Gå til innhold

sovetabletter

Anbefalte innlegg

Gjest jeanette
Skrevet

hei jeg har en søster som for 4 uker siden begynte gi sovemedisiner til sin 6 år gamle datter.virke som hun blir nesten dopet ned av de.hva bør gjøres?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Er det faktisk sovemedisin har hun (forhåpentlivis) fått dem av legen. Hvorfor skal du alltid blande deg borti hva søsteren din gjør?

Gjest Gjest_Stemor_*
Skrevet

Regner med at det er medisiner de har fått foreskrevet av legen, å at det er en grunn til at barnet har fått de medisinene.

Ellers er jeg imot at barn skal medisineres for alt mulig, men noen ganger er medisiner nødvendig.

Gjest Miloine
Skrevet (endret)

DU skal ikke gjøre noen ting du! Tror du ikke søsteren din vet hva hun gjør?

Er hun av den "uansvarlige" typen?

Dessuten, så er det kanskje ikke sovemedisin, men Vallergan som er en allergipille som gis til barn med søvnproblemer.

Disse pillene gjør at du blir trøtt. Det er viktig for barnet med søvn, og tviler på at legen ville ha foreskrevet noe slikt til barnet dersom det var uansvarlig og unødvendig.

Står det på esken med medisiner at det er til barnet, kan du ta det helt med ro!

Endret av Miloine
Gjest jeanette
Skrevet

det er det det ikke gjør.medisinene er forskrevet til min søster.noen medisiner som heter nocinan

Gjest jeanette
Skrevet

nei jeg tror ikke hun vet hva hun gjør.hun er trossalt under oppsyn av barnevernet

Skrevet (endret)

Om du vet at disse ikke er skrevet ut til barnet, bør du si i fra til din søster at hun bør slutte å gi de til barnet. Vil hun ikke høre på deg, men fortsetter å gi barnet sovemedisin bør du si i fra til barnevernet.

Eller du kan hjelpe henne, med å passe barnet/barna i noen dager. Da får hun slappet skikkelig av, og kan kanskje tenke litt klarere. Ta de med ut på tur, hjelp til der du kan for å eltte livet til barnet/barnet men også for din søster.

Endret av Piper
Gjest Miloine
Skrevet (endret)
det er det det ikke gjør.medisinene er forskrevet til min søster.noen medisiner som heter nocinan

:overrasket: HUFF, da stiller det seg så klart anderledes.

se bort fra hva jeg sa tidligere i dag.... :tristbla:

Så lenge medisinene ikke er skrevet ut til barnet, men til din voksne søster har du grunn til å reagere!

NoZinan er en form for valium.

Snakk med henne om at du vet! Dette er ikke bra!

Legg inn navnet under her på søketekst (husk Z ikke c)

NOZINAN

Endret av Miloine
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har ikke felleskatalogen tilgjengelig nå, men nozinan er et middel som brukes ved psykoser med en lett beroligende virking som varierer fra person til person, men noen kan reagere voldsomt.

Det er ikke utprøvd på barn så vidt jeg kjenner til. http://www.felleskatalogen.no/

Nozinan kan også føre til søvnforstyrrelser.

Jeg synes det er alvorlig å gi sovetabletter (noe nozinan ikke er) til barn.

Gjest Miloine
Skrevet

Hallo, det er ikke bra - måtte dytte opp tråden!

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg bruker Nozinan for søvn problemer. Andre bruker det for psykoser m.v. Ikke noe legemiddel skal gis til andre enn den det er foreskrevet til, og slettes ikke Nozinan!! Kan tenke meg barnet blir HELT dopet av disse, og at det varer en stund utover neste dag - i hvertfall i begynnelsen. Ta det opp med din søster, og vil ikke hun høre, involver barnevernet som allerede er inne i bildet.

Gjest lilletroll
Skrevet

Nozinan er for øvrig ikke sovetabletter, og heller ikke vanedannende, men allikevel!!!

Skrevet
nei jeg tror ikke hun vet hva hun gjør.hun er trossalt under oppsyn av barnevernet

Hvorfor er hun det?

Ganske skremmende å vite at søstra er under barnevernet. Tenker på deg.

Skrevet
hei jeg har en søster som for 4 uker siden begynte gi sovemedisiner til sin 6 år gamle datter.virke som hun blir nesten dopet ned av de.hva bør gjøres?

Er dette den samme søstra som mistet et barn for en tid tilbake?

Er du sikker på at hun gir barnet medisin, det er ikke bare noe du tror?

Gjest Miloine
Skrevet (endret)
Er dette den samme søstra som mistet et barn for en tid tilbake?Er du sikker på at hun gir barnet medisin, det er ikke bare noe du tror?

Herlighet for et spørsmål, unnskyld meg men det der var unødvendig å si :frustrert: Endret av Miloine
Gjest Gjest_Tilla_*
Skrevet
Er dette den samme søstra som mistet et barn for en tid tilbake?

Er du sikker på at hun gir barnet medisin, det er ikke bare noe du tror?

La oss si at det kanskje er det da, hvordan kan du skrive slikt? :overrasket:

Gjest Gjest_Stemor_*
Skrevet

Synes straks at saken stiller seg annerledes med disse opplysningene.

Man skal ikke gi medisiner som er foreskrevet til andre til barn. Når barn skal ta medisiner utover vanlig smertestillende eller febernedsettende så skal det foreskrives til barnet. Noe annet er direkte uakseptabelt.

At søsteren din er under oppsyn av barnevernet tyder på at hun har problemer og trenger hjelp.

Prøv å snakk med henne om alvoret med å gi medisiner til barn, og hvis hun ikke vil høre på deg så synes jeg du skal ta en tlf til barnevernet og fortelle om din bekymring. Det er tross alt barnets helse det er snakk om her.

Skrevet

HALLO?? du lurer på hva du skal gjøre???

dersom dete stemmer skal du selvfølgelig melde fra om det både til legen som har skrevet ut medisinen, til barneværnet OG si ifra til din søster at du har gjort dette..

Gjest jeanette
Skrevet

ja det er hun som også mistet en datter.de har vært under oppsyn av barnevernet pga barnehagen der jenta går hadde meldt di pga de aldri kom å hentet henne i tide pluss at hun kommer dopet i barnehagen

Gjest Elfrida
Skrevet

Her er felleskatalogens beskrivelse av når Nozinan skal brukes: "Psykoser preget av eksitasjon, uro, angst, spenning og irritabilitet. Abstinenssymptomer. Sterke smerter, enten alene, eller i kombinasjon med analgetika. Søvnforstyrrelser ved psykotiske tilstander."

Jeg ville også være meget bekymret (mildt sagt) hvis min søster ga min niese noe sånt! Stakkars deg, og stakkars barn. Det er klart det ikke er lett for deg, og jeg har ikke noe fasitsvar, men jeg er glad for at jenta i det minste har en tante som bryr seg om henne!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...