Gå til innhold

Hotell i Holmenkollen?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Har -aldri- 🙈 vært i Oslo før. Jeg og mannen har nå fått en pengegave fra svigermor for å dra til Oslo en langhelg i sommer. Men det koster jo en formue å bo i sentrum! Jeg ser det er ganske billig å bo i Holmenkollen. Men hvor lang tid tar det med buss ellee trikkebanen fra dit og til sentrum? 

Anonymkode: dd377...787

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ti minutter å gå fra Holmenkollen park hotel til t-banen, 20 minutter med t-banen fra Holmenkollen til Majorstuen.

Anonymkode: f4b84...043

Skrevet

… og sykt mye oppover når du skal tilbakr til hotellet. 

Anonymkode: f4b84...043

  • Liker 2
Skrevet

Er det Scandic Holmenkollen Park du ser på? Man får mye for pengene der. Skal bo der et par netter selv i sommer og bryr meg ikke om reiseveien.

Anonymkode: c0fd4...46e

  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det Scandic Holmenkollen Park du ser på? Man får mye for pengene der. Skal bo der et par netter selv i sommer og bryr meg ikke om reiseveien.

Anonymkode: c0fd4...46e

Det er vel ingen andre hoteller i Holmenkollen?
 

Neste er vel Soria Moria og det er i Voksenåsen. 
 

Reiseveien er en fin t-banetur, fantastisk utsikt ☀️ var skoleveien min i mange år. 
 

Men sentralt….. det er det IKKE. 
 

Ps: kan anbefale en tur inn på Skimuseet! Og kaffe på Frognerseteren. 

Anonymkode: f4b84...043

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men det koster jo en formue å bo i sentrum! Jeg ser det er ganske billig å bo i Holmenkollen. Men hvor lang tid tar det med buss ellee trikkebanen fra dit og til sentrum? 

Anonymkode: dd377...787

Det du sparer i kroner er ikke verdt reiseveien.

Er ikke poenget med langhelg i Oslo å kunne gå og oppleve det dere vil når dere vil?

Anonymkode: 1d13d...ba0

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det du sparer i kroner er ikke verdt reiseveien.

Er ikke poenget med langhelg i Oslo å kunne gå og oppleve det dere vil når dere vil?

Anonymkode: 1d13d...ba0

Det kommer jo an på hva man liker. Er man uansett på bena hele dagen, så er det jo ett fett hvor man bor. En 20-minutters tbanetur (den fineste turen i Oslo ❤️❤️) kan være en like stor del av reisen. 
 

 

Det eneste er st siste t-bane går ganske tidlig, rundt 12 på natten. Og nærmeste nattbuss går vel bare til Besserud, det er mange høydemeter til Holmenkollen Park derfra. (Med fare for at min Oslo kunnskap er noen år utdatert, håper det er bedre nå). 
 

Jeg hadde lett valgt andre hotell om jeg skulle til Oslo, men pris er selvfølgelig en stor del. Er man uansett ikke ute på galeien sent på natten, kan Holmenkollen park helt fint være et alternativ. Man får jo oppleve en kjempefin side av byen der oppe. 

Anonymkode: f4b84...043

Skrevet

Holmenkollen Park er egentlig et ganske fint hotell, men tror ikke jeg hadde orket det for en helg i Oslo. Tror heller jeg hadde valgt Lillestrøm.

Anonymkode: e08fa...d50

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Holmenkollen Park er egentlig et ganske fint hotell, men tror ikke jeg hadde orket det for en helg i Oslo. Tror heller jeg hadde valgt Lillestrøm.

Anonymkode: e08fa...d50

Men da blir det ikke en helg i Oslo. 
 

Da blir det en helg i Lillestrøm! 👀

Anonymkode: f4b84...043

  • Liker 2
Skrevet

Formue? 

Man får da rom i sentrum fra 1000kr natta.

1200kr natta i helg på thon hotell spektrum, med frokost.

Må melde deg inn i hotellens kundeklubber.

