Anonym21345 Skrevet onsdag kl. 20:19 #21 Skrevet onsdag kl. 20:19 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt sykt å anbefale å sette dose ut fra antall klikk når det står helt uttrykkelig i pakningsvedlegget at dose ikke skal fastsettes med å telle klikk. Skjønner ikke at det er lov å gi sånne råd om et reseptbelagt legemiddel. Anonymkode: 7d6bc...996 Okei, så jeg skal ikke gjøre det? Blir forvirret jeg nå!
Anonym21345 Skrevet onsdag kl. 20:19 #22 Skrevet onsdag kl. 20:19 Soft mann skrev (1 minutt siden): Leve på keto diet en mnd, så er vel insulinresistens borte Visst man slutter med det da?
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:19 #23 Skrevet onsdag kl. 20:19 Hadde ikke noen bivirkninger å snakke om. Mulig litt ved oppstart, litt fordøyelsesrelatert, lite ved 0,5. Starter dagen med et glass vann og passer på å drikke gjennom dagen, viktig ifht å forebygge forstoppelse osv. Anonymkode: 7d6bc...996
Soft mann Skrevet onsdag kl. 20:22 #24 Skrevet onsdag kl. 20:22 Anonym21345 skrev (1 minutt siden): Visst man slutter med det da? Da er man ikke insulinresiset lenger. Man har lært kroppen at den kan hente energi fra lagret fett. hva skje med de flest som slutter med sprøytediet da?
Anonym21345 Skrevet onsdag kl. 20:25 #25 Skrevet onsdag kl. 20:25 Soft mann skrev (1 minutt siden): Da er man ikke insulinresiset lenger. Man har lært kroppen at den kan hente energi fra lagret fett. hva skje med de flest som slutter med sprøytediet da? Seriøst? Da blir man kurert? Nei må vel sikkert gå på det resten av livet
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:32 #26 Skrevet onsdag kl. 20:32 Står på 1,5 nå, mye oppkast og forstoppelse. Vet ikke hvor mye lenger jeg holder ut. Anonymkode: d8ff5...426
Anonym21345 Skrevet onsdag kl. 20:35 #27 Skrevet onsdag kl. 20:35 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Står på 1,5 nå, mye oppkast og forstoppelse. Vet ikke hvor mye lenger jeg holder ut. Anonymkode: d8ff5...426 Hadde du det hele tiden?
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:36 #28 Skrevet onsdag kl. 20:36 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Helt sykt å anbefale å sette dose ut fra antall klikk når det står helt uttrykkelig i pakningsvedlegget at dose ikke skal fastsettes med å telle klikk. Skjønner ikke at det er lov å gi sånne råd om et reseptbelagt legemiddel. Anonymkode: 7d6bc...996 Alle diabetikere doserer insulin med å telle klikk fra akkurat samme type engangssprøyte. Fungerer det for ett hormon så fungerer det nok fint for et annet. Anonymkode: 2186c...0a4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:42 #29 Skrevet onsdag kl. 20:42 Anonym21345 skrev (21 minutter siden): Okei, så jeg skal ikke gjøre det? Blir forvirret jeg nå! Du skal følge legens dosering og ikke høre på fremmede på nett! Soft mann skrev (18 minutter siden): Da er man ikke insulinresiset lenger. Man har lært kroppen at den kan hente energi fra lagret fett. hva skje med de flest som slutter med sprøytediet da? Når man slutter viser forskning at man går opp ca dobbelt så raskt som de uten medisin. Jeg står på 0,7, har tatt av 20 kg på ett år og tenker at jeg må bruke medisinen resten av livet. Har kun litt problemer med fordøyelsen som bivirkning. Anonymkode: 582f7...e06
Soft mann Skrevet i går, 03:04 #30 Skrevet i går, 03:04 Anonym21345 skrev (6 timer siden): Seriøst? Da blir man kurert? Nei må vel sikkert gå på det resten av livet Da er insulinresistans nullstilt. Da er resten opp til deg. Det samme med sprøyter. En går ned i vekt for en spiser mindre, det må en og gjøre når en slutter på sprøyter
Anonym21345 Skrevet i går, 04:13 #31 Skrevet i går, 04:13 Soft mann skrev (1 time siden): Da er insulinresistans nullstilt. Da er resten opp til deg. Det samme med sprøyter. En går ned i vekt for en spiser mindre, det må en og gjøre når en slutter på sprøyter Ja telle kalorier osv
I Grosny Skrevet i går, 04:44 #32 Skrevet i går, 04:44 Soft mann skrev (8 timer siden): Leve på keto diet en mnd, så er vel insulinresistens borte Har du egen erfaring med ketodiett og fjerning av insulinresistens? Etter hva jeg har lest så er keto og fasting de sterkeste tiltakene, men jeg har ikke prøvd det. Om bivirkninger. Jeg tror det største problemet med Wegowy er rask vektoppgang når man er ferdig med kuren og slutter med Wegovy. Følgelig gjetter jeg at dette problemet er mindre desto lavere dose man kjører.
AnonymBruker Skrevet i går, 04:48 #33 Skrevet i går, 04:48 Soft mann skrev (1 time siden): Da er insulinresistans nullstilt. Da er resten opp til deg. Det samme med sprøyter. En går ned i vekt for en spiser mindre, det må en og gjøre når en slutter på sprøyter Insulinresistansen nulles ikke ut, men kan forbedres mens du spiser ketogent. Anonymkode: 08780...881 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #34 Skrevet 23 timer siden Merket kun ro i hode. Anonymkode: 42181...629
Soft mann Skrevet 23 timer siden #35 Skrevet 23 timer siden Anonym21345 skrev (1 time siden): Ja telle kalorier osv Inntak må ikke overgå forbruk
Soft mann Skrevet 23 timer siden #36 Skrevet 23 timer siden I Grosny skrev (1 time siden): Har du egen erfaring med ketodiett og fjerning av insulinresistens? Etter hva jeg har lest så er keto og fasting de sterkeste tiltakene, men jeg har ikke prøvd det. Om bivirkninger. Jeg tror det største problemet med Wegowy er rask vektoppgang når man er ferdig med kuren og slutter med Wegovy. Følgelig gjetter jeg at dette problemet er mindre desto lavere dose man kjører. Eg har total faste 5-7 dager ett par ganger i året 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #37 Skrevet 21 timer siden Jeg brukte ozempic og så wegovy i 4 år, og kan si litt om bivirkningene. Allerede fra først stikk ble jeg slått ut av fatigue. Det tok 3 mnd å komme over det. Kom tilbake i noe grad ved hver doseøkning. Men det ble bedre. Mye kvalm første to år. Samt treg mage. Toalettbesøk en gang i uka, ca. Spydde alltid dagen derpå hvis jeg tok meg litt vin. Ikke fylla, men mer enn et glass, og jeg ble alvorlig fyllesyk. Økte aldri før vektnedgang stoppa. Kom meg til 1.7mg før jeg la meg på vedlikehold, men allikevel begynte vekta å gå noe opp etter 3 år. Jeg slutta til påske i år, og den ulvehunger alle snakket om kom tilbake for fullt. Men det gjorde energien også, så jeg skjønner at den fatiguen som jeg trodde gikk over ikke helt gikk over likevel før jeg slutta. Jeg klarte ikke holde vekta uten glp1, så etter to mnd uten mente legen jeg burde prøve mounjaro. Jeg bruker det, på laveste dose nå, og må nok gjøre det i all fremtid. Men det lever jeg med, den har ikke kommet med bivirkninger. Annet enn at det er dyrere. Anonymkode: a086b...366
Mezzosoprena Skrevet 17 timer siden #38 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Står på 1,5 nå, mye oppkast og forstoppelse. Vet ikke hvor mye lenger jeg holder ut. Anonymkode: d8ff5...426 Men da må du jo gå ned i dose!?
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #39 Skrevet 17 timer siden Brukte dette for ca halvannet år siden, mye kvalme, men gikk fint ned de ønskede kiloene. Så sluttet jeg, kiloene raste på igjen, og jeg merket i etterkant at håret ble mye tynnere. Så alt i alt vet jeg ikke om denne «kuren» er verdt pengene, selv om det er fantastisk å oppleve vekttapet Anonymkode: 5dc92...318
Anonym21345 Skrevet 8 timer siden #40 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Brukte dette for ca halvannet år siden, mye kvalme, men gikk fint ned de ønskede kiloene. Så sluttet jeg, kiloene raste på igjen, og jeg merket i etterkant at håret ble mye tynnere. Så alt i alt vet jeg ikke om denne «kuren» er verdt pengene, selv om det er fantastisk å oppleve vekttapet Anonymkode: 5dc92...318 Man må nok gå på det en god stund.. telte du kalorier? Spiste du mer protein og ting som metter?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå