Gå til innhold

Om blodtrykk - er dette normalt?


Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg pleier ofte å ha et over trykk på under 100 gjerne 90-100 og et undertrykk på 60 -70 når jeg sitter hjemme i sofa og slapper av.

Er dette for lavt? 

Endret av galaxii
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For lavt for hva?

Anonymkode: 8886e...7e9

  • Liker 1
Skrevet

Hvordan måler du blodtrykket ditt? Siden du gjør det hjemme mener jeg.

Anonymkode: 50701...d19

  • Liker 1
Skrevet

et raskt googlesøk vil gi deg svaret

Anonymkode: 10724...7d6

  • Liker 1
Skrevet

Føler du deg ikke svimmel så er du heldig som har så lavt.

 

  • Liker 1
Skrevet

Har du blodtrykksmåler hjemme?

Er du et lite menneske? Av størrelse altså.

Anonymkode: 03c07...f1b

  • Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvordan måler du blodtrykket ditt? Siden du gjør det hjemme mener jeg.

Anonymkode: 50701...d19

Ja jeg har hatt en blodtrykksmåler i ca 5 år pg hatt dette trykket. Rundt 100 og 70.

Endret av galaxii
Skrevet

Hvordan kan du ha målt blodtrykk i 5 år uten å lære noe om blodtrykk..

Anonymkode: 75466...ebe

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan kan du ha målt blodtrykk i 5 år uten å lære noe om blodtrykk..

Anonymkode: 75466...ebe

Jeg har googlet. Men hatt leger som ikke bryr seg the damn shit, så er ute etter synspunkter her.

Endret av galaxii
Skrevet
galaxii skrev (1 minutt siden):

Jeg har googlet. Men hatt leger som ikke bryr seg the damn shit, så er ute etter synspunkter her.

Ideelt får du opp i grafen med 100 over 70

Mens 105 over 60 er for lavt

Jeg har 110 over 72 også ideelt

  • Liker 1
Skrevet
Vibelator skrev (3 minutter siden):

Ideelt får du opp i grafen med 100 over 70

Mens 105 over 60 er for lavt

Jeg har 110 over 72 også ideelt

Fikk opp dette idag. 

Screenshot_20260626_161100_Gallery.jpg

Skrevet

Det er helt fint det. 

Anonymkode: 2e0ff...1ca

  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er helt fint det. 

Anonymkode: 2e0ff...1ca

På googelsøk står det 120 / 80

??

Skrevet

Herrlighet🙈 Hvis du er en normalt frisk person så er blodtrykket ditt helt fint. Hvis du går til lege og er bekymret for et blodtrykk på 100/70 i hvile, ja da skjønner jeg at de har andre ting å bruke tiden på.

Anonymkode: 06656...536

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har for lavt blodtrykk, og har fått følgende råd fra legen:

Reis deg sakte for å unngå å besvime. 

Drikk nok.

Unngå kaffe og annet som er vanndrivende. 

Øk mengden salt i kosten.

Anonymkode: 2fae3...8f6

Skrevet

Lavt blodtrykk er tvert imot veldig positivt så lenge du 1) ikke har plager (som svimmelhet) og 2) ikke har lavt blodtrykk som følge av annen sykdom. Ingenting indikerer noen av delene, og 90-100 over 60-70 er heller ikke spesielt påfallende. Bare bra. 

Anonymkode: 5d75c...53d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har for lavt blodtrykk, og har fått følgende råd fra legen:

Reis deg sakte for å unngå å besvime. 

Drikk nok.

Unngå kaffe og annet som er vanndrivende. 

Øk mengden salt i kosten.

Anonymkode: 2fae3...8f6

Hvilket trykk har du?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lavt blodtrykk er tvert imot veldig positivt så lenge du 1) ikke har plager (som svimmelhet) og 2) ikke har lavt blodtrykk som følge av annen sykdom. Ingenting indikerer noen av delene, og 90-100 over 60-70 er heller ikke spesielt påfallende. Bare bra. 

Anonymkode: 5d75c...53d

Føler meg ofte sliten og mangel på oksygen til hodet. Sånn jeg tolker det. Og jeg kan merke jeg føler meg piggene og klarere etter joggetur, har nok jern i blodet.

Endret av galaxii
Skrevet
galaxii skrev (24 minutter siden):

Jeg har googlet. Men hatt leger som ikke bryr seg the damn shit, så er ute etter synspunkter her.

De bryr seg ikke fordi blodtrykket ditt er normalt.

Lavt blodtrykk (hypotensjon) defineres vanligvis som et blodtrykk under 90/60 mmHg

Anonymkode: 8886e...7e9

Skrevet (endret)

Det er normalt - ganske bra, til og med - og ikke for lavt, nei. Hva mener du med at du føler mangel på oksygen til hodet?

Endret av amio

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...