Gå til innhold

Wegovy bivirkninger?


Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt sykt å anbefale å sette dose ut fra antall klikk når det står helt uttrykkelig i pakningsvedlegget at dose ikke skal fastsettes med å telle klikk. Skjønner ikke at det er lov å gi sånne råd om et reseptbelagt legemiddel.

Anonymkode: 7d6bc...996

Okei, så jeg skal ikke gjøre det? Blir forvirret jeg nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Soft mann skrev (1 minutt siden):

Leve på keto diet en mnd, så er vel insulinresistens borte

Visst man slutter med det da?

Skrevet

Hadde ikke noen bivirkninger å snakke om. Mulig litt ved oppstart, litt fordøyelsesrelatert, lite ved 0,5. Starter dagen med et glass vann og passer på å drikke gjennom dagen, viktig ifht å forebygge forstoppelse osv.

Anonymkode: 7d6bc...996

Skrevet
Anonym21345 skrev (1 minutt siden):

Visst man slutter med det da?

Da er man ikke insulinresiset lenger. Man har lært kroppen at den kan hente energi fra lagret fett.

hva skje med de flest som slutter med sprøytediet da?

Skrevet
Soft mann skrev (1 minutt siden):

Da er man ikke insulinresiset lenger. Man har lært kroppen at den kan hente energi fra lagret fett.

hva skje med de flest som slutter med sprøytediet da?

Seriøst? Da blir man kurert? Nei må vel sikkert gå på det resten av livet 

Skrevet

Står på 1,5 nå, mye oppkast og forstoppelse. Vet ikke hvor mye lenger jeg holder ut.

Anonymkode: d8ff5...426

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Står på 1,5 nå, mye oppkast og forstoppelse. Vet ikke hvor mye lenger jeg holder ut.

Anonymkode: d8ff5...426

Hadde du det hele tiden? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Helt sykt å anbefale å sette dose ut fra antall klikk når det står helt uttrykkelig i pakningsvedlegget at dose ikke skal fastsettes med å telle klikk. Skjønner ikke at det er lov å gi sånne råd om et reseptbelagt legemiddel.

Anonymkode: 7d6bc...996

Alle diabetikere doserer insulin med å telle klikk fra akkurat samme type engangssprøyte. Fungerer det for ett hormon så fungerer det nok fint for et annet. 

Anonymkode: 2186c...0a4

  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym21345 skrev (21 minutter siden):

Okei, så jeg skal ikke gjøre det? Blir forvirret jeg nå!

Du skal følge legens dosering og ikke høre på fremmede på nett! 

Soft mann skrev (18 minutter siden):

Da er man ikke insulinresiset lenger. Man har lært kroppen at den kan hente energi fra lagret fett.

hva skje med de flest som slutter med sprøytediet da?

Når man slutter viser forskning at man går opp ca dobbelt så raskt som de uten medisin. Jeg står på 0,7, har tatt av 20 kg på ett år og tenker at jeg må bruke medisinen resten av livet. Har kun litt problemer med fordøyelsen som bivirkning. 

Anonymkode: 582f7...e06

Skrevet
Anonym21345 skrev (6 timer siden):

Seriøst? Da blir man kurert? Nei må vel sikkert gå på det resten av livet 

Da er insulinresistans nullstilt. Da er resten opp til deg. Det samme med sprøyter. En går ned i vekt for en spiser mindre, det må en og gjøre når en slutter på sprøyter

Skrevet
Soft mann skrev (1 time siden):

Da er insulinresistans nullstilt. Da er resten opp til deg. Det samme med sprøyter. En går ned i vekt for en spiser mindre, det må en og gjøre når en slutter på sprøyter

Ja telle kalorier osv

Skrevet
Soft mann skrev (8 timer siden):

Leve på keto diet en mnd, så er vel insulinresistens borte

Har du egen erfaring med ketodiett og fjerning av insulinresistens?  Etter hva jeg har lest så er keto og fasting de sterkeste tiltakene, men jeg har ikke prøvd det. 

Om bivirkninger. Jeg tror det største problemet med Wegowy er rask vektoppgang når man er ferdig med kuren og slutter med Wegovy. Følgelig gjetter jeg at dette problemet er mindre desto lavere dose man kjører.

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (1 time siden):

Da er insulinresistans nullstilt. Da er resten opp til deg. Det samme med sprøyter. En går ned i vekt for en spiser mindre, det må en og gjøre når en slutter på sprøyter

Insulinresistansen nulles ikke ut, men kan forbedres mens du spiser ketogent.

Anonymkode: 08780...881

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Merket kun ro i hode.

Anonymkode: 42181...629

Skrevet
Anonym21345 skrev (1 time siden):

Ja telle kalorier osv

Inntak må ikke overgå forbruk

Skrevet
I Grosny skrev (1 time siden):

Har du egen erfaring med ketodiett og fjerning av insulinresistens?  Etter hva jeg har lest så er keto og fasting de sterkeste tiltakene, men jeg har ikke prøvd det. 

Om bivirkninger. Jeg tror det største problemet med Wegowy er rask vektoppgang når man er ferdig med kuren og slutter med Wegovy. Følgelig gjetter jeg at dette problemet er mindre desto lavere dose man kjører.

Eg har total faste 5-7 dager ett par ganger i året

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte ozempic og så wegovy i 4 år, og kan si litt om bivirkningene. 
Allerede fra først stikk ble jeg slått ut av fatigue. Det tok 3 mnd å komme over det. Kom tilbake i noe grad ved hver doseøkning. Men det ble bedre.

Mye kvalm første to år. Samt treg mage. Toalettbesøk en gang i uka, ca.

Spydde alltid dagen derpå hvis jeg tok meg litt vin. Ikke fylla, men mer enn et glass, og jeg ble alvorlig fyllesyk. 
 

Økte aldri før vektnedgang stoppa. Kom meg til 1.7mg før jeg la meg på vedlikehold, men allikevel begynte vekta å gå noe opp etter 3 år. Jeg slutta til påske i år, og den ulvehunger alle snakket om kom tilbake for fullt. Men det gjorde energien også, så jeg skjønner at den fatiguen som jeg trodde gikk over ikke helt gikk over likevel før jeg slutta. 
 

Jeg klarte ikke holde vekta uten glp1, så etter to mnd uten mente legen jeg burde prøve mounjaro. Jeg bruker det, på laveste dose nå, og må nok gjøre det i all fremtid. Men det lever jeg med, den har ikke kommet med bivirkninger. Annet enn at det er dyrere.

Anonymkode: a086b...366

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Står på 1,5 nå, mye oppkast og forstoppelse. Vet ikke hvor mye lenger jeg holder ut.

Anonymkode: d8ff5...426

Men da må du jo gå ned i dose!?

AnonymBruker
Skrevet

Brukte dette for ca halvannet år siden, mye kvalme, men gikk fint ned de ønskede kiloene. Så sluttet jeg, kiloene raste på igjen, og jeg merket i etterkant at håret ble mye tynnere. Så alt i alt vet jeg ikke om denne «kuren» er verdt pengene, selv om det er fantastisk å oppleve vekttapet

Anonymkode: 5dc92...318

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Brukte dette for ca halvannet år siden, mye kvalme, men gikk fint ned de ønskede kiloene. Så sluttet jeg, kiloene raste på igjen, og jeg merket i etterkant at håret ble mye tynnere. Så alt i alt vet jeg ikke om denne «kuren» er verdt pengene, selv om det er fantastisk å oppleve vekttapet

Anonymkode: 5dc92...318

Man må nok gå på det en god stund.. telte du kalorier? Spiste du mer protein og ting som metter? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...