AnonymBruker Skrevet i går, 12:36 #21 Skrevet i går, 12:36 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Var hos advokat i forbindelse med dødsbo, samtale varte max 20 min. Sendte papirer som ikke ble besvart av advokaten, ( ble enige om det ) og betalte 3000 nok for de 2o minuttene. Ingen hjelp. Dette er i Bergen og advokatfirmaet virker seriøst. Noen som kan anbefale advokater som er mer pålitelige? ang arv. Anonymkode: 68e16...e32 Så dere ble enige om at han ikke skulle respondere på papirene du sendte inn? Det er jo litt spesielt... Anonymkode: 185ef...f25 3
AnonymBruker Skrevet i går, 12:37 #22 Skrevet i går, 12:37 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så dere ble enige om at han ikke skulle respondere på papirene du sendte inn? Det er jo litt spesielt... Anonymkode: 185ef...f25 Det er første gang ts er hos advokat og må derfor ha litt slack virker det som 🤷♀️ Anonymkode: a3ec0...f5b
AnonymBruker Skrevet i går, 12:40 #23 Skrevet i går, 12:40 Dette skjønte jeg absolutt ingenting av. Som andre skriver - hva var det du ba advokaten om hjelp til? Hvorfor skriver du at dere ble enige om at advokaten ikke skulle gjøre noe med papirene, og senere skriver du at du selvfølgelig forventet svar? Også blir du sur på folk som forsøker å forstå hva du mener så de kan hjelpe deg , når det er du som ikke greier å forklare problemet? Anonymkode: 81a64...64d 1 2
AnonymBruker Skrevet i går, 12:40 #24 Skrevet i går, 12:40 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er første gang ts er hos advokat og må derfor ha litt slack virker det som 🤷♀️ Anonymkode: a3ec0...f5b TS vil trenge flere advoktaer i løpet av livet sitt om de fortsetter med kommunikasjonen som her... Anonymkode: 07c19...fbc
AprilLudgate Skrevet i går, 12:40 #25 Skrevet i går, 12:40 Om jeg forstår deg riktig så ønsket du en vurdering, sendte dokumentasjon - denne dokumentasjonen ble slik du sier ikke vurdert videre av advokaten. Du blir da fakturert for 20 min samtale generelt. Er problemet at advokaten ikke spesialiserte seg på arverett, eller, at du ikke ønsker betale over en gitt sum for vurdering? (Det ER veldig vanskelig å forstå deg - derfor du får mange spørsmål). 4 1
Amy71 Skrevet i går, 12:43 #26 Skrevet i går, 12:43 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er første gang ts er hos advokat og må derfor ha litt slack virker det som 🤷♀️ Ts formulerte seg feil. De ble enige om at hun skulle sende inn papirer som advokaten ikke svart på. Mitt råd er å ringe advokatkontoret og etterlyse svaret. 5
AnonymBruker Skrevet i går, 12:43 #27 Skrevet i går, 12:43 AprilLudgate skrev (1 minutt siden): Om jeg forstår deg riktig så ønsket du en vurdering, sendte dokumentasjon - denne dokumentasjonen ble slik du sier ikke vurdert videre av advokaten. Du blir da fakturert for 20 min samtale generelt. Er problemet at advokaten ikke spesialiserte seg på arverett, eller, at du ikke ønsker betale over en gitt sum for vurdering? (Det ER veldig vanskelig å forstå deg - derfor du får mange spørsmål). 1. Jeg gikk til advokat med en sak 2. Vi ble enige om papirer som skulle bli sendt over, som ble sendt. 3. Jeg har ikke fått svar, ingen tilbakemelding på papirene jeg sendte. Anonymkode: 68e16...e32
AnonymBruker Skrevet i går, 12:44 #28 Skrevet i går, 12:44 Amy71 skrev (Akkurat nå): Ts formulerte seg feil. De ble enige om at hun skulle sende inn papirer som advokaten ikke svart på. Mitt råd er å ringe advokatkontoret og etterlyse svaret. Fikk så dårlig inntrykk at jeg får finne noen andre. Hva er grensen på fri rettshjelp? Anonymkode: 68e16...e32
AnonymBruker Skrevet i går, 12:45 #29 Skrevet i går, 12:45 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 1. Jeg gikk til advokat med en sak 2. Vi ble enige om papirer som skulle bli sendt over, som ble sendt. 3. Jeg har ikke fått svar, ingen tilbakemelding på papirene jeg sendte. Anonymkode: 68e16...e32 Er du sikker på papirene kom frem? Regner med dere ble enige at advokaten skal vurdere papirene og gi tilbakemelding. Anonymkode: f847d...f5f
AprilLudgate Skrevet i går, 12:45 #30 Skrevet i går, 12:45 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 1. Jeg gikk til advokat med en sak 2. Vi ble enige om papirer som skulle bli sendt over, som ble sendt. 3. Jeg har ikke fått svar, ingen tilbakemelding på papirene jeg sendte. Anonymkode: 68e16...e32 Nettopp. Jeg tror forvirringen her er rundt at du sier dere ble enige om å ikke gå videre med vurdering. Uansett: finn advokatfirma som spesialiserer seg på arverett. Da får du svar, om du betaler. Eller, purr på svaret. Jeg tror ikke de 3k er regnet inn i vurderingen, for den tar gjerne mer enn 20 min å svare ut. Endret i går, 12:46 av AprilLudgate
Amy71 Skrevet i går, 12:47 #32 Skrevet i går, 12:47 Har du sjekket om noen av dine forsikringer dekker rettshjelp? 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:48 #33 Skrevet i går, 12:48 Amy71 skrev (Akkurat nå): Har du sjekket om noen av dine forsikringer dekker rettshjelp? Lo? Anonymkode: 68e16...e32
AnonymBruker Skrevet i går, 12:58 #35 Skrevet i går, 12:58 Vet dere hva, damer som leser dette. Jeg er hi, og damer skal stå sammen. ( Jeg må gå nå, men leser i morgen dersom svar ) Jeg er arving. Har en bror som jeg skal dele med. Alt greit. Kort fortalt så trenger jeg hjelp. Amy71 skrev (Akkurat nå): Uansett der du har forsikringer En megler prøvde å få meg til å kjøpe en bolig jeg ikke var interessert i. Da jeg sa nei prøvde han og overtale meg. Han kom helt opp i fjeset mitt ( veldig nært ) så meg inn i øynene og prøvde å få meg til å føle skam for alderen min. Påpekte hvor gammel jeg er og at jeg virkelig burde vurdere å kjøpe den leiligheten han anbefalte. Han prøver å presse meg ut av mitt eget hjem ( arv etter mor som døde under hissig kreft , er fullstendig traumatisert ) andre arving har opptredt ufint mot meg, og jeg er helt alene. Beklager rotete innlegg, jeg klarer meg altså, men finnes det noen snille mennesker der ute som kan gi noen kloke ord? Føler jeg lever i ett mareritt Anonymkode: 68e16...e32
Amy71 Skrevet i går, 13:08 #36 Skrevet i går, 13:08 (endret) Skjønner ikke hva du mener? Hva har mitt råd om å gå igjennom dine forsikringer med noen megler-historie å gjøre? Du har vel innboforsikring? Husforsikring? Evt personforsikring? Jeg aner jo ikke hvor du har dine forsikringer, om det er Storebrand, Tryg osv eller via fagforening eller bank? Jeg har også sendt deg en link til 30 min gratis advokathjelp. Så hvis ikke mine råd er snille så vet jeg ikke hva du forventer?? Endret i går, 13:11 av Amy71 3
AnonymBruker Skrevet i går, 13:13 #37 Skrevet i går, 13:13 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vet dere hva, damer som leser dette. Jeg er hi, og damer skal stå sammen. ( Jeg må gå nå, men leser i morgen dersom svar ) Jeg er arving. Har en bror som jeg skal dele med. Alt greit. Kort fortalt så trenger jeg hjelp. En megler prøvde å få meg til å kjøpe en bolig jeg ikke var interessert i. Da jeg sa nei prøvde han og overtale meg. Han kom helt opp i fjeset mitt ( veldig nært ) så meg inn i øynene og prøvde å få meg til å føle skam for alderen min. Påpekte hvor gammel jeg er og at jeg virkelig burde vurdere å kjøpe den leiligheten han anbefalte. Han prøver å presse meg ut av mitt eget hjem ( arv etter mor som døde under hissig kreft , er fullstendig traumatisert ) andre arving har opptredt ufint mot meg, og jeg er helt alene. Beklager rotete innlegg, jeg klarer meg altså, men finnes det noen snille mennesker der ute som kan gi noen kloke ord? Føler jeg lever i ett mareritt Anonymkode: 68e16...e32 Jeg forstår ingenting? Du skriver i starten her at alt er greit med din bror som du skal dele arven med, deretter at han har opptrådt ufint. Skjønner heller ikke hva den megleren har med saken å gjøre, hvis du ikke vil kjøpe den leiligheten han anbefaler deg så sier du nei. Så enkelt er det faktisk. og hvor kommer advokatbehovet inn dersom alt er greit med din bror som du arver sammen med? Antar du ikke trenger advokatbistand for den megler-greia, for det er en ikke-sak. Anonymkode: bccf9...f2d 2 2
AnonymBruker Skrevet i går, 13:15 #38 Skrevet i går, 13:15 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vet dere hva, damer som leser dette. Jeg er hi, og damer skal stå sammen. ( Jeg må gå nå, men leser i morgen dersom svar ) Jeg er arving. Har en bror som jeg skal dele med. Alt greit. Kort fortalt så trenger jeg hjelp. En megler prøvde å få meg til å kjøpe en bolig jeg ikke var interessert i. Da jeg sa nei prøvde han og overtale meg. Han kom helt opp i fjeset mitt ( veldig nært ) så meg inn i øynene og prøvde å få meg til å føle skam for alderen min. Påpekte hvor gammel jeg er og at jeg virkelig burde vurdere å kjøpe den leiligheten han anbefalte. Han prøver å presse meg ut av mitt eget hjem ( arv etter mor som døde under hissig kreft , er fullstendig traumatisert ) andre arving har opptredt ufint mot meg, og jeg er helt alene. Beklager rotete innlegg, jeg klarer meg altså, men finnes det noen snille mennesker der ute som kan gi noen kloke ord? Føler jeg lever i ett mareritt Anonymkode: 68e16...e32 Spørsmålet ditt handler jo ikke om arv? Dette må jo være tull. Anonymkode: a3ec0...f5b 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:27 #39 Skrevet i går, 13:27 Vil du kjøpe ut din bror men får ikke lån? Eller vil du broren din ikke skal arve en del av huset. Anonymkode: f847d...f5f
Macro Skrevet i går, 13:33 #40 Skrevet i går, 13:33 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skrev det i hovedinnlegget. Anonymkode: 68e16...e32 Om du var like utydelig hos advokaten som i HI så er det ikke rart du ender opp uten svar. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå