galaxii Skrevet fredag kl. 12:10 #1 Skrevet fredag kl. 12:10 (endret) Jeg pleier ofte å ha et over trykk på under 100 gjerne 90-100 og et undertrykk på 60 -70 når jeg sitter hjemme i sofa og slapper av. Er dette for lavt? Endret fredag kl. 12:14 av galaxii
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:26 #2 Skrevet fredag kl. 13:26 For lavt for hva? Anonymkode: 8886e...7e9 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:31 #3 Skrevet fredag kl. 13:31 Hvordan måler du blodtrykket ditt? Siden du gjør det hjemme mener jeg. Anonymkode: 50701...d19 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:33 #4 Skrevet fredag kl. 13:33 et raskt googlesøk vil gi deg svaret Anonymkode: 10724...7d6 1
Fjæra Skrevet fredag kl. 13:36 #5 Skrevet fredag kl. 13:36 Føler du deg ikke svimmel så er du heldig som har så lavt. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:38 #6 Skrevet fredag kl. 13:38 Har du blodtrykksmåler hjemme? Er du et lite menneske? Av størrelse altså. Anonymkode: 03c07...f1b 1
galaxii Skrevet fredag kl. 13:56 Forfatter #7 Skrevet fredag kl. 13:56 (endret) AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvordan måler du blodtrykket ditt? Siden du gjør det hjemme mener jeg. Anonymkode: 50701...d19 Ja jeg har hatt en blodtrykksmåler i ca 5 år pg hatt dette trykket. Rundt 100 og 70. Endret fredag kl. 13:59 av galaxii
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:59 #8 Skrevet fredag kl. 13:59 Hvordan kan du ha målt blodtrykk i 5 år uten å lære noe om blodtrykk.. Anonymkode: 75466...ebe 5 2
galaxii Skrevet fredag kl. 14:05 Forfatter #9 Skrevet fredag kl. 14:05 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan kan du ha målt blodtrykk i 5 år uten å lære noe om blodtrykk.. Anonymkode: 75466...ebe Jeg har googlet. Men hatt leger som ikke bryr seg the damn shit, så er ute etter synspunkter her. Endret fredag kl. 14:06 av galaxii
Vibelator Skrevet fredag kl. 14:08 #10 Skrevet fredag kl. 14:08 galaxii skrev (1 minutt siden): Jeg har googlet. Men hatt leger som ikke bryr seg the damn shit, så er ute etter synspunkter her. Ideelt får du opp i grafen med 100 over 70 Mens 105 over 60 er for lavt Jeg har 110 over 72 også ideelt 1
galaxii Skrevet fredag kl. 14:13 Forfatter #11 Skrevet fredag kl. 14:13 Vibelator skrev (3 minutter siden): Ideelt får du opp i grafen med 100 over 70 Mens 105 over 60 er for lavt Jeg har 110 over 72 også ideelt Fikk opp dette idag.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:17 #12 Skrevet fredag kl. 14:17 Det er helt fint det. Anonymkode: 2e0ff...1ca 2
galaxii Skrevet fredag kl. 14:21 Forfatter #13 Skrevet fredag kl. 14:21 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er helt fint det. Anonymkode: 2e0ff...1ca På googelsøk står det 120 / 80 ??
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:25 #14 Skrevet fredag kl. 14:25 Herrlighet🙈 Hvis du er en normalt frisk person så er blodtrykket ditt helt fint. Hvis du går til lege og er bekymret for et blodtrykk på 100/70 i hvile, ja da skjønner jeg at de har andre ting å bruke tiden på. Anonymkode: 06656...536 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:26 #15 Skrevet fredag kl. 14:26 Jeg har for lavt blodtrykk, og har fått følgende råd fra legen: Reis deg sakte for å unngå å besvime. Drikk nok. Unngå kaffe og annet som er vanndrivende. Øk mengden salt i kosten. Anonymkode: 2fae3...8f6
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:29 #16 Skrevet fredag kl. 14:29 Lavt blodtrykk er tvert imot veldig positivt så lenge du 1) ikke har plager (som svimmelhet) og 2) ikke har lavt blodtrykk som følge av annen sykdom. Ingenting indikerer noen av delene, og 90-100 over 60-70 er heller ikke spesielt påfallende. Bare bra. Anonymkode: 5d75c...53d 1 1
galaxii Skrevet fredag kl. 14:29 Forfatter #17 Skrevet fredag kl. 14:29 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har for lavt blodtrykk, og har fått følgende råd fra legen: Reis deg sakte for å unngå å besvime. Drikk nok. Unngå kaffe og annet som er vanndrivende. Øk mengden salt i kosten. Anonymkode: 2fae3...8f6 Hvilket trykk har du?
galaxii Skrevet fredag kl. 14:30 Forfatter #18 Skrevet fredag kl. 14:30 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lavt blodtrykk er tvert imot veldig positivt så lenge du 1) ikke har plager (som svimmelhet) og 2) ikke har lavt blodtrykk som følge av annen sykdom. Ingenting indikerer noen av delene, og 90-100 over 60-70 er heller ikke spesielt påfallende. Bare bra. Anonymkode: 5d75c...53d Føler meg ofte sliten og mangel på oksygen til hodet. Sånn jeg tolker det. Og jeg kan merke jeg føler meg piggene og klarere etter joggetur, har nok jern i blodet. Endret fredag kl. 14:32 av galaxii
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:30 #19 Skrevet fredag kl. 14:30 galaxii skrev (24 minutter siden): Jeg har googlet. Men hatt leger som ikke bryr seg the damn shit, så er ute etter synspunkter her. De bryr seg ikke fordi blodtrykket ditt er normalt. Lavt blodtrykk (hypotensjon) defineres vanligvis som et blodtrykk under 90/60 mmHg Anonymkode: 8886e...7e9
amio Skrevet fredag kl. 14:30 #20 Skrevet fredag kl. 14:30 (endret) Det er normalt - ganske bra, til og med - og ikke for lavt, nei. Hva mener du med at du føler mangel på oksygen til hodet? Endret fredag kl. 14:32 av amio
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå