Run Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Jeg unnlot å gi vurdering til en selger som ga meg en annen vare enn annonsert. Kjøpte 1. juni. Så fikk jeg en vurdering som kjøper i dag, heldigvis nok en tier, men selgeren kunne jo ha valgt å straffe meg for å ikke gi vurdering av vedkommende som selger?
Luckiness Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden Kunne skjedd, men skjedde ikke. Jeg har en vurdering på 7 fra en kjøper, med kommentaren «Fin kjøpsprosess, ikke noe å påpeke». Så der skjønner jeg ikke hva som trakk ned. Resten er 10 så har ikke noe å si den ene.
Run Skrevet 4 timer siden Forfatter #3 Skrevet 4 timer siden Luckiness skrev (4 minutter siden): Kunne skjedd, men skjedde ikke. Jeg har en vurdering på 7 fra en kjøper, med kommentaren «Fin kjøpsprosess, ikke noe å påpeke». Så der skjønner jeg ikke hva som trakk ned. Resten er 10 så har ikke noe å si den ene. Bare det at det kan skje sier litt om hvor dårlig systemet fungerer. Bør heller være slik at både selger og kjøper får tre dager på seg til å gi en vurdering og så er det ingen avsløring av vurderingene før de tre dagene har gått. Er noen som mener at det aldri skal gis toppscore, det samme gjelder kunder i butikker, kunder som har hatt bilen på verksted osv. Burde vært mer spredning i vurderingene og ikke en forventning om tiere. Jeg er ikke alltid 100 % fornøyd, men tenker at for eksempel en nier er rimelig. Hvis det går flere dager før varen blir sendt, uten at det kommuniseres, så er ikke det en tier. 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Nei, det er ikke mulig å straffe noen fordi de ikke har gitt vurdering, systemet til Finn fungerer heldigvis ikke sånn. Selgeren hadde ingen mulighet til å vite at du ikke hadde gitt vurdering. På Finns nettsider står det ganske godt forklart hvordan dette fungerer. Anonymkode: fb02a...48b 1 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden Jeg har aldri kommet på å straffe en kjøper fordi jeg ikke fikk max på vurdering eller vurdering i det hele tatt. Selvsagt litt kjipt når jeg har levert inn kjapt for å rekke nærmeste frist og varen er ubrukt. Men er ikke hevngjerrig av natur. Fikk en 8 hvor kjøper mente at bildet ikke samsvarte med produktet (ny genser) .Dette var produsentens egne bilder, tror aldri jeg kunne tatt bedre selv. Så det ble for dumt, men orket ikke kommentere tilbake. Anonymkode: 1d0ff...417
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Run skrev (18 minutter siden): Bare det at det kan skje sier litt om hvor dårlig systemet fungerer. Bør heller være slik at både selger og kjøper får tre dager på seg til å gi en vurdering og så er det ingen avsløring av vurderingene før de tre dagene har gått. Er noen som mener at det aldri skal gis toppscore, det samme gjelder kunder i butikker, kunder som har hatt bilen på verksted osv. Burde vært mer spredning i vurderingene og ikke en forventning om tiere. Jeg er ikke alltid 100 % fornøyd, men tenker at for eksempel en nier er rimelig. Hvis det går flere dager før varen blir sendt, uten at det kommuniseres, så er ikke det en tier. Det er jo sånn det fungerer. Bare at fristen er tre uker, ikke tre dager. Hvis begge har svart før tre uker, blir vurderingene synlig før, da er det jo ingen vits i å holde det skjult lenger. Merkelig å lage en tråd om en problemstilling som ikke finnes. Anonymkode: fb02a...48b 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Gir nesten aldri vurdering jeg. Er jo ikke tvang. Og jeg får også vurdering 1/10 gånger. Fick en "dårlig" vurdering en gång da kjøper ikke var fornøyd med emballasjen, men den gjorde da det den skulle gjøre. Så med mindre det er klager på relevante ting som betaling så bryr jeg meg ikke om vurderinger heller. Anonymkode: f0ac2...e02
Run Skrevet 3 timer siden Forfatter #8 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er jo sånn det fungerer. Bare at fristen er tre uker, ikke tre dager. Hvis begge har svart før tre uker, blir vurderingene synlig før, da er det jo ingen vits i å holde det skjult lenger. Merkelig å lage en tråd om en problemstilling som ikke finnes. Anonymkode: fb02a...48b Dårlig forklart/vist fra Finns side. Så selgeren kan ha gitt meg en ganske rask vurdering, til og med samme dag som salget, og så får jeg vurderingen nå fordi jeg uansett ikke kan gi en vurdering lenger?
Run Skrevet 3 timer siden Forfatter #9 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Gir nesten aldri vurdering jeg. Er jo ikke tvang. Og jeg får også vurdering 1/10 gånger. Fick en "dårlig" vurdering en gång da kjøper ikke var fornøyd med emballasjen, men den gjorde da det den skulle gjøre. Så med mindre det er klager på relevante ting som betaling så bryr jeg meg ikke om vurderinger heller. Anonymkode: f0ac2...e02 Har vurdert å droppe å gi vurderinger i en periode siden jeg får så få vurderinger selv, bare synd at da svekkes systemet. Finnes i hvert fall sanksjonsmuligheter innenfor Finn-systemet ved helt feilaktige vurderinger.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden Run skrev (29 minutter siden): Dårlig forklart/vist fra Finns side. Så selgeren kan ha gitt meg en ganske rask vurdering, til og med samme dag som salget, og så får jeg vurderingen nå fordi jeg uansett ikke kan gi en vurdering lenger? Ja, det stemmer. Vurderinger "frigis" enten når begge har vurdert eller når fristen har gått ut. Anonymkode: fcfc3...008
Eric_B Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden Trenger ikke vurdering, det sluttet jeg med for flere år siden. En periode så ble det registrert feil stjerner også så det er verdiløst. Eneste jeg bryr meg om er om de har bekreftet hvem de er til Finn (blå hake).
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden Luckiness skrev (2 timer siden): Kunne skjedd, men skjedde ikke. Jeg har en vurdering på 7 fra en kjøper, med kommentaren «Fin kjøpsprosess, ikke noe å påpeke». Så der skjønner jeg ikke hva som trakk ned. Resten er 10 så har ikke noe å si den ene. Dårlig innpakkning? Anonymkode: a76a1...4ff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå