AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Jeg er 27 og har ingen barn selv enda. De jeg kjenner fra ungdomsskolen som har fått barn har alle kalt gutten sin Leo, Theo, Mio eller Matheo. Er det bare meg som synes det er litt "teit" å gi slike nusselige søte navn til gutten sin, som jo skal bli en mann en dag? Da tenker jeg spesielt på Mio. Flere eksempler på slike mer barnslige navn? Synes også Milly er litt barnslig (og hundeaktig) til jente. Anonymkode: 9021c...786 7
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Når den generasjonen er 40+ heter ”alle” det samme og det vil være helt normalt. Anonymkode: 5cf8b...780 7
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden Gikk du sammen med bare ressurssvake på ungdomsskolen siden de ikke kan finne ordentlig navn til sønnene sine? Anonymkode: d3ba0...157 5 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden Om 20-30 år er disse navnene helt normale. Anonymkode: b107b...e69
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Når den generasjonen er 40+ heter ”alle” det samme og det vil være helt normalt. Anonymkode: 5cf8b...780 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Om 20-30 år er disse navnene helt normale. Anonymkode: b107b...e69 Tenker de er framtidens Ronny, Raymond og Kevin. Anonymkode: 09e11...1ca 10 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden Jeg synes det er en uting kalle andres navnevalg teit, uansett. Anonymkode: e66f1...dab 3 2
Umbreon Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden (endret) Tenker at navnene vokser med barna. Vi har jo for eksempel en Leo på landslaget nå. Synes ikke akkurat han framstår så veldig «barnslig og nusselig», men har heller aldri tenkt at ikke han kler å hete Leo eller at det er noe problem med det. Navnene går i trendbølger. Hver generasjon har sine navn som er «gammelmannsnavn» og sine navn som er «for barnslige til å passe en voksen» og «navn som alle heter». Dette endrer seg. Bare slapp av, dette går fint! Endret 7 timer siden av Umbreon 8
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Skrevet 7 timer siden Hva synes du om Noah? Anonymkode: dfaf8...893
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva synes du om Noah? Anonymkode: dfaf8...893 Det med Noah er jo litt artig, jeg har hørt flere omtale det som nymotens. Da kan man sin historie, kan man si 😅 Anonymkode: 06f35...34a 3
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden Leander, Nathaniel, Max etc Høres ut som noe en ung mor har diktet opp Anonymkode: 3e82c...e3e 4
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden Leander, Liam, Emilian Anonymkode: 2ea9b...65e 3
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Skrevet 7 timer siden Som andre her sier så er dette noe som løser seg selv når generasjonen vokser opp sammen. Problemet eksisterer egentlig kun for de som er 10-20 år for tidlig ute for trenden. I tillegg så er det ofte utenlandske referanser som allerede er voksne for lengst. Anonymkode: df79c...832
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Leander, Liam, Emilian Anonymkode: 2ea9b...65e Nydelige navn som absolutt kler 10 åringen like godt som ettåringen… Anonymkode: 5717b...611
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Skrevet 7 timer siden Leo har vel vært navn på paver gjennom tidene. Den nåværende heter jo Leo. Anonymkode: 17a8c...d6b
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Skrevet 7 timer siden "barnslig navn på guttenavn" Anonymkode: dfae6...4ee 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "barnslig navn på guttenavn" Anonymkode: dfae6...4ee Anonymkode: 17a8c...d6b 3
Irja Skrevet 7 timer siden #17 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg er 27 og har ingen barn selv enda. De jeg kjenner fra ungdomsskolen som har fått barn har alle kalt gutten sin Leo, Theo, Mio eller Matheo. Er det bare meg som synes det er litt "teit" å gi slike nusselige søte navn til gutten sin, som jo skal bli en mann en dag? Da tenker jeg spesielt på Mio. Flere eksempler på slike mer barnslige navn? Synes også Milly er litt barnslig (og hundeaktig) til jente. Anonymkode: 9021c...786 Det er ikke bare deg.. 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #18 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg er 27 og har ingen barn selv enda. De jeg kjenner fra ungdomsskolen som har fått barn har alle kalt gutten sin Leo, Theo, Mio eller Matheo. Er det bare meg som synes det er litt "teit" å gi slike nusselige søte navn til gutten sin, som jo skal bli en mann en dag? Da tenker jeg spesielt på Mio. Flere eksempler på slike mer barnslige navn? Synes også Milly er litt barnslig (og hundeaktig) til jente. Anonymkode: 9021c...786 Leo betyr jo løve. Ikke spesielt nusselig akkurat. Anonymkode: 4dbed...0a8
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #19 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Leander, Nathaniel, Max etc Høres ut som noe en ung mor har diktet opp Anonymkode: 3e82c...e3e Det høres bare slik ut hvis man er historieløs. Anonymkode: 06f35...34a
Alice123 Skrevet 7 timer siden #20 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Som andre her sier så er dette noe som løser seg selv når generasjonen vokser opp sammen. Problemet eksisterer egentlig kun for de som er 10-20 år for tidlig ute for trenden. I tillegg så er det ofte utenlandske referanser som allerede er voksne for lengst. Anonymkode: df79c...832 Enig. Når det gjelder jentenavn så er navn jeg vokste opp med som "oldemor-navn" på navnetoppen nå. Jenny, Alma, Astrid, Selma, Ellinor, Hennie, Solveig, Johanne, Agnes (SSB). Så for yngre generasjon vil det være "barne-navn" og ikke gammel-dame-navn slik det er for meg. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå