AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Hei, Jeg startet ny jobb i staten i fjor og det nærmer seg nå ettårssamtale med sjefen. Da jeg ble ansatt fikk jeg vite at under ettårssamtalen vil det også være rom for å diskutere lønn. I tillegg nærmer det seg lokale forhandlinger i fagforeningen. Jeg er relativt nyutdannet og har ikke vært borti lønnssamtaler før. Hva bør jeg egentlig fokusere på, og sees denne lønnssamtalen i sammenheng med de lokale forhandlingene? Jeg er litt forvirret. I løpet av dette året har jeg påtatt meg mange nye prosjekter, lært ferdigheter og kunnskap som ingen andre på avdelingen har, jobbet med og skaffet kontakter i andre avdelinger i organisasjonen, fått mye ros av disse. I tillegg har sjefen vært veldig fornøyd med meg og har sagt at min kunnskapsprofil og studiebakgrunn nå blir brukt som mal ved fremtidige ansettelser i samme stilling. Alt dette kan jeg vel trekke frem på møtet? Hvor mye kan jeg strekke meg i lønn og hva bør jeg tenke på? Tjener 585.000 i året, har master i relevant fag for stillingen, 2 års relevant arbeidserfaring for stillingen fra før og er statsansatt. Anonymkode: cad3b...aa4
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Du får ikke to lønnsoppgjør. Enten får du justering ift ettårssamtalen, eller i det ordinære oppgjøret. Jeg har jobbet i Staten hele livet og vi merker en endring med at nyutdannede er mer kravstore ift lønn. Du vil sammenliknes med øvrige ansatte som har like mye erfaring og liknende oppgaver som deg. Hva som vektlegges står i virksomhetenes lønnspolicy. Den ligger antagelig på intranettet deres. Anonymkode: e6dee...dd7
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Helt konkret før møtet: Skriv ned alle punkter der du levere konkret mer enn forventet. Kun fakta baserte punkter. Les igjennom mange ganger og systematisere punktene så alt blir veldig ryddig. Øv deg på å presentere dette!! Men ta også med deg det du har skrevet, så du ikke glemmer noe. Avslutningsvis sier du hva du mener dette vil være " verdt " i en lønnsøkning. Anonymkode: ef176...afb 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt konkret før møtet: Skriv ned alle punkter der du levere konkret mer enn forventet. Kun fakta baserte punkter. Les igjennom mange ganger og systematisere punktene så alt blir veldig ryddig. Øv deg på å presentere dette!! Men ta også med deg det du har skrevet, så du ikke glemmer noe. Avslutningsvis sier du hva du mener dette vil være " verdt " i en lønnsøkning. Anonymkode: ef176...afb Dette høres ut som en oppskrift for lønnssamtale i privat sektor. I staten er det leder som fremmer kravet for deg, dere må bare bli enige om hva som skal fremmes og hvorfor. Leder betaler ikke ut fra egen lomme her. Anonymkode: 80e07...476 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du får ikke to lønnsoppgjør. Enten får du justering ift ettårssamtalen, eller i det ordinære oppgjøret. Jeg har jobbet i Staten hele livet og vi merker en endring med at nyutdannede er mer kravstore ift lønn. Du vil sammenliknes med øvrige ansatte som har like mye erfaring og liknende oppgaver som deg. Hva som vektlegges står i virksomhetenes lønnspolicy. Den ligger antagelig på intranettet deres. Anonymkode: e6dee...dd7 Var det jeg også stusset på nemlig, så takk for at du oppklarer 😊 Føler absolutt ikke at jeg er kravstor på noen måte, så usikker på hva du sikter til her. Det som står i lønnspolicyen er at de tingene jeg trekker frem i innlegget er noe av det som vektlegges ved lønnsøkning. Anonymkode: cad3b...aa4
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Var det jeg også stusset på nemlig, så takk for at du oppklarer 😊 Føler absolutt ikke at jeg er kravstor på noen måte, så usikker på hva du sikter til her. Det som står i lønnspolicyen er at de tingene jeg trekker frem i innlegget er noe av det som vektlegges ved lønnsøkning. Anonymkode: cad3b...aa4 Da henviser du til dette. Anonymkode: 0fc89...b05
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da henviser du til dette. Anonymkode: 0fc89...b05 Takk! Anonymkode: cad3b...aa4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå