siina Skrevet 29. november 2002 #1 Del Skrevet 29. november 2002 Hei! Jeg vet ikke om dette emnet har vært oppe før, men jeg spør likevel. Hvilken julesang er DIN? Hvilken julesang setter fart i julestemningen? Jeg får litt klump i halsen når jeg hører "O`helga natt" med Jussi Björling. God førjulstid, alle sammen! :D -siina- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 29. november 2002 #2 Del Skrevet 29. november 2002 Oi, mange det... O helga natt, Deilig er jorden (egentlig ikke julesang da, men den hører jo med!) og Glade jul. Og så blir jeg i julestemning av mange av de amerikanske også. Vet egentlig ikke hvorfor... Kanskje fordi man hører dem så mye i desember, mens man går og gleder seg til jul?? De norske spilles ikke så mye før selve jula liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 29. november 2002 #3 Del Skrevet 29. november 2002 Deilig er den himmel blå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking Skrevet 29. november 2002 #4 Del Skrevet 29. november 2002 "Once apon a christmas" med Dolly Parton og Kenny Rogers. Den er nydelig. Når jeg har lagt barna, strøket duker, pakket inn siste gavene, åpnet ei flaske vin, og setter meg ned med min kjære, og hører denne lille julaften, da er det jul..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 29. november 2002 #5 Del Skrevet 29. november 2002 Fairytale of New York eller hva den nå heter, av the Pogues :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 29. november 2002 #6 Del Skrevet 29. november 2002 Deilig er jorden! Den er bare helt nydelig........ 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 29. november 2002 #7 Del Skrevet 29. november 2002 White Christmas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 29. november 2002 #8 Del Skrevet 29. november 2002 Jeg synger ofte Pie Jesu fra Requiem rundt forbi i jula, så for meg er jo det jul, ellers er det alle de tradisjonelle fra julekveldsvisa til o helga natt. Eller når Donald begynner på juleaften og When you wish upon a star toner fra min tv....DA er det jul, da!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 29. november 2002 #9 Del Skrevet 29. november 2002 Fairytale of New York eller hva den nå heter, av the Pouges :D Den er skjønn, Klips! jeg elsker den sangen - det er en av mine pepperkakebakesanger. Jeg har nemlig Julesanger (som Deilig er den himmel blå, Glade jul, Du grønne Glitrende etc.) som ikke spilles før det er jul - Lille julaften. Dette er ordentlig, Sølvgutter, rundt juletreet og sånn. Litt seriøst. Og så er det Førjulssangene. Fairytale of New York, Rocking around the Christmas tree og alle andre amerikanske og engelske dårlige rockesanger med jul i seg. Nazareth som rocker Merry Christmas og sånn. Dette er pepperkakebakesangene, treningssangene og gløggsangene. Denne useriøse, deilige førjulstiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 29. november 2002 #10 Del Skrevet 29. november 2002 Uten tvil O'Helga Natt, men også hele cd'en av Kenny Rogers og Dolly Parton. Men det er så mye utrolig fint av julemelodier, så det er egentlig litt vanskelig å plukke ut en favoritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rulle Skrevet 29. november 2002 #11 Del Skrevet 29. november 2002 O'helga natt er den ultimate julesang for meg.. da er det gåsehud og tårer og frysninger og alt på en gang... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ps Skrevet 29. november 2002 #12 Del Skrevet 29. november 2002 hva med nat king cole som synger the christmas song...? ellers liker jeg romjulsdrøm av prøysen og tenn lys (av s.tveit?) og mange andre norske også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 29. november 2002 #13 Del Skrevet 29. november 2002 The Christmas Song Julekveldsvisa O Helga Natt When You Wish Upon A Star Deilig Er jorden Mange julesanger som jeg liker, egentlig... Kommer ikke på alle, og dette er bare noen av mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 29. november 2002 #14 Del Skrevet 29. november 2002 hva med nat king cole som synger the christmas song...? Er det den "Chestnuts roasting on an open fire..."? For den er bare skjønn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 29. november 2002 #15 Del Skrevet 29. november 2002 Er det den "Chestnuts roasting on an open fire..."? For den er bare skjønn... Jepp, det er den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisle Skrevet 30. november 2002 #16 Del Skrevet 30. november 2002 ifjor ble jeg hekta på hijo de la luna av sarah brightman! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 30. november 2002 #17 Del Skrevet 30. november 2002 When tou wish upon a star gir meg skikkelig julestemning. Liker også christmas song og white christmas veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 30. november 2002 #18 Del Skrevet 30. november 2002 you!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 30. november 2002 #19 Del Skrevet 30. november 2002 det må være : en stjerne skinner i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 30. november 2002 #20 Del Skrevet 30. november 2002 For et flott spørsmål! "min" sang fra jeg var lita er "stjerneblinkern," som jeg kalte den da(Deilig er den himmel blå). Den er sååå nydelig. Etter at jeg begynte i kor, har jeg likt OGC sin En stjerne skinner i natt. JIPPI! I morgen er det 1. desember! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå