitter igjen med følelsen av at han vil ha denne ordningen permanent. Personen som har vikariert for meg har egentlig en annen rolle i selskapet (som på nåværende tidspunkt er litt overflødig) og er en del av styret, men med en annen/lettere kompetanse enn meg og mindre ansiennitet. Jeg vet dette er ulovlig ihht. diskrimineringsloven, og at det egentlig krever en saklig grunn og en formell stillingsendring osv., men bedriften jeg jobber i forholder seg ikke særlig ofte til dette og slipper alltids unna med diverse smutthull. Lurer på om noen har erfaringer fra lignende situasjoner og hva som ble utfallet? Eller kanskje noen har tips til meg? Anonymkode: 708b5...d5a
AnonymBruker Skrevet 22 minutter siden #2 Skrevet 22 minutter siden Ta en telefon til arbeidstilsynet eller diskrimineringsnemnda og forhør deg, dette høres ikke lovlig ut. Anonymkode: 5cf08...e18
AnonymBruker Skrevet 18 minutter siden #3 Skrevet 18 minutter siden Opplevde noe liknende da jeg var tilbake fra permisjon for et par måneder siden, og måtte legge litt press på lederen min (som også er ganske ny). Jeg tror han forhørte seg med min tidligere leder som fortsatt er i bedriften, der jeg også har en del goodwill. Vi hadde et nytt møte der tonen var noe endret. Vikaren min er nå opplært i andre oppgaver, og har tatt en ny rolle i samme avdeling. Jeg ville tatt et nytt møte der du ganske konkret sier at du ønsker å fortsette i stillingen din, og hvis han vil avvente ønsker du et konkret tidspunkt. Dersom du skal ta dette videre må han ha fått sjansen til å korrigere dette. Det er også vanskelig å ha en sak med "vage svar". Spør ham konkret, og gå videre hvis svaret ikke er tilfredsstillende. Anonymkode: dd9bd...20a
AnonymBruker Skrevet 12 minutter siden #4 Skrevet 12 minutter siden Ikke personlig,men om alternativet var ledighet hadde jeg ikke reagert. Får man en lavere stilling så er det jo bare å ta betalt for a grave seg i navlen og få lønn til man er 70+ Anonymkode: 94830...3e9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå