AnonymBruker Skrevet i går, 15:12 #1 Skrevet i går, 15:12 Hei Celine! Det høres ut som en skikkelig utfordrende situasjon du står i med schæferen din og katten. Det er tydelig at du har lang erfaring med rasen og har prøvd mye allerede, men at denne hunden er annerledes. Her er en tekst basert på informasjonen du ga: Jeg har en schæfer på 1,5 år, og selv om jeg har lang erfaring med rasen og dette er min tredje schæfer, opplever jeg en helt unik utfordring. Vi har også en katt, og helt fra valpestadiet har hunden vært ekstremt opptatt av katten, både ute og inne. Det virker som hunden vil leke, men dette eskalerer ofte til at den jager katten. Dette skaper problemer, spesielt når katten blir med på turer utendørs, da hunden konstant vil jage og leke voldsomt. Situasjonen er blitt såpass alvorlig at hunden en gang klarte å jage katten ut da en dør ble åpnet. Hunden er dessverre svært uforsiktig og voldsom i omgangen med katten, og selv om jeg ikke tror det er vondt ment, tør jeg ikke stole på hunden gitt størrelsesforskjellen. Jeg har vært streng og konsekvent siden hunden var liten, men problemet er verst ute. Inne vil katten ikke oppholde seg i samme rom som hunden dersom den ligger nede. Så snart hunden ser katten, enten ute eller inne, prøver den å initiere lek som raskt går over styr. Jeg forsøker å ta forholdsregler, men ting skjer ofte så raskt at det er vanskelig å reagere. Kontakttrening og korreksjoner har dessverre ikke hatt ønsket effekt. Dette er en hund med et ekstremt voldsomt jaktinstinkt, og den viser ingen respekt for katten, selv etter at katten har kloret og tydelig sagt fra – noe som bare fyrer opp hunden ytterligere. Katten ønsker kun å være med på tur på avstand og oppsøker aldri hunden ellers. De er aldri sammen uten tilsyn, og hunden har et eget avsperret rom om natten og når den er alene hjemme. Jeg merker at dette går utover kattens trivsel, og det er slitsomt å måtte være så streng og konsekvent hele tiden. Jeg har hatt hund og katt sammen tidligere med bare gode erfaringer, men denne hunden er helt ekstrem. Hunden får godt med turer og mental stimulering gjennom mye lydighetstrening og søk, så det handler ikke om mangel på aktivitet. Anonymkode: bd9cb...dbc
AnonymBruker Skrevet i går, 16:21 #2 Skrevet i går, 16:21 Hva lurer du på? Du har ingen spørsmål i teksten. Anonymkode: 96475...dfb
AnonymBruker Skrevet i går, 17:04 #3 Skrevet i går, 17:04 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei Celine! Det høres ut som en skikkelig utfordrende situasjon du står i med schæferen din og katten. Det er tydelig at du har lang erfaring med rasen og har prøvd mye allerede, men at denne hunden er annerledes. Her er en tekst basert på informasjonen du ga: Jeg har en schæfer på 1,5 år, og selv om jeg har lang erfaring med rasen og dette er min tredje schæfer, opplever jeg en helt unik utfordring. Vi har også en katt, og helt fra valpestadiet har hunden vært ekstremt opptatt av katten, både ute og inne. Det virker som hunden vil leke, men dette eskalerer ofte til at den jager katten. Dette skaper problemer, spesielt når katten blir med på turer utendørs, da hunden konstant vil jage og leke voldsomt. Situasjonen er blitt såpass alvorlig at hunden en gang klarte å jage katten ut da en dør ble åpnet. Hunden er dessverre svært uforsiktig og voldsom i omgangen med katten, og selv om jeg ikke tror det er vondt ment, tør jeg ikke stole på hunden gitt størrelsesforskjellen. Jeg har vært streng og konsekvent siden hunden var liten, men problemet er verst ute. Inne vil katten ikke oppholde seg i samme rom som hunden dersom den ligger nede. Så snart hunden ser katten, enten ute eller inne, prøver den å initiere lek som raskt går over styr. Jeg forsøker å ta forholdsregler, men ting skjer ofte så raskt at det er vanskelig å reagere. Kontakttrening og korreksjoner har dessverre ikke hatt ønsket effekt. Dette er en hund med et ekstremt voldsomt jaktinstinkt, og den viser ingen respekt for katten, selv etter at katten har kloret og tydelig sagt fra – noe som bare fyrer opp hunden ytterligere. Katten ønsker kun å være med på tur på avstand og oppsøker aldri hunden ellers. De er aldri sammen uten tilsyn, og hunden har et eget avsperret rom om natten og når den er alene hjemme. Jeg merker at dette går utover kattens trivsel, og det er slitsomt å måtte være så streng og konsekvent hele tiden. Jeg har hatt hund og katt sammen tidligere med bare gode erfaringer, men denne hunden er helt ekstrem. Hunden får godt med turer og mental stimulering gjennom mye lydighetstrening og søk, så det handler ikke om mangel på aktivitet. Anonymkode: bd9cb...dbc Da kvitter du deg med hunden slik at katten ikke blir mentalt ødelagt. Hvis du heller vil beholde hunden, omplasserer du katten så den får et bedre liv Anonymkode: 28e89...df3
AnonymBruker Skrevet i går, 17:16 #5 Skrevet i går, 17:16 Jøss, har hunden din sin egen katt? Anonymkode: 5b324...315
AnonymBruker Skrevet i går, 17:24 #6 Skrevet i går, 17:24 AI er ikke alltid aå bra å bruke. Anonymkode: 5b13e...c7b 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Skrevet 8 timer siden Hvorfor oppretter du en egen tråd basert på en annen, generert av AI? Dette er bare søppel. Skriv med egne ord eller drit i å poste... Anonymkode: 2f3fb...e08
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå