Lilly200 Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Jeg fant nettopp ut at mamma tok Paracet mens hun var gravid med meg. Nå er det jo etablert at å ta paracet under graviditet forårsaker autisme hos barn. Er dette noe man tar opp internt i familien først, eller går man rett til advokat?
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Hei. Det mangler litt informasjon om hva som er formålet med dette. Hva er det du vil gjøre med å ta det opp eller gå til advokat? Anonymkode: b5ba6...14e 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Har du faktasjekket den påstanden? https://nhi.no/familie/graviditet/paracet-i-svangerskapet-ingen-sammenheng-med-autisme-eller-adhd-hos-barnet Anonymkode: b5ba6...14e 1 3
Lilly200 Skrevet 2 timer siden Forfatter #4 Skrevet 2 timer siden Vurderer å se om det er mulighet for å saksøke henne fordi hun har påført meg en funksjonsnedsettelse.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Nei, nei og nei. Dette stemmer ikke. Gravide med smerter får beskjed om å ta paracet. Anonymkode: eff84...c46 6 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hei. Det mangler litt informasjon om hva som er formålet med dette. Hva er det du vil gjøre med å ta det opp eller gå til advokat? Anonymkode: b5ba6...14e Jeg vil råde deg til å ikke bruke tid, krefter og penger på det. Om det skulle vært påvist en sammenheng nå, så har din mor handlet etter datidens helseanbefalinger. Anonymkode: b5ba6...14e 4 1
Thyra Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Lilly200 skrev (48 minutter siden): Jeg fant nettopp ut at mamma tok Paracet mens hun var gravid med meg. Nå er det jo etablert at å ta paracet under graviditet forårsaker autisme hos barn. Er dette noe man tar opp internt i familien først, eller går man rett til advokat? Nei, det er ikke etablert. 1 1
alfathealfa Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden Du skriver at «Nå er det jo etablert at å ta paracet under graviditet forårsaker autisme hos barn» som om det skulle være en slags direkte følge. Det er det ikke. Paracet er førstevalget som smertestillende for gravide i dag etter de medisinske anbefalingene i dag, så det kommer du ingen vei med. Jeg tok paracet flere ganger i mine, har såvidt meg bekjent ikke hatt noen innvirkning på barn. I den grad tidligere studier har antydet en mulig kobling, klarte ikke de å ta høyde for familiære og genetiske faktorer, eller årsaken til at moren tok medisinen (for eksempel alvorlig infeksjon eller høy feber). Nå har det vært store befolkningsundersøkelser/ mor og barn-undersøkelser og både norsk og internasjonal forskning har tilbakevist det og sier det ikke er dokumentert noen sammenheng med paracet. 2
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden #9 Skrevet 56 minutter siden Lilly200 skrev (1 time siden): Nå er det jo etablert at å ta paracet under graviditet forårsaker autisme hos barn. Hvor i all videste verden har du denne informasjonen fra? Folk blir faen meg bare dummere og dummere. ER. DET. MULIG. Anonymkode: c5bfe...2fc 1 2
AnonymBruker Skrevet 35 minutter siden #10 Skrevet 35 minutter siden For noe vås. Anonymkode: 7660e...e55 1 1
AnonymBruker Skrevet 23 minutter siden #11 Skrevet 23 minutter siden Det stemmer ikke! Hvor har du det fra? Jeg har et barn med autisme, godtfungerende, så det merkes ikke av andre. Jeg tok ingen medikamenter under svangerskapet. Å saksøke din mor blir bare latterlig, også selv om det skulle vært hold i det. Anonymkode: 15d7e...130
AnonymBruker Skrevet 19 minutter siden #12 Skrevet 19 minutter siden Gud hjelpe…. Anonymkode: 1b8de...65f
Snok1 Skrevet 3 minutter siden #13 Skrevet 3 minutter siden Lilly200 skrev (2 timer siden): Vurderer å se om det er mulighet for å saksøke henne fordi hun har påført meg en funksjonsnedsettelse. Jeg kjenner et par håndfuller mennesker med autisme. De er veldig forskjellige, men har til felles at de er ekstremt oppdaterte på fakta innenfor områder de interesserer seg for. Gitt at du overhodet ikke er oppdatert på sammenhengen mellom bruk av paracet og resulterende autisme hos avkom på tross av at du er opptatt av det, påstår jeg at du ikke har autisme. Gratulerer! Du må være så lettet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå