AnonymBruker Skrevet 23. juni #1 Skrevet 23. juni Har aldri trent før, jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal starte å trene, jeg tror selvtilliten på det området er på null. Jeg kunne i hvertfall trengt ett studio, men vet ikke hvordan apparater virker en gang. Anonymkode: ced5f...12e
AnonymBruker Skrevet 23. juni #2 Skrevet 23. juni Meld deg inn ved å møte opp der, samtidig booker du 2-3 timer med pt. Feil bruk = skader Anonymkode: 6e307...fc0 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #3 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Meld deg inn ved å møte opp der, samtidig booker du 2-3 timer med pt. Feil bruk = skader Anonymkode: 6e307...fc0 Pt første gangen altså? Anonymkode: ced5f...12e 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #4 Skrevet 23. juni Jeg meldte meg inn i et senter med mange forskjellige tilbud. Inkludert gruppetimer. Da får man litt mer hjelp i starten. Og så kjøpte jeg en pt-pakke med 10 timer personlig trener. Det var veldig verdt det. Jeg fikk rask fremgang og motivasjonshjelp. Da jeg starta min første time likte jeg ikke trene og hata å bli svett. Med pt fikk jeg snudd den tankegangen Anonymkode: 3652e...338 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #5 Skrevet 23. juni Jeg kjøpte gruppetimer. Hvis jeg ville trene solo ville jeg kjøpt noen pt timer og fått de til å lære meg noen apparater. Anonymkode: 87633...672 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #7 Skrevet 23. juni Anbefaler enten gruppetimer eller pt-timer. Anonymkode: f11f4...e9c 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #8 Skrevet 23. juni Pt + styrkeapparater først og fremst så kan du evt ta en gruppetime i ny og ne for variasjon ta pt timer, så får du struktur, kontinuitet og kunnskap om treningen også Anonymkode: b599c...c2e 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni #9 Skrevet 23. juni Hvorfor er det så dyrt å trene? Anonymkode: ced5f...12e
AnonymBruker Skrevet 24. juni #10 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (På 23.6.2026 den 6.45): Pt første gangen altså? Anonymkode: ced5f...12e Absolutt! Det er kjempesmart for å få opplæring i det du har behov for. Da får du en samtale hvor du kan si hva du vil oppnå og hvilken erfaring du har. Jeg var 30 år og hilste på min første pt med "hei, jeg heter ** og har aldri satt mine bein på ett treningssenter før" 😅 da fikk jeg innføring i de mest grunnleggende øvelsene, og opplæring på enkle apparater! Fikk ett veldig enkelt treningsprogram, og ny time etter en måned for å se hvordan jeg hadde kommet i gang. AnonymBruker skrev (På 23.6.2026 den 7.56): Hvorfor er det så dyrt å trene? Anonymkode: ced5f...12e Hva er det du mener er så dyrt? Jeg betaler ca 103 kr pr uke for å trene på mitt senter. Det finnes selvsagt dyrere senter, men det er en billig investering i helsen din. Anonymkode: 7a971...695 2 1
Mhmjadda Skrevet 27. juni #11 Skrevet 27. juni Er det noe du har lyst til å oppnå? Har du lyst til å bli sterk, eller vil du få bedre kondis slik at du kan løpe eller gå på fjellet? Kanskje begynne litt forsiktig, slik at du kommer inn i det og unngår skader? Og unngår å bli lei? Det som fungerte for meg etter en tid med sykdom slik at formen var bånn i bøtta, var: - Et "sofa til 5km" løpe program, jeg brukte appen JustRun som er enkel og gratis. Øktene er en knapp halvtime i starten, så det er veldig greit. - Logget øktene på Strava, kun for min egen del. Motiverende å se hvor mye lenger distanse jeg kom! Leste litt på filosofien bak slow jogging og "Niko Niko"-løping. Det viktigste for meg var noe jeg kunne opprettholde i hverdagen, og som holdt meg skadefri. Er på min tredje gjennomgang av programmet. Første gang med slow jogging eller rett og slett bare rask gange, andre gang med langsom jogging og litt raskere drag, og nå med "vanlig jogge tempo" og noe som kan kalles løping i mellom Etterhvert meldte jeg meg inn i et treningsstudio, men litt usikker på om jeg skal fortsette. Med 1-2 "løpe"økter (altså rolig lunting), og 1-2 økter (altså maks en halvtime) med Pilates, yoga eller styrke hjemme med hjelp av YouTube eller Instagram trenger jeg egentlig ikke senter. Biltema har billige kettlebells og strikk, og matter finner du overalt. Du kan også bruke brusflasker. Det viktigste er at du kommer i gang med noe som er "enkelt nok" til at det ikke tar for mye plass i hverdagen, så kan du bygge på derfra! Det over er såpass lavterskel at det er rimelig lett å holde over tid! 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #12 Skrevet 27. juni Jeg googlet rett og slett navnene på apparatene og så på YouTube om hvordan de skulle utføres - enten noterte jeg navnene på telefonen eller søkte det opp kjapt mens jeg trente gitt at det var lite folk som trente da. I tillegg så fulgte jeg litt ekstra med på hvordan andre utførte øvelser på de apparatene jeg var usikker på. Likte å ha en liten plan på hva jeg skulle trene på forhånd. Mølle var en fin plass å bruke hvis jeg var usikker i starten. Det er egentlig perfekt å trene på sommeren - ofte mye mindre folk på senter som regel. Ellers kan det være greit å ha med seg vannflaske, treningssko, lås til skap, liten vaskeklut du kan tørke deg med og musikk på ørene om du liker det. Anonymkode: 7bb91...40d 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #13 Skrevet 27. juni Mhmjadda skrev (1 time siden): Er det noe du har lyst til å oppnå? Har du lyst til å bli sterk, eller vil du få bedre kondis slik at du kan løpe eller gå på fjellet? Kanskje begynne litt forsiktig, slik at du kommer inn i det og unngår skader? Og unngår å bli lei? Det som fungerte for meg etter en tid med sykdom slik at formen var bånn i bøtta, var: - Et "sofa til 5km" løpe program, jeg brukte appen JustRun som er enkel og gratis. Øktene er en knapp halvtime i starten, så det er veldig greit. - Logget øktene på Strava, kun for min egen del. Motiverende å se hvor mye lenger distanse jeg kom! Leste litt på filosofien bak slow jogging og "Niko Niko"-løping. Det viktigste for meg var noe jeg kunne opprettholde i hverdagen, og som holdt meg skadefri. Er på min tredje gjennomgang av programmet. Første gang med slow jogging eller rett og slett bare rask gange, andre gang med langsom jogging og litt raskere drag, og nå med "vanlig jogge tempo" og noe som kan kalles løping i mellom Etterhvert meldte jeg meg inn i et treningsstudio, men litt usikker på om jeg skal fortsette. Med 1-2 "løpe"økter (altså rolig lunting), og 1-2 økter (altså maks en halvtime) med Pilates, yoga eller styrke hjemme med hjelp av YouTube eller Instagram trenger jeg egentlig ikke senter. Biltema har billige kettlebells og strikk, og matter finner du overalt. Du kan også bruke brusflasker. Det viktigste er at du kommer i gang med noe som er "enkelt nok" til at det ikke tar for mye plass i hverdagen, så kan du bygge på derfra! Det over er såpass lavterskel at det er rimelig lett å holde over tid! Jeg har lange hverdager, pendler til jobb ca 1.5 t en vei og jobber i ett hektisk miljø der jeg småløper i 7t før hjem samme 1.5- 2 timer. Av og til rekker jeg kun middag/dusj før jeg sovner og våkner dagen etter til en ny arbeidsdag, helt utslitt og null energi. Raske måltider blir løsninger, og jeg har lagt på meg, det har blitt en vond sirkel og jeg er veldig sliten. Jeg tenkte at å begynne å trene rett etter jobb kunne være en løsning, ønsker å bli sterkere i hele kroppen ( spesielt ankler er svake) jeg har god utholdenhet og kan gå langt men jeg er ikke i god form for det. I tillegg ønsker jeg å møte andre mennesker ( gjerne gruppetimer ) for det sosiale- mye av livet mitt går kun opp i jobb, jeg ønsker faktisk ressursterke miljøer. Jeg ønsker alternativer, yoga høres fantastisk ut og jeg liker å svømme/ danse. Tusen takk til alle som har svart, tar i gjerne i mot flere tips. Anonymkode: ced5f...12e 1
Mufasa90 Skrevet 27. juni #14 Skrevet 27. juni De fleste sentrene tilbyr som regel introduksjon når du starter hos de, hvor de viser frem utstyr og slikt. Alternativt som andre nevner så kan du skaffe et par pt timer. Mye på youtube også hvor du kan lære. Lykke til! 2 1
Mhmjadda Skrevet 27. juni #15 Skrevet 27. juni Siden du småløper hele dagen får du kjenne på om mer småløping er tingen. Jeg har kommet dit at løping er mentalt avslappende, men det tok litt tid. Kanskje prøve med Pilates eller yoga på stuegulvet hjemme i første omgang, og søke opp noen korte økter feks 'strength for ankles' eller 'pilates for relaxing core shoulders' avhengig av hva du vil ha. Og se litt rundt om det finnes noe dansekurs eller klatrekurs for voksne! Det er sosialt og god trening. Så hvis du tar en fellesaktivitet og 1-2 økter hjemme er du godt igang 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni #16 Skrevet 27. juni Du kan jo også begynne å trene med kroppsvekt hjemme da. Da får du inn rutinen over tid, og sannsynligvis blir du etterhvert litt hekta på følelsen. Så kjøper du inn et par dumbbells, og plutselig en dag merker du at du trenger mer enn det hjemmetrening kan gi deg. Da melder du deg inn på senteret. Begynn å følge folk på IG som trener, men pass på at de har peiling. Sjekk kommentarene på videoene så ser du fort om de vet hva de driver med, de som ikke gjør det får mye pes. Anonymkode: fae6d...5af 5
Knutekålmor85 Skrevet 27. juni #17 Skrevet 27. juni Jeg kan anbefale "Sprek med Sofia" på NRK som en start. 20 min variert trening. Hun er flink til å forklare hvorfor og hvordan gjøre øvelsene. Det er alltid mulighet til å gjøre de enklere eller tyngre. Gjennom noen program kommer man borti grunnlaget for de fleste øvelser som man senere kommer borti i styrkerommet eller på gruppetimer. Krever litt plass, gjerne en matte og av og til en stol. 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #18 Skrevet 27. juni Finnes det sentre der ute som dekker alt? 💖Tusen takk for svar til alle💖 Anonymkode: ced5f...12e
Mufasa90 Skrevet 27. juni #19 Skrevet 27. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Finnes det sentre der ute som dekker alt? 💖Tusen takk for svar til alle💖 Anonymkode: ced5f...12e Sats har det aller meste. Til og med fått fysioterapi sist jeg sjekket. Men de koster gjerne mer enn de andre av den grunn. Noen av sentrene har også sauna. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni #20 Skrevet 27. juni Jeg ville kjøpt 2-3 pt timer på treningssenteret også etter dette kjøpt en pakke med coach. Mange dyktige, lurt å sjekke ut forskjellige på Instagram. Coach vil sette opp treningsprogram tilpasset deg og endre dette ved behov. Du vil også få tilgang til app hvor du kan tracke treningen (noe som er veldig motiverende da du ser tydelig fremgangen din). Når du er mer dreven selv kan du droppe coach også bruke f. Eks strongbody app og lage egne treningsprogram og tracke egen trening. 😊 Anonymkode: f2637...248 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå