Gå til innhold

Barnslige navn på guttenavn


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 27 og har ingen barn selv enda. De jeg kjenner fra ungdomsskolen som har fått barn har alle kalt gutten sin Leo, Theo, Mio eller Matheo. 

Er det bare meg som synes det er litt "teit" å gi slike nusselige søte navn til gutten sin, som jo skal bli en mann en dag? Da tenker jeg spesielt på Mio. 

Flere eksempler på slike mer barnslige navn? Synes også Milly er litt barnslig (og hundeaktig) til jente. 

Anonymkode: 9021c...786

  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når den generasjonen er 40+ heter ”alle” det samme og det vil være helt normalt. 

Anonymkode: 5cf8b...780

  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Gikk du sammen med bare ressurssvake på ungdomsskolen siden de ikke kan finne ordentlig navn til sønnene sine?

Anonymkode: d3ba0...157

  • Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om 20-30 år er disse navnene helt normale. 

Anonymkode: b107b...e69

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Når den generasjonen er 40+ heter ”alle” det samme og det vil være helt normalt. 

Anonymkode: 5cf8b...780

 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Om 20-30 år er disse navnene helt normale. 

Anonymkode: b107b...e69

Tenker de er framtidens Ronny, Raymond og Kevin.

Anonymkode: 09e11...1ca

  • Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er en uting kalle andres navnevalg teit, uansett. 

Anonymkode: e66f1...dab

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Tenker at navnene vokser med barna. Vi har jo for eksempel en Leo på landslaget nå. Synes ikke akkurat han framstår så veldig «barnslig og nusselig», men har heller aldri tenkt at ikke han kler å hete Leo eller at det er noe problem med det.

 Navnene går i trendbølger. Hver generasjon har sine navn som er «gammelmannsnavn» og sine navn som er «for barnslige til å passe en voksen» og «navn som alle heter». Dette endrer seg. Bare slapp av, dette går fint! 

Endret av Umbreon
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva synes du om Noah?

Anonymkode: dfaf8...893

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva synes du om Noah?

Anonymkode: dfaf8...893

Det med Noah er jo litt artig, jeg har hørt flere omtale det som nymotens. Da kan man sin historie, kan man si 😅

Anonymkode: 06f35...34a

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Leander, Nathaniel, Max etc

Høres ut som noe en ung mor har diktet opp

Anonymkode: 3e82c...e3e

  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Leander, Liam, Emilian

Anonymkode: 2ea9b...65e

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som andre her sier så er dette noe som løser seg selv når generasjonen vokser opp sammen. Problemet eksisterer egentlig kun for de som er 10-20 år for tidlig ute for trenden. 

I tillegg så er det ofte utenlandske referanser som allerede er voksne for lengst.

Anonymkode: df79c...832

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Leander, Liam, Emilian

Anonymkode: 2ea9b...65e

Nydelige navn som absolutt kler 10 åringen like godt som ettåringen… 

Anonymkode: 5717b...611

AnonymBruker
Skrevet

Leo har vel vært navn på paver gjennom tidene. Den nåværende heter jo Leo.

Anonymkode: 17a8c...d6b

AnonymBruker
Skrevet

"barnslig navn på guttenavn"

Anonymkode: dfae6...4ee

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"barnslig navn på guttenavn"

Anonymkode: dfae6...4ee

:fnise:

Anonymkode: 17a8c...d6b

  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg er 27 og har ingen barn selv enda. De jeg kjenner fra ungdomsskolen som har fått barn har alle kalt gutten sin Leo, Theo, Mio eller Matheo. 

Er det bare meg som synes det er litt "teit" å gi slike nusselige søte navn til gutten sin, som jo skal bli en mann en dag? Da tenker jeg spesielt på Mio. 

Flere eksempler på slike mer barnslige navn? Synes også Milly er litt barnslig (og hundeaktig) til jente. 

Anonymkode: 9021c...786

Det er ikke bare deg..

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg er 27 og har ingen barn selv enda. De jeg kjenner fra ungdomsskolen som har fått barn har alle kalt gutten sin Leo, Theo, Mio eller Matheo. 

Er det bare meg som synes det er litt "teit" å gi slike nusselige søte navn til gutten sin, som jo skal bli en mann en dag? Da tenker jeg spesielt på Mio. 

Flere eksempler på slike mer barnslige navn? Synes også Milly er litt barnslig (og hundeaktig) til jente. 

Anonymkode: 9021c...786

Leo betyr jo løve. Ikke spesielt nusselig akkurat.

Anonymkode: 4dbed...0a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Leander, Nathaniel, Max etc

Høres ut som noe en ung mor har diktet opp

Anonymkode: 3e82c...e3e

Det høres bare slik ut hvis man er historieløs.

Anonymkode: 06f35...34a

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Som andre her sier så er dette noe som løser seg selv når generasjonen vokser opp sammen. Problemet eksisterer egentlig kun for de som er 10-20 år for tidlig ute for trenden. 

I tillegg så er det ofte utenlandske referanser som allerede er voksne for lengst.

Anonymkode: df79c...832

Enig. Når det gjelder jentenavn så er navn jeg vokste opp med som "oldemor-navn" på navnetoppen nå. Jenny, Alma, Astrid, Selma, Ellinor, Hennie, Solveig, Johanne, Agnes (SSB). Så for yngre generasjon vil det være "barne-navn" og ikke gammel-dame-navn slik det er for meg.

  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...