Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes vi skal hente inn vakre navn som Kim-Remy, René, Eddie, Ronny og Tommy. 

Anonymkode: f4afb...92b

Ikke for å glemme Roger og Raymond🤣🤣 Michelle og Isadora.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Jadaomatte skrev (4 minutter siden):

Glenn-André, Jeanette og Anita 🙏

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Barnslige navn på gutter * 

Guttenavn kan vel ikke ha egne navn. 

Anonymkode: a80ce...083

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg er 27 og har ingen barn selv enda. De jeg kjenner fra ungdomsskolen som har fått barn har alle kalt gutten sin Leo, Theo, Mio eller Matheo. 

Er det bare meg som synes det er litt "teit" å gi slike nusselige søte navn til gutten sin, som jo skal bli en mann en dag? Da tenker jeg spesielt på Mio. 

Flere eksempler på slike mer barnslige navn? Synes også Milly er litt barnslig (og hundeaktig) til jente. 

Anonymkode: 9021c...786

Alle de navnene du nevner faller i kategorien barnslige navn ja. Jeg slenger også på Leander, Noa og Othelius. 

Olly, Molly, Mia, og Nora er også navn jeg sliter med. 

Anonymkode: f53e1...9c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men ikke voksne menn. 

Anonymkode: 5e252...e03

Når Nelia blir gift med Theodor så er det ikke annet enn vanlig. 

Anonymkode: 9b4a3...82a

AnonymBruker
Skrevet
Gidavmeg skrev (24 minutter siden):

Har et barn med et av disse navnene. Bestemor klagde på at det var et oldeforeldrrnavn. Navn går i bølger

Min bestemor syntes det var gammelmodig da en slektning kalte datteren Helene, husker jeg. Navnet har vel vært både av og på moten flere ganger siden det, men er vel først og fremst tidløst. 

Anonymkode: 06f35...34a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Min bestemor syntes det var gammelmodig da en slektning kalte datteren Helene, husker jeg. Navnet har vel vært både av og på moten flere ganger siden det, men er vel først og fremst tidløst. 

Helene er et vakkert navn. Liker også Anna. Og det vakreste jentenavnet er franske Élodie 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Mye tragiske navn. Sier litt om foreldrene...

Anonymkode: 3780a...f55

Skrevet
Jadaomatte skrev (28 minutter siden):

Michelle er nydelig, en flott jente i familien min heter det. Ikke mobb navn folkens.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Synes vi skal hente inn vakre navn som Kim-Remy, René, Eddie, Ronny og Tommy. 

Og Monica, Toril, Carina og Linda 

Anonymkode: 9e17d...2d3

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og Monica, Toril, Carina og Linda 

Anonymkode: 9e17d...2d3

Vi har hatt ministre med tre av de navnene (pluss Karita) så det hadde nok gått fint. 

Anonymkode: df79c...832

AnonymBruker
Skrevet

Nei bevares, så godt at tidene går fremover og hver generasjon finner sine trender. Det har jo jommen vært nokk av Rolf, Rune, Odd, Arne, Paul, Øystein, Åsmund, Arvid etc for en livstid. Gud bedre hvor lei jeg er av Kristoffer og Daniel, for ikke å snakke om Olav, Anders, Andreas, Thomas, Jon. Glad vi er i ferd med gå litt vekk fra den saue mentaliteten med «skikkelige navn» som da er definert av de traurige nabokjærringene. 

Anonymkode: c434c...c9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2026 den 20.32):

Jeg er 27 og har ingen barn selv enda. De jeg kjenner fra ungdomsskolen som har fått barn har alle kalt gutten sin Leo, Theo, Mio eller Matheo. 

Er det bare meg som synes det er litt "teit" å gi slike nusselige søte navn til gutten sin, som jo skal bli en mann en dag? Da tenker jeg spesielt på Mio. 

Flere eksempler på slike mer barnslige navn? Synes også Milly er litt barnslig (og hundeaktig) til jente. 

Er nøyaktig like gammel som deg. Er drittlei Liam, William, Leo(n), Theo(dor), Matheo, Lucas, Mio og Milian. Nevnte jeg Liam? Er så drittlei Liam. Og Emma, Ella, Ellie, Lykke, Sienna, Mileah, Nora, Anea/Alea/elea/ea, Amelia, Emilia. Mio er det verste navnet jeg vet om. Det er knapt navn nok til en kattunge eller valp. Det er litt slik at jeg mener at valper burde bytte navn når de blir voksne. Mio er ikke et navn, det er en skam. 

Når det skal sies har mange rundt meg på samme alder fått barn. Ja, det er MYE Liam og Emma, men det er også Trygve, Jens, Håkon, Ingrid, Hermine, Oline, Alfred, Gustav, Kåre, Astrid og Signe.

Anonymkode: 1992a...b55

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig.

Slike navn passer ikke på voksne folk. 

Anonymkode: 6e8a9...297

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2026 den 20.42):

Om 20-30 år er disse navnene helt normale. 

Anonymkode: b107b...e69

Er vel heller Muhammad og Ali de fleste heter om 20-30 år.

Anonymkode: 6d082...8ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det med Noah er jo litt artig, jeg har hørt flere omtale det som nymotens. Da kan man sin historie, kan man si 😅

Det er et gammelt navn, men det har ingen lang navnetradisjon i Norge. Ble nesten ikke brukt før 2000. 

De fleste navn (utenom navn folk finner på selv) er jo gamle, men populariteten går gjerne i bølger, og noen ganger kommer det "nye" navn - altså navn som ikke er ny-påfunnet, men nye i norsk navnetradisjon. Slike blir gjerne fort populære, og fort upopulære igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ja for all del la oss få Kjellaug og Geirbjørg og Arntfrid tilbake 🙄

Anonymkode: df79c...832

Eller tradisjonelle navn som bare ikke bare passer småbarn. Noen sånne navn er heldigvis på topp nå også. 

Anonymkode: 6b76b...2d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eller tradisjonelle navn som bare ikke bare passer småbarn. Noen sånne navn er heldigvis på topp nå også. 

Det finnes vel knapt navn som bare passer småbarn. Det måtte være sånt som Lillebror og Tullemor, men det er det vel knapt noen som kaller barna lenger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leo? Jeg tenker ikke på Leo Skiri Østigård som barnslig og uskyldig, akkurat. 

Anonymkode: 879de...d6c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det finnes vel knapt navn som bare passer småbarn. Det måtte være sånt som Lillebror og Tullemor, men det er det vel knapt noen som kaller barna lenger. 

Veldig uenig, mange navn på barn/unge i dag jeg overhodet ikke synes passer til voksne i seriøse roller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...