Daria Skrevet i går, 13:04 #21 Skrevet i går, 13:04 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor mener du det? Når man har NOK klær, og prøver å si ifra både selv, og gjennom mannen om at vi har kleskapet fult av klær? Hvordan skulle man ellers løst det når høflig kommunikasjon ikke fungerer? Anonymkode: fbe6b...e11 Takk og ta imot, bruk det man (barnet) kan/vil/trenger og gi bort eller selg resten. Det er dette med å velge sine kamper og se på hva som er viktigst - en god relasjon til besteforeldrene eller å få alt på sin måte. Man kan sjelden endre andre, men man kan styre hvordan man selv reagerer og håndtere ting.
AnonymBruker Skrevet i går, 13:38 #22 Skrevet i går, 13:38 Daria skrev (28 minutter siden): Takk og ta imot, bruk det man (barnet) kan/vil/trenger og gi bort eller selg resten. Det er dette med å velge sine kamper og se på hva som er viktigst - en god relasjon til besteforeldrene eller å få alt på sin måte. Man kan sjelden endre andre, men man kan styre hvordan man selv reagerer og håndtere ting. Selvfølgelig har vi takket og tatt imot?! Tror du vi har vært sur eller utakknemlig? Men jeg tenker at det skal være lov å si HØFLIG ifra om at man ikke trenger flere klær for tiden. Har også gitt bort eller solgt på Finn. Jeg ville bare gi TS et alternativ her, som har fungert for oss. Nå har det roet seg veldig og vi tar imot med glede, også fordi man nå blir involvert. Nå blir vi SPURT om vi trenger noe, og evtl hva eller hvilken størrelse. Anonymkode: fbe6b...e11
AnonymBruker Skrevet i går, 13:49 #23 Skrevet i går, 13:49 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): dette er jeg sterkt uenig i, som besteforeldre er det vår oppgave å støtte egne barn i den oppdragelsen og de verdiene de ønsker føre videre og vise kjærlighet i form av materielle ting er ikke kjærlighet, da må man jobbe med seg selv. Anonymkode: cb16c...528 Les boken om de fem kjærlighetsspråkene så ser du at du tar feil 😊 Anonymkode: 572f3...5b3 1
Maleficenta Skrevet i går, 13:52 #24 Skrevet i går, 13:52 (endret) AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvorfor mener du det? Når man har NOK klær, og prøver å si ifra både selv, og gjennom mannen om at vi har kleskapet fult av klær? Hvordan skulle man ellers løst det når høflig kommunikasjon ikke fungerer? Anonymkode: fbe6b...e11 Når hun kjøper nye fine helt brukbare klær til ungen fordi hun syns det er gøy og koselig og så skal du på trass la være å bruke de på henne for å lage et poeng. Snakk om å være gledes dreper. Hva om barnet hadde vært eldre og bestemor hadde kjøpt henne det kuleste barbiehuset. Skulle du bare. Nix. Den leverer vi tilbake. Dette får ikke du. Kanskje slutt å kjøpe så mye klær selv da når dere vet at dere får Endret i går, 13:53 av Maleficenta 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:23 #25 Skrevet i går, 15:23 Ser ikke problemet her egentlig. Synes også du virker svært utakknemlig. Her kjøper mine foreldre nytt og dyrt i hytt og pine. Vi har aldri spurt, men er selvsagt takknemlige, takker og bruker det vi får. Av svigers får litt leker og billigere ting, samt mye hjemmestrikket. Vi er takknemlige, takker og bruker dette også. Vi er bare glade vi har 2 sett med besteforeldre som elsker barna våre, og at vi slipper å bruke så vanvittig mye penger på alt mulig. Anonymkode: 21211...38f 2
AnonymBruker Skrevet i går, 15:47 #26 Skrevet i går, 15:47 AnonymBruker skrev (7 timer siden): vil IKKE at barnet vårt skal ha så mange ting. Har foreslått penger, som barnet kan få når hen blir voksen. Anonymkode: 1aee4...299 Dette er motstridende. Da ønsker dere altså at barnet skal få gaver. Anonymkode: 39436...dcf
AnonymBruker Skrevet i går, 16:56 #27 Skrevet i går, 16:56 Håper ikke jeg får en svigerdatter som deg når gutten min blir voksen. Anonymkode: 572f3...5b3
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #28 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dette er motstridende. Da ønsker dere altså at barnet skal få gaver. Anonymkode: 39436...dcf Det er forskjell på gaver og gaver. De ønsker ikke uendelig med klær og leker og stæsj. Det kan jeg godt forstå. Forskning viser at mange barn leker bedre dersom de har færre leker hjemme. I tillegg er det jo et plass-spørsmål. Har man nok plass til masse leker og masse klær? Hvis svaret er nei så blir jo masse materielle gaver heller rot i hjemmet. Jeg har hørt om noen som kjører «en inn, en ut policy». Så når man føler det er nok leker etc så begynner man å gi bort en leke for hver leke man får inn. Veldig fin øvelse for barn å være med på. Mismatch i kjærlighetsspråk er synd og et vanskelig dilemma. Det er lov å si ifra at dere ikke setter så stor pris på det, men husk å si ifra med respekt og kjærlighet. 🥰 Anonymkode: b54d2...12f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå