Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenker på, når man spiser bare sunt, så får ikke kroppen i seg dårlig fett dvs. mettet fett den trenger. Er jo en kjent sak at når man trener mye, så får man lyst på kebab. Man får sug etter noe usunt. Kan man fint bare spise kylling og grønnsaker hele tiden, eller trenger man en kebab iblant for fettet? Har det noe med kolestrol også å gjøre, at kroppen kanskje lager mer av det fordi man ikke får i seg fettet man trenger?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Jeg spiser jo karbonadedeig for fettet?

Spiser jeg kyllingfile, veier jeg opp mandler? Eller avokado? Samme med torsk.

Skal ha 20% fett.

Sunt er ikke "sunt". Du må jo spise balansert, regne ut, veie opp. Telle makroer OG kalorier.

Har aldri spist en kebab i mitt liv, og skal aldri heller. Nasty greier du ikke trenger.

Anonymkode: b08c7...047

AnonymBruker
Skrevet
Sosin skrev (10 minutter siden):

Tenker på, når man spiser bare sunt, så får ikke kroppen i seg dårlig fett dvs. mettet fett den trenger. Er jo en kjent sak at når man trener mye, så får man lyst på kebab. Man får sug etter noe usunt. Kan man fint bare spise kylling og grønnsaker hele tiden, eller trenger man en kebab iblant for fettet? Har det noe med kolestrol også å gjøre, at kroppen kanskje lager mer av det fordi man ikke får i seg fettet man trenger?

Det er slik uvitenhet som gjør at folk ikke klarer "dietter". De kan rett og slett ikke noe om ernæring.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er slik uvitenhet som gjør at folk ikke klarer "dietter". De kan rett og slett ikke noe om ernæring.

Kan mye jeg, bare spør

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hæ? Jeg spiser jo karbonadedeig for fettet?

Spiser jeg kyllingfile, veier jeg opp mandler? Eller avokado? Samme med torsk.

Skal ha 20% fett.

Sunt er ikke "sunt". Du må jo spise balansert, regne ut, veie opp. Telle makroer OG kalorier.

Har aldri spist en kebab i mitt liv, og skal aldri heller. Nasty greier du ikke trenger.

Ja, har vært litt inne på det selv at kanskje man kan bare leve på sunt fett, men samtidig hvis man trener mye så får man sug etter usunn mat

Skrevet
Sosin skrev (13 minutter siden):

Oj, her var det mye å ta tak i... det får noen andre gjøre as. 😅

Mettet fett er ikke farlig som en del av et sunt kosthold.

Anonymkode: f9703...c8e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oj, her var det mye å ta tak i... det får noen andre gjøre as. 😅

Mettet fett er ikke farlig som en del av et sunt kosthold.

Anonymkode: f9703...c8e

Ja, vet at kroppen produserer kolestrol for å frakt fett rundt i kroppen, men tenkte kanskje kroppen lager ekstra mye av det hvis man ikke spiser nok mettet fett

Skrevet

Finnes mange bedre kilder til fettet vi trenger 😊 både mettet og umettet fett. Tror nok ikke man skal være redd for å få i seg for lite «usunn» mat altså. 

Anonymkode: 749b6...c89

Skrevet

Om du spiser sunt og variert og sesongbasert vil du ikke behøve drittmat eller søtsaker. 

Anonymkode: 0d990...c77

Skrevet

man kan ikke leve kun på kylling og grønnsaker nei og det at du får lyst på kekebab etter trening betyr ikke det at alle gjør det, jeg har aldri spist kebab etter trening men det hente jeg bestilte pasta på jodbær pikene eller kjøpte med en salat på meny 

Anonymkode: 4870c...de5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...