Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper aldri gaver på reise, men kjøper alltid en bestemt sjokolade til mamma når jeg harryhandler. Pleier også å kjøpe med godteri til svigermor som bor på sykehjem.  
Koster meg så lite, og gir dem mye glede. 

Anonymkode: 4e50b...df1

  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker mine egne penger, når vi er på handel i Sverige når jeg kjøper noe til familien min:)  Vi har ganske god råd  !

Anonymkode: edfac...e23

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bruker mine egne penger, når vi er på handel i Sverige når jeg kjøper noe til familien min:)  Vi har ganske god råd  !

Anonymkode: edfac...e23

Da er jo virkelig ikke noe mannen din trenger å lage et problem ut av

Anonymkode: 6a850...fb6

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Koselig med gaver når en er på utenlandstur. Men å ta en harrytur går ikke som å reise til utlandet. Butikken er like over grensa, men det er like høytidelig som å dra på Rema1000 over gata.

Anonymkode: 2189b...a94

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du gjør hva du vil TS støtter deg 100% 😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og mannen min skal til Sverige på en handletur, og jeg pleier å kjøpe kalvsteik , tyrkiske pepperdrops og et Kalle Anka blad der fra til familien min (mamma pappa og broren min) , mannen min mener det er unødvendig å kjøpe med gaver til familien min. Men hos oss er det tradisjon å kjøpe gaver når man er ute og reiser! Så hvem har egentlig rett her ? 

Anonymkode: edfac...e23

Vel: gjør du dette fordi du har lyst og synes det er koselig eller fordi du føler deg forpliktet og at du må?
 

Hvis mannen din oppfatter det sånn ar du kanskje gjør dette av plikt fremfor lyst kan det være hva han ønsker å få frem? Hvis du ønsker å gjøre dette og synes det er koselig burde han bare støtte deg i det. Er det noe grunn til at han mener du ikke skal gjøre det? (Kanskje mener han det er bare du som gir dem noe? Kanskje har dere ikke så god økonomi og han synes du skal bruke pengene på deg selv? ..) 

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det ikke av plikt, har bare alltid vært en familietradisjon hos oss:)  Mannen min har et ok forhold til sin familie , der har det ikke vært vanlig med gaver fra Sverige, men det kommer av at hans familie bor rett ved grensen. Men når vi er i utlandet på ferie da kjøper han til sin familie:)

Anonymkode: edfac...e23

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen din er amatør. Kvinnen har alltid rett. Om mannen ikke gir henne rett selv om det helt klart at hun tar feil så blir det bare dårlig stemning i heimen, lite mus og det kommer til å være slik helt til du "innser" at du tok feil og må beklage.. 

#gi_kvinnen_rett_så_slipper_du_furten_kjærring

Anonymkode: ddb78...c9b

AnonymBruker
Skrevet

Det beste i livet er unødvendig 

Anonymkode: 565b3...c33

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo uansett småpenger. Ingenting å lage sak av. Må du i det hele tatt si at du skal kjøpe noe til dem? 

Anonymkode: 8e91f...de4

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet? Hvorfor diskuterer dere sånne bagateller?

Anonymkode: f12ea...c84

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg og mannen min skal til Sverige på en handletur, og jeg pleier å kjøpe kalvsteik , tyrkiske pepperdrops og et Kalle Anka blad der fra til familien min (mamma pappa og broren min) , mannen min mener det er unødvendig å kjøpe med gaver til familien min. Men hos oss er det tradisjon å kjøpe gaver når man er ute og reiser! Så hvem har egentlig rett her ? 

Anonymkode: edfac...e23

Hvor langt er det for dere? For meg er det ca. en time til sverige. Drar ofte. Da er det ikke vanlig å kjøpe gaver. Sverige for oss er handletur, ikke en "reise" som sådan. 

Men hvis dere reiser i flere timer for å komme frem (3 eller flere) og gjør det veldig sjeldent (1 gang i året eller sjeldnere) da forstår jeg gaven. Da er det en større reise.

Men hvem skal nekte deg å kjøpe ett enkelt blad? Jeg hadde ikke giddet å høre på mannen her, det er smålig. Men definisjonen "reise", tja.

Anonymkode: 074a3...ab3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...