Gå til innhold

Symptomer perimenopause

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvile symptomer fikk dere i tidlig perimenopause, med fortsatt syklus intakt?

Ulike typer symmtomer gjennom syklusen?

Anonymkode: 71235...9e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen.

Var ikke før mensen ble ustabil jeg begynte å svette litt mer, og 2 år etter det kom krystallsyken med mensen.

Aldri hatt symptomer foruten ved mensen, den har alltid hatt 2 dager med kraftig blødning og mye smerter. Det er akkurat samme nå, den kommer bare sjeldnere.

Anonymkode: f0029...46c

AnonymBruker
Skrevet

Bla. mer og mer svetting på natt, angst og bekymring, humørsvingninger, nedsatt libido, tørt i hals og øyne.

Anonymkode: 52709...929

AnonymBruker
Skrevet

Økende smerter uken før mens, og mensen gikk til slutt over til kun å være spotting av brunt blod. Hetetokter. Nattsvette (særlig uken før mens og under menstruasjon). Mer angst. Hjernetåke. Tørre øyne. 

Siste året: økende hetetokter, nattsvette, veldig tørr hud, klør inni øregangene, mer humørsvingninger før mens (blir veldig lei meg).

Startet da jeg var 37 og kom gradvis og ble stadig økende. Er snart 42 og har akkurat startet på HRT. Veldig sliten av å ikke kunne sove godt 2 uker hver mnd

Anonymkode: d6412...4f6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 48 og syklusen har vært ustabil i et års tid. Men merker absolutt ingen andre symptomer. Har egentlig aldri hatt noe symptomer som henger sammen med syklus, ikke noe humørsvinginger eller smerter. Har aldri kunnet gjette hvor jeg er i syklus uten å se på kalenderen. Har vært heldig, krysser fingrene for at det fortsetter slik.

Anonymkode: 4893f...52f

Skrevet

48 år. Det startet med hetetokter på natt og uregelmessig mens for 4-5 år siden. Ellers har jeg opplevd tørre øyne, nedsatt libido og senket stemningsleie.Følt meg mye sliten og hatt masse cravings på usunn mat, hvilket jeg ikke har hatt like mye av før.

Startet i fjor med Sequidot plaster og da ble alle symptomene borte ganske raskt. Men nå er det leveringsproblemer på denne og jeg har nå gått 2 uker uten. Har begynt å sove dårligere igjen men ikke merket hetetokter enda.

Anonymkode: a0288...b25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...