Anonymkode: 1112f...68f

  • Liker 1
Skrevet

Hvilke andre hotell har du sett på som er så mye dyrere at du vurderer Holmenkollen?

  • Liker 2
Skrevet

Har sovet på scandic Holmenkollen og synes det var topp! Hvis man kommer med bil kan man være heldige og få plass på gratis parkering på nedsiden av hotellet også. 

Anonymkode: ae68b...3f9

  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Holmenkollen Park er egentlig et ganske fint hotell, men tror ikke jeg hadde orket det for en helg i Oslo. Tror heller jeg hadde valgt Lillestrøm.

Anonymkode: e08fa...d50

Lillestrøm for en helg i Oslo? Forklar.

Anonymkode: e1df9...865

  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da blir det ikke en helg i Oslo. 
 

Da blir det en helg i Lillestrøm! 👀

Anonymkode: f4b84...043

Men raskere å komme seg til Oslo sentrum enn fra Holmenkollen 

Anonymkode: 39647...154

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Lillestrøm for en helg i Oslo? Forklar.

Anonymkode: e1df9...865

Ikke meg du spør, men fra Lillestrøm tar det 10 minutter med tog til Oslo S, så raskere enn de fleste andre steder i Oslo som ikke er sentrum.

Men svært sjeldent det et billigere hotellrom i Lillestrøm enn Oslo sentrum 

Anonymkode: 39647...154

Skrevet

Du kan finne noe nærmere som ikke er så dyrt. Feks Hotel Filip. Ligger i Vika. Fint område, med Frogner på den ene siden og Aker Brygge på den andre. Du kan gå til Slottsparken og Karl Johan derfra

1 382 kr per natt om man booker 3 netter (20% avslag, men 25 % avslag om dere booker 4 netter) .
4 146 kr Totalt for 3 netter i Juli. Det er da rimelig for to personer. 
 

 

Anonymkode: f1a9c...d84

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Men raskere å komme seg til Oslo sentrum enn fra Holmenkollen 

Anonymkode: 39647...154

 

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ikke meg du spør, men fra Lillestrøm tar det 10 minutter med tog til Oslo S, så raskere enn de fleste andre steder i Oslo som ikke er sentrum.

Men svært sjeldent det et billigere hotellrom i Lillestrøm enn Oslo sentrum 

Anonymkode: 39647...154

Men fremdeles ikke i Oslo. 
 

Det er klart det er kortere til Gøteborg enn til Tromsø, men du kan ikke kalle det en Oslotur selv om du velger hotellet i Gøteborg. 

Anonymkode: f4b84...043

  • Liker 1
Skrevet

Sjekk at banen faktisk går. Leste nettopp at linje 1 skulle holde stengt, men fikk ikke med meg når, da jeg ikke tar den. Buss for bane er noe dritt der oppe fra og ned til sentrum.

Anonymkode: 8ee83...4d8

Skrevet (endret)

Tbanen opp dit tar ikke allverdens tid, men det er SVINGETE opp dit og bratt, så tbanen kjører i sneglefart. 
 

Man får jo fin natur og utsikt der oppe da. 
 

Om det er lik pris på Storo så er dere da nærme Nydalskulpen og Akerselva for spaserturer på kveld og bading. 
 

Buss for bane helt opp til Holmenkollen er et helvetes mas.

Endret av AprilLudgate
Skrevet

Det hotellet til Scandic der oppe er superfint, men som mange andre sier - dere spiser jo da fort 1,5 t kun i reising til og fra hotellet hver dag. Og da har dere ikke luksusen av å kunne gå innom hotellrommet og slappe av en halvtime før middag eller noe. Hvis dere ikke vil/kan gi litt ekstra for å bo mer sentralt, ville jeg da heller vurdert Helsfyr eller Lillestrøm. Begge deler er langt mer praktisk om det er Oslo by man har kommet for å se - ca. 10 min inn til Oslo S fra begge steder. 

Anonymkode: 84fb8...d31

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